חיפוש

ייפוי כוח מתמשך: לא למבוגרים בלבד!

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המעניק לאדם אחר את הסמכות לפעול בשם האדם הממנה, העורך את המסמך במקרה שאדם אינו מסוגל לטפל בענייניו בעצמו. זהו מסמך משפטי שימושי עבור כל אחד, לא רק עבור אנשים מבוגרים. ייפוי הכוח יכול לכלול הנחיות מוגדרות, ויכול גם לאפשר למיופה הכוח להפעיל שיקול דעת ולהחליט בעצמו.

השימוש בייפוי כוח מתמשך נחוץ במקרים של אירועים בלתי צפויים כמו פציעה, מחלה, או נכות, מצבים שלצערנו עלולים לקרות במהלך החיים, ולאו דווקא בעת זקנה.  במצבים אלה עלולה להיפגם היכולת של האדם לקבל החלטות מושכלות עבור עצמו. לצורכי הכתבה נפגשנו עם עורך דין עודד וולף, בעלים של משרד עורכי דין לענייני משפחה, מומחה לייפוי כוח מתמשך, צוואות וירושות וזאת על מנת להבין מהו ייפוי כוח מתמשך, למי הוא נועד ומדוע חשוב כל כך לערוך אותו?

 

הנה כמה סיבות מדוע חשוב לערוך ייפוי כוח מתמשך, ללא קשר לגיל:

שקט נפשי:

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לך לנהל את חייך בשקט נפשי מעצם הידיעה שאם יקרה לך חס וחלילה אירוע שלא יאפשר לך לתפקד כראוי, מישהו שאתה סומך עליו יהיה שם כדי לטפל בענייניך. זה יכול להיות חשוב במיוחד עבור אנשים צעירים שאולי אין להם בני משפחה או חברים קרובים שיכולים לסייע להם אם הם הופכים להיות מוגבלים.

ייפוי כוח מתמשך: לא למבוגרים בלבד!

ניהול החשבונות הכספיים והנכסים:

ייפו כוח מתמשך מאפשר לאדם הממונה למיופה הכוח  לנהל את העניינים הכספיים של האדם שנפגע. לשלם חשבונות, לחתום על מסמכים, לנהל את תיקי ההשקעות במידה ויש, וכמובן לשמור על הנכסים ולטפל בהם בהתאם לרצונו של הממנה.

 

הימנעות מהליכי אפוטרופסות מסובכים:

כשאדם נמצא במצב שאינו מסוגל לנהל את ענייניו בעצמך ואין לו ייפוי כוח מתמשך, בית משפט רשאי למנות אפוטרופוס שינהל את העניינים עבור האדם הנפגע. תהליך זה יקר ויכול לגזול זמן רב, וייתכן שלא יביא למינוי של מישהו שהאדם עצמו, בהיותו במצב שיכול להחליט, היה בוחר. באמצעות עריכת  ייפוי כוח מתמשך, האדם יכול למנוע את הצורך באפוטרופסות שמונתה על ידי בית המשפט.

 

החלטות בתחום הבריאות:

ייפוי כוח מתמשך יכול לכלול גם ייפוי כוח רפואי, המאפשר למיופה הכוח לקבל החלטות לגבי הטיפול הרפואי של האדם אם אינו מסוגל לעשות זאת. זה יכול לעזור להבטיח שמשאלות הבריאות של אותו אדם שנפגע יכובדו, גם אם אינו מסוגל לתקשר אותן ישירות.

 

שמירה על פרטיות:

ייפוי כוח מתמשך יבטיח שהמידע האישי והפיננסי של הממנה יישאר פרטי. אם בית משפט ממנה אפוטרופוס, ההליכים הופכים לעניין של רישום ציבורי, מה שעלול להיות מביך ועלול לפגוע באדם.

מינוי אפוטרופוס מטעם בית משפט יכול להיות תהליך מורכב הדורש מעורבות של אנשי מקצוע משפטיים ורפואיים. בין היתר, בדיון בבית המשפט שבו מצבו של האדם יוערך כדי לקבוע אם יש צורך באפוטרופוס. בדיון בבית המשפט יהיו מעורבים מספר אנשי מקצוע משפטיים ורפואיים, כולל שופט, עורך דין, רופא ואולי גם פסיכיאטר. המידע אודות האדם נחשף בפני כל ופרטיותו נפגעת.

אין ספק שייפוי כוח מתמשך הוא מסמך חיוני וחשוב לכל אחד במשפחה, ללא קשר לגילו. הוא מספק שקט נפשי, מספק המשך התנהלות תקינה של חשבונות הבנק, על פי רצון הממנה, שמירה על נכסים, וכמובן הימנעות מהליכי אפוטרופסות מסובכים וארוכים.

אם עדיין לא ערכתם מסמך ייפוי כוח מתמשך, היוועצו עם עורך דין לדיני משפחה בכל הקשור להכנה ועריכה של מסמך שכזה – הדבר דורש לא מעט הכנה וחשיבה על מגוון סיטואציות ומצבים – וכדאי לעשות זאת עם מי שמוסמך לכך בלבד.

ייפוי כוח מתמשך: לא למבוגרים בלבד!

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »