חיפוש

האם אפשר להוזיל מחיר של נחלה חקלאית?

תחום הנחלות דורש מקצועיות ובקיאות רבה בנושא. הערכת שווי נחלה מורכב מפרמטרים רבים וביניהם גם בדיקת האישורים מגופים ממשלתיים, מאחר והנחלה איננה רכוש פרטי אלא שייכת למדינה המחכירה אותה לידיים פרטיות, לצורכי חקלאות בעיקר. לכן מומלץ לפנות לשמאי מקרקעין המתמחה בשמאות לנחלה.

 

מהי נחלה?

נחלה הינה שטח אדמה גדול אשר שייך למדינה ומוחכר על ידה לידיים פרטיות על מנת לעבד את אדמתה ולהכשירה לחקלאות. מאחר וזה המצב המשפטי שלה, רק באמצעות שמאות לנחלה ניתן יהיה לקבוע את ערך הנחלה ולבחון את הפרמטרים השונים שבה.

 

מיהו שמאי נחלה?

שמאות לנחלה הינה אחד שירותיו של שמאי מקרקעין. שמאי לנחלה מתמחה בבחינת ערכה הכלכלי של נחלה ובדיקת אישוריה מול גופים ממשלתיים שונים כגון מנהל מקרקעי ישראל. בדרך כלל חוות דעת על נחלה דורשת שעות עבודה רבות יותר ולכן עלות חוות הדעת תהיה גבוהה יותר בהשוואה להערכת דירה או חנות.

 

כיצד מעריך שמאי את ערך הנחלה?

שמאי נחלות מקצועי אוסף את כל המידע הרלוונטי אודות הנחלה מן ההיבט ההנדסי והמשפטי, הוא יבדוק האם לא נעשו חריגות בניה בשטחה או אם יש שיעבוד או סיבוך משפטי בנוגע לקרקע, ימדוד את השטח באמצעים מתקדמים על מנת לאשרר את השטח המדויק ולוודא שלא נפלו טעויות בחישובים קודמים, הוא יבחן את קרבת השטח החקלאי לשטח עירוני, מה שעשוי בעתיד להביא להפשרת הקרקע ולהשפיע על מחירה, וכמו כן יבחן את טיב הקרקע והאם ניטעו בה עצים מניבי פרי שעשויים להשפיע גם הם על ערכה. לאחר איסוף כל המידע הוא יגיש חוות דעת מפורטת ובסופה ינקוב במחיר הראוי לקנייתה או מכירתה.

 

באילו מקרים ניתן להוזיל את מחירה של נחלה?

ישנם מספר מקרים שבהם ניתן להוזיל את מחירה של נחלה, במיוחד במקרים הבאים:

  • הנחלה לא נמדדה כראוי, ולכן שטחה האמיתי קטן מהרשום. במקרה זה, מטבע הדברים קרקע קטנה יותר תהיה זולה יותר.
  • הנחלה רחוקה משטחים עירוניים באופן שמפחית מאד את הסיכוי להפוך בעתיד לקרקע לבניה. במקרה כזה הקרקע תישאר מיועדת לחקלאות ומחירה יינקב ככזה.
  • בניה לא חוקית, הרחבות לא חוקיות, כל עניין משפטי שמסבך והופך את המכירה לענין מורכב ודורש הוצאה כספית ניכרת כדי לאשרר את המכירה.
  • הגעה להסכם באמצעות ״עסקת נטו״ שבאמצעותו כל אחד מהצדדים מבקש להגיע לסכום נקוב מראש לאחר כל הההוצאות הכרוכות בעסקת רכישת או מכירת נחלה.

 

לסיכום

מכירה או רכישה של נחלה צריכה להתקיים בליווי שמאי מקרקעין המומחה לנחלות. באופן הזה תוכלו למצות את הפוטנציאל העסקי של הנחלה ולקבל מידע אמין ומקצועי אודות ערכה האמיתי. רק באמצעות בדיקה מקיפה בהיבטים ההנדסיים והמשפטיים והכלכליים אותה יבצע שמאי קרקעות מוסמך תוכלו להגיע להסכם מיטבי.

מחיר אחוזה חקלאית

אולי יעניין אותך גם

בדיקה מקיפה
חוקים
המחיר האמיתי של הדירה

קניית דירה היא אירוע משמח לכל הדעות, פרק חדש בחייך מתחיל, אך האם שמת לב לדבר חשוב? היום יש להיזהר ולקחת בחשבון את כל ההוצאות

קרא עוד »
חדר בשיפוץ
מקרקעין
דמי היתר לרשות מקרקעי ישראל

במידה ואתם, כמו תושבים רבים אחרים במדינה, חוכרים ממנהל מקרקעי ישראל קרקע ותרצו לעשות שינוי בייעוד הקרקע או לבקש אישור מיוחד לגביה, חשוב שתכירו את

קרא עוד »
בניין רב קומות
מקרקעין
נדל"ן

עומד לרכוש נכס או למכור נכס? להשכיר או לשכור? מציעים לך עסקה במקרקעין? רכישת דירה מקבלן הנכס שלך הופקע? האם לרכוש או למכור נכס בדמי

קרא עוד »
מקרקעין
התחדשות עירונית בירושלים

תנופת הבנייה והפרויקטים אשר מתרחשים בעיר ירושלים בשנים האחרונות משנים את פני עיר הבירה ללא הכר, וגם אתם יכולים להצטרף לתנופה. התחדשות עירונית בעיר ירושלים

קרא עוד »