חיפוש

דמי היתר לרשות מקרקעי ישראל

במידה ואתם, כמו תושבים רבים אחרים במדינה, חוכרים ממנהל מקרקעי ישראל קרקע ותרצו לעשות שינוי בייעוד הקרקע או לבקש אישור מיוחד לגביה, חשוב שתכירו את המושג דמי היתר, ועל כך במאמר שהכנו כאן עבורכם.

עץ וכסף

מהם דמי היתר?

דמי היתר בנחלה, או דמי היתר, הם למעשה סוג של תוספת שצריך לשלם למנהל מקרקעי ישראל במידה ואתם, החוכרים, רוצים לבצע בקרקע שימושים שבפועל חורגים מהשימוש המקורי. העניין שצריך להבין הוא שלכל קרקע יש שימוש וייעוד מקורי שעליו החליט המנהל, ולכן, בכל פעם כאשר נרצה לבצע חריגה או שינוי בנושא הזה, יהיה עלינו לשלם דמי היתר. למעשה, מנהל מקרקעי ישראל גובה את דמי ההיתר כתנאי שבלעדיו הוא לא ייתן את הסכמנו למימוש זכויות בניה במקרקעין אשר בזמן החכירה לא הוענקו לחוכר.

דמי היתר – סוגים שונים שכדאי להכיר

עד כה הכול טוב ויפה ואפילו נשמע די פשוט, אך האם ידעתם שיש סוגים שונים של דמי היתר שאולי תצטרכו לשלם למנהל מקרקעי ישראל? סביר להניח שהתשובה היא לא, כי אם עד היום מעולם לא נתקלתם בסוגיה הזאת, למה שתכירו אותה מקרוב? בפועל סוגי דמי ההיתר הקיימים הם:

  • דמי היתר בעת פיצול מגרש
  • דמי היתר במקרה של תוספת בניה
  • דמי היתר במקרה של שינוי ייעוד המקרקעין

אם חשבתם לרגע שאתם צריכים להתמודד מול כל התשלומים שעליכם לשלם למנהל מקרקעי ישראל בעצמכם, דעו שזה לא מדויק. יש היום לא מעט שמאים מומחים שיוכלו ללוות אתכם בתהליך הזה ואף להסביר לכם האם עליכם לשלם דמי היתר ואיזה. לכן אנחנו מאוד ממליצים לכם לפנות עוד היום אל אנשי המקצוע הטובים ביותר שיש בתחום, כי אם אתם יכולים להקל על עצמכם, מדוע שלא תעשו זאת? יתרה מכך, כל מי שיצא לו להתמודד בעבר בסוגיות שונות מול המנהל יודע לומר שמדובר על בירוקרטיה שלא פעם לוקחת זמן רב. לעומת זאת, אם תגיעו עם שמאי שידאג לקדם את הבקשות ואת הדרישות שלכם, בהחלט יכול להיות שהכול יסתיים הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם.

המקצועיות של המומחים שילוו אתכם בתהליך

אם הייתם חושבים על התקנת מרפסת פלדה הייתם פונים לכל חברה שמנסה לשווק את עצמה בתחום הזה מבלי לבדוק אודותיה פרטים שונים? סביר להניח שהתשובה היא לא. לכן אנחנו ממליצים לכם לבדוק גם כל פיסת מידע אודות השמאים ואנשי המקצוע הנוספים שיעזרו לכם להתמודד מול המנהל. לא כל מי שמציג את עצמו בתור מומחה גדול יוכל לעזור בצורה מספיק טובה ואם יש משהו בטוח, זה שאין לכם זמן לבזבז. לכן כדאי לבחור היטב את היועצים שלכם ואת המומחים שילוו אתכם לכל אורך הדרך, כי אחרי הכול, מדובר על הנחלה שלכם.

אולי יעניין אותך גם

בדיקה מקיפה
חוקים
המחיר האמיתי של הדירה

קניית דירה היא אירוע משמח לכל הדעות, פרק חדש בחייך מתחיל, אך האם שמת לב לדבר חשוב? היום יש להיזהר ולקחת בחשבון את כל ההוצאות

קרא עוד »
בניין רב קומות
מקרקעין
נדל"ן

עומד לרכוש נכס או למכור נכס? להשכיר או לשכור? מציעים לך עסקה במקרקעין? רכישת דירה מקבלן הנכס שלך הופקע? האם לרכוש או למכור נכס בדמי

קרא עוד »
מקרקעין
התחדשות עירונית בירושלים

תנופת הבנייה והפרויקטים אשר מתרחשים בעיר ירושלים בשנים האחרונות משנים את פני עיר הבירה ללא הכר, וגם אתם יכולים להצטרף לתנופה. התחדשות עירונית בעיר ירושלים

קרא עוד »