חיפוש

עברתי תאונה בעבודה- מה סדר הפעולות?

תאונות יכולות לקרות בכל מקום עבודה, ללא קשר למידת הזהירות שלכם. מדובר באירוע בלתי צפוי המתרחש במהלך העבודה הגורם לנזק פיזי או נפשי לעובד. תאונות יכולות לנוע מתקריות קלות ועד לפציעות קשות או אפילו מוות. תאונות עבודה יכולות לנבוע מגורמים שונים, כמו תנאי עבודה לא בטוחים, חוסר הכשרה מתאימה, כשל בציוד, טעות אנוש או רשלנות. על מנת להבטיח את שלומכם ולהגן על זכויותיכם, חשוב לדעת את סדר הפעולות הנכון שיש לנקוט במקרה מצער של תאונת עבודה. קבלו כאן מדריך מקיף, המרכז את כל השלבים שיש לבצע במקרה ועברתם תאונת עבודה.

 

הערכת המצב ופניה לטיפול רפואי מיידי

הצעד הראשון והמכריע ביותר לאחר תאונת עבודה הוא הערכת המצב. יש לקבוע את חומרת הפציעות ולפעול בהתאם. אם אתם או עמית שלכם לעבודה זקוקים לטיפול רפואי מיידי, אל תהססו להתקשר למד"א או לפנות לבית חולים הקרוב לבקשת סיוע רפואי מיידי. זכרו שהבריאות שלכם תמיד צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות.

 

דווח על האירוע לממונה

השלב הבא הוא לדווח על האירוע לממונה או למנהל שלכם. הכרחי לתעד הכל על תאונות עבודה באופן רשמי, שכן הדבר ימלא תפקיד משמעותי בהגשת תביעת פיצויים עתידית או בניהול הליכים משפטיים. ספקו תיאור מפורט של מה שהתרחש, כולל תאריך, שעה, מיקום וכל העדים הנוכחים. תהיו יסודיים והבטיחו שהדוח ישקף במדויק את האירוע.

 

איסוף עדויות והצהרות עדים

כדי לתעד את המקרה, אספו כמה שיותר ראיות. צלמו תמונות של זירת התאונה, כולל כל ציוד פגום או תנאים מסוכנים שאולי תרמו לאירוע. אם במקום היו עדים, אספו את פרטי הקשר שלהם ובקשו הצהרות בנוגע לעדויות שלהם. ראיות אלו ישמשו לתמיכה בטענתכם ויספקו תיאור עובדתי של התאונה.

 

התייעצו עם עורך דין המתמחה בתאונות עבודה

בשלב זה מומלץ מאוד לפנות לייעוץ לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה. עורך דין מיומן יספק הכוונה לאורך כל התהליך, יבטיח הגנה על זכויותיכם, יעניק ייעוץ בנוגע לפעולות המשפטיות האפשריות העומדות לרשותכם, ויעזור לייצג אתכם מול המעביד, מול ביטוח לאומי ומול חברות ביטוח רלוונטיות.

 

הגשת תביעת פיצויים

בסיוע עורך דין, הגישו תביעת פיצויים. ספקו את כל התיעוד הדרוש, כולל דו"ח האירוע, התיעוד הרפואי וכל ראיה נוספת שנאספה. תביעת פיצויים נועדה לכסות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ועלויות שיקום כתוצאה מהתאונה. עורך דין יעזור לכם לעבור את תהליך התביעה בקלות ויבטיח שזכויותיכם יישמרו.

 

תשקלו במידת הצורך צעדים משפטיים

במקרים מסוימים, פיצוים מחברת ביטוח עלולים שלא לכסות מספיק את הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה. אם אתם סבורים שאתם זכאים לפיצוי נוסף והמעסיק שלכם או חברת הביטוח דוחים את תביעתכם, ייתכן שיהיה צורך לשקול צעדים משפטיים. עורך דין ידריך אתכם במהלך התהליך, יעזור לכם לאסוף ראיות נוספות, לנהל משא ומתן עם הצד שכנגד ובמידת הצורך ייצג את טובתכם בבית משפט.

 

סיכום

תאונת עבודה הינו אירוע טראומטית ומטלטל עבור כל אחד. התמודדות עם תאונת עבודה דורשת החלמה מפציעות גופניות, התמודדות עם מחיר רגשי ופסיכולוגי ועמידה בעומסים כלכליים. יחד עם זאת, במידה ותקפידו לנקוט בכל הפעולות הנחוצות, תוכלו לעבור את התקופה הלא פשוטה הזאת עם נזקים מינימליים ולצאת מועצמים. אל תאפשרו לתאונות עבודה לשבש את החיים שלכם. חפשו תמיכה מתאימה, טיפול רפואי וייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בתאונות עבודה. בזכות הידע והניסיון שלו, תוכלו לעבור את התקופה המאתגרת הזאת בקלות רבה יותר ולהבטיח שמירה מקסימלית על זכויות שלכם.

תאונה בעבודה סדר הפעולות

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?
עורך דין דיני עבודה
האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?

מהו חל"ת? חופשה ללא תשלום.  יציאה לחופשה ללא תשלום יכולה להתקיים כאשר העובד מבקש חופשה כזאת, או כאשר המעסיק מוציא עובד לחל"ת. מהן הזכויות של

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
זכויות עובדים – אחים ואחיות

לכל העובדים במדינה יש זכויות אשר מעוגנות בחוק, וכך גם לאחים ואחיות. חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו, ידע מתי הן מופרות ויוכל לפנות במידת

קרא עוד »