חיפוש

אלימות והטרדה מינית – ממה זה נובע?

החברה כיום מנסה להתמודד עם תופעת האלימות וההטרדה המינית, שבשנים האחרונות התגלה שנמצאת מסביבנו ביתר שאת. בעבודה, ברחוב ואפילו במשפחה, נשים לא מרגישות בטוחות וחוות אלימות והטרדות. במאמר זה ננסה להסביר ממה נובעת ההטרדה המינית, מה גורם למטרידים להתנהג באלימות כלפי נשים, ומדוע מטרידים לא רק נשים.

 

אלימות והטרדה – לא רק "רחוק מהעין"

אלימות והטרדה מינית היא פגיעה קשה בקורבן, שהוא לרוב אישה אך לא תמיד. קל לחשוב שאלימות והטרדה מינית הם דברים שקורים לאנשים אחרים, הרחק מהעין, אבל התבוננות במקורות האפשריים לאלימות הזאת מעלה שזה עלול לקרות לכל אחת. לכל מקרה הטרדה או אלימות יש נסיבות משלו ובפרט מניע משלו, ואלה משפיעים על סיווג העבירה ועל מיצוי הדין שיעשה עם המטריד.

לכן, מומלץ להיוועץ בעורך דין כדי לדעת כיצד לסווג את המקרה ומה האפשרויות העומדות בפני המתלוננת. דורון ויינרייך – עורך דין מנוסה ודיסקרטי, משרד עורכי דין, העוסק בנושא, יוכל לסייע להבין מהן האפשרויות העומדות בפני נפגעת הטרדה מינית.

 

שליטה וכוח

בעבר הייתה הנחה שהטרדה מינית היא רצון של המטריד לספק צורך מיני שלו, אך היום כבר ידוע שזה רק חלק מהמשוואה. עיקר הרצון של המטריד הוא לחוש שליטה וכוח על הקורבן שלו. המטריד מינית יכול לומר הערות מיניות שיגרמו לקורבן לחוש לא בנוח, להציע לה הצעות מיניות לא הולמות באופן שמקשה עליה לסרב להם ואף לכפות עליה לעשות דברים בניגוד לרצונה, וכל זאת גם מתוך רצון לסיפוק יצר מיני אצל המטריד אבל גם מרצון לחוש עליונות על הקורבן.

במקום העבודה המצב הזה יכול להתעצם אם למטריד יש גם ככה עמדת שליטה ניהולית/ מעמדית על הקורבן ובעצם הוא מנצל מצב כוח קיים.

 

לא רק בנשים

בעבר היה נהוג לחשוב שמטרת המטריד היא לחוש שליטה ועליונות על פני נשים, אך זה ממש לא הכול. ישנם מטרידים רבים שמעוניינים בתחושת שליטה כלשהי, והקורבן שלהם עשוי להיות גם גברים, ובפרט גברים צעירים. גם גברים עשויים להתקל במטרידים שפולשים למרחב האישי שלהם, לא מכבדים את גבולותיהם, גורמים להם להרגיש אי נוחות ואף מכריחים אותם לבצע מעשים מיניים בניגוד להסכמתם מתוך רצון שהם יהוו כנועים לרצונותיו של המטריד.

 

אלימות אקראית שמקורה נפשי

אלימות מינית או הטרדה מינית עשויות גם להתרחש בין שני זרים במרחב הציבורי או במפגש אקראי במהלך בילוי. בסיטואציה כזאת שבה המטריד לא מכיר את הקורבן ייתכן שהמקור של ההתנהגות המטרידה הוא רצון לחוש עוצמה, אבל ייתכן שהמקור הוא גם בצורך אקראי באלימות שמקורו נפשי, או בהתפרצות שלא ניתן לצפות מראש.

כך או כך, המקור להטרדה מינית הוא לעולם לא הקורבן או משהו ממעשיו, ובכל מקרה פגיעה כדאי להיוועץ בעורך דין לצורך מיצוי זכויות הקורבן.

הטרדה מינית

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »