חיפוש

הכירו את ה-  eSim

המחירים בישראל 2023 רק עולים, ואנחנו, שהתרגלנו לרמת חיים גבוהה, מתחילים להרגיש איך לאט לאט מתחדדת ההתלבטות בין רמת חיים גבוהה – לחסכון בכסף. קחו לדוגמא את הטיסות לחו"ל – פעם הישראלים היו טסים פעמיים – שלוש בשנה, והתחזית ל-2023 היא רק פעם אחת.

אבל יש דרך להוזיל את הטיול לחו"ל – אי סים (eSim). אבל מה זה בכלל אי סים? מי משתמש בזה ואיפה אפשר להשיג את זה? את התשובות לכל השאלות הללו תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם, יחד עם עוד מידע רב ומעניין על אי סים.

 

מה זה אי סים

eSIM, או Embedded SIM (סים מוטמע), הוא סוג של סים המובנה במכשיר, במקום להיות כרטיס פיזי שמוכנס למכשיר. העובדה שהסים מוטמע ואין צורך להכניס אותו בנפרד מאפשרת למשתמשים להפעיל תוכנית סלולרית מספק בלי צורך להחליף פיזית כרטיסי SIM.

במקום להחליף פיזית את כרטיס הסים, המשתמש יכול פשוט להפעיל את התוכנית באמצעות אפליקציית סמארטפון או על ידי ביקור באתר האינטרנט של הספק. שירות eSIM הופך נפוץ יותר ויותר בסמארטפונים, טאבלטים ומכשירים אחרים התומכים בקישוריות סלולרית. למשל, תוכלו למצוא היום eSim אפילו ברכב שלכם – במערכת המולטימדיה.

מה זה אי סים

מי משתמש באי סים

טכנולוגיית eSIM נמצאת בשימוש על ידי מגוון יצרני מכשירים וספקי סלולר ברחבי העולם. טלפונים חכמים חדשים רבים יותר, כולל דגמים של אפל, גוגל וסמסונג, כוללים כעת טכנולוגיית אי סים. בנוסף, כפי שכבר ציינו, eSIM נמצא בשימוש בסוגים אחרים של מכשירים, כגון טאבלטים, שעונים חכמים ומחשבים ניידים.

הקיום של אי סים מאפשר להם להשתמש בקישוריות סלולרית (כלומר גלישה אינטרנטית דרך הרשת הסלולרית). באמריקה, למשל, כל הספקים הניידים הגדולים תומכים בטכנולוגיית eSIM – כולל AT&T, T-Mobile, Verizon ועוד. בישראל, לעומת זאת השימוש בטכנולוגיה פחות נפוץ.

מי משתמש באי סים

איך לרכוש אי סים

ישנן מספר דרכים שונות לרכוש אי סים. קודם כל, אם אתם רוכשים מכשיר חדש עם eSIM מובנה, ייתכן שתוכל להפעיל תוכנית סלולרית ישירות מהמכשיר באמצעות אפליקציית סמארטפון או על ידי ביקור באתר האינטרנט של חברת הסלולר שלכם.

אם כבר יש למכשיר שלכם תמיכה בטכנולוגיית eSIM, ייתכן שתוכלו לרכוש תוכנית סלולרית מהספק ולבקש ממנו לשלוח לך קוד QR או קוד הפעלה כדי להגדיר את התוכנית במכשיר שלך. מומלץ לבדוק זאת מראש מול מוקד שירות הלקוחות. בנוסף ישנם ספקים פרטיים המציעים כרטיסי eSIM בחנויות או באינטרנט. את הכרטיסים הללו תוכלו לרכוש ולהפעיל בעצמכם.

 

סיכום

השימוש בטכנולוגיית eSIM צפוי להיות נפוץ יותר בשנים הקרובות מכיוון שהיא מציעה מספר יתרונות על פני כרטיסי SIM פיזיים מסורתיים. יחד עם זאת, למרות שאנחנו כבר בשנת 2023 זכרו שעדיין לא כל הספקים והמכשירים תומכים בטכנולוגיית eSIM. לכן תצטרך לבדוק עם הספק ויצרן המכשיר שלך כדי לראות אם eSIM הוא אופציה עבורך.

הכירו את ה-  eSim

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »