חיפוש

איך מתקבלים לפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב?

מתעניינים בלימודי משפטים? חשוב מאוד להכיר את דרישות הקבלה לאוניברסיטאות השונות. בכל מוסד לימודים נדרשים המתעניינים להגיש נתוני קבלה שונים הנוגעים לממוצע תעודת הבגרות, ציון פסיכומטרי, רמת השליטה בשפות שונות ועוד. אז מהן הדרישות של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ולמה תידרשו במהלך הלימודים?  

 

לפני הכל- למה דווקא אוניברסיטת תל אביב?

אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הגדולה ביותר בישראל ובכל שנה לומדים בה עשרות אלפי סטודנטים במקצועות השונים. מדובר באחד ממוסדות הלימוד הנחשבים ביותר בישראל אשר תלמידיו נהנים מרמת לימודים אקדמאיים שאיכותה לא מוטלת בספק.

בוגרי האוניברסיטה נמצאים בעמדות מפתח של חברות פרטיות וממשלתיות העוסקות בתחומים שונים, והאוניברסיטה עצמה מדורגת בין מאתיים האוניברסיטאות הטובות בעולם. הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן היא מהפקולטות הראשונות שהוקמו באוניברסיטה ונחשבת לאחד ממוסדות לימוד המשפטים האיכותיים בארץ. שמה הולך לפניה גם בקרב הקהילה הבינלאומית.

אוּנִיבֶרְסִיטָה

מה תעברו במהלך תקופת הלימודים?

אין ספק שלימודי המשפטים בפקולטה אינם נחשבים לקלים במיוחד. במהלך התואר הראשון ילמדו הסטודנטים את מהות המקצוע ואת האופן בו מתקבלות החלטות בבית המשפט. ניסוח חוקים, ניהול תביעות והליכים משפטיים, ייעוץ משפטי בשלל תחומים ועוד – זהו רק חלק קטן מלימודי התואר הראשון הנמשכים כחמש שנים, כולל תקופת ההתמחות.

במהלך לימודי התואר השני בוחרים הסטודנטים מסלול בו יוכלו להתמחות בנושא מרכזי מעולם המשפטים: מסלול מסחרי, מסלול ציבורי ומסלול פלילי. כמו כן, במהלך תקופת הלימודים יידרשו הסטודנטים לכתוב עבודת סמינריון. פעמים רבות נשאל מדוע חשוב להצטיין בכתיבת עבודת סמינריון במשפטים.

התשובה לכך היא שתהליך כתיבת העבודה מעניק לסטודנטים ניסיון בכתיבה בנושאים משפטיים ברמה הנדרשת בכל בית משפט בעולם. בין אם תעבדו כעורכי דין ובין אם תעניקו ייעוץ משפטי לגופים מסחריים, הסמינריון הוא עליית מדרגה באופן בו למדתם עד כה, והדבר יעניק לכם את הביטחון לעסוק בתחום באופן מקצועי. מעבר לכך, מדובר בהזדמנות פז לחקור ולהתעניין בנושא לבחירתכם מעולם המשפטים.

 

תנאי הקבלה לפקולטה

כיאה לאחד ממוסדות לימוד המשפטים היוקרתיים ביותר בישראל, תנאי הקבלה של הפקולטה לא קלים להשגה כלל. על מנת להתקבל ללימודי תואר ראשון, יש להציג ציון התאמה מינימלי של 650 נקודות וציון פסיכומטרי של 600 נקודות לפחות. ציון התאמה משתנה בין אוניברסיטה לאוניברסיטה והוא מהווה שקלול של ממוצע תעודת הבגרות והפסיכומטרי.

ניתן גם להציג ציון פסיכומטרי של 700 נקודות וזכאות לבגרות בלבד. קיימים גם קורסים נוספים כמו קורס מקוון שיש להם דרישות שונות. במידה ואין ביכולתכם להציג נתונים אלו או שתעדיפו לבחור מסלול קבלה שונה, ניתן גם להציג תעודות אקדמאיות שונות בדיון קבלה חריג ייעודי עבורכם.

 

סיכום

הלימודים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב נחשבים ללימודים ברמה הגבוהה ביותר ומעניקים לסטודנטים בתארים השונים את כל הידע הדרוש לעיסוק בתחום המשפטים. תנאי הקבלה לפקולטה הם מהגבוהים ביותר לארץ, מה שמבטיח שבמהלך תקופת הלימודים ישבו לצידכם האנשים האיכותיים ביותר. רוצים ללמוד משפטים? אין לכם למה לחכות! פנו לפקולטה על מנת לבדוק את התאמתכם ללימודים.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »