חיפוש

הזמינו אתכם לשימוע לפני פיטורים? כך תתכוננו

עובדים שקיבלו הזמנה לשימוע לפני פיטורים, יוכלו להעיד שמדובר בתהליך מורכב ואמוציונלי שמצריך הכנה מראש. בשורות הבאות נציג בפניכם את המידע הרלוונטי שיעשה לכם סדר בנושא ויאפשר להתכונן מראש לרגע המורכב. הישארו כאן ותגלו מה עליכם לעשות, כדי לצאת מהשימוע על הצד הטוב ביותר.

 

קודם כל – תכירו בזכויות שלכם

הדבר הראשון שעליכם לעשות, רגע לפני הכניסה לחדר השימוע הוא היכרות עם הזכויות שמגיעות לכם בהתאם לחוק. שכן, כך תוכלו לבדוק את המעסיק ולברר שהוא מבצע את ההליך כפי שצריך. נציין תחילה שהמעסיק מחויב למסור לכם התראה מראש, כדי שתוכלו להתכונן לפגישה ולקרוא מדריכים כמו זה. זו ההזדמנות לציין שעליכם לבדוק שהתנאים הבאים צריכים להתקיים במהלך שיחת השימוע:

  1. המעסיק מסר לידיכם מסמך שמפרט את הסיבות לפיטורים. חשוב שתדעו שהוא לא יכול להסתפק בהאשמות כלליות שאין להן ביסוס עובדתי. עליו להצביע על אירועים מסוימים שמוכיחים את טענותיו
  2. אתם יכולים להזמין אדם נוסף שישהה בחדר במהלך שיחת השימוע. חשוב לציין שיש באפשרותכם להזמין חבר או עובד אחר
  3. המעסיק מחויב לאפשר לכם להביע את דעתכם ולהשמיע טענות נגד

חדר השמיעה

כדאי להסתייע בעורך דין לדיני עבודה

סעיף מספר 2 שהוצג בפסקה שלעיל ציין את האפשרות להזמנת אדם נוסף לשימוע. בחרנו להתעכב על הנושא עוד קצת, כדי להציג בפניכם את הזכות להתייעצות מצד עורך דין. שימו לב, אם אתם סבורים שהפיטורים התבצעו מסיבה שאינה חוקית, עליכם לפנות באופן מידי אל עו"ד שי קמרי שיבדוק את שאירע. אם יתגלה שהפיטורים אכן בוצעו שלא כחוק, אתם יכולים להגיש תביעה שתסייע לכם בקבלת הזכויות המגיעות לכם.

 

אתם יכולים לנסות למנוע את הפיטורים

אתם עדיין לא פוטרתם באופן רשמי וחשוב שתדעו שיש כל מיני דרכים שיכולות להפחית את הסיכוי לפיטורים אלה. אם מדובר בתהליך שימוע שבא לידי ביטוי בעקבות סיבות אישיות (כלומר, בגלל אי התאמה מקצועית או קושי חברתי מול שאר העובדים), אתם יכולים להסביר מדוע הדבר אירע ולהדגיש שתעשו כל שביכולתכם, כדי לשנות את ההתנהלות. ניתן לצורך הדוגמא להציע למעסיק שיעביר אתכם לתפקיד אחר בעת הצורך.

 

יש מצבים שאסור לפטר בהם

פסקה זו פונה לנשים שהמעסיק שלכם מנוע מלפטר אותן במידה והן עונות על אחד מהמצבים הבאים:

  • עוברות טיפולי פוריות
  • נמצאות כעת בהיריון
  • נמצאות בחופשת לידה
  • טרם עברו 60 יום מסיומה של חופשת הלידה

 

השורה התחתונה

הזמנה לשימוע לפני פיטורים מצריכה היכרות מעמיקה עם המידע שהוצג לעיל. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע הרלוונטי, כך שנותר לכם רק ליישם את האינפורמציה שנוגעת למקרה שלכם באופן ישיר. נאחל שתעברו את ההליך בטוב ושתדעו לבקש את הזכויות שלכם לאורך כל הדרך.

לפנות לעורך דין עבודה

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?
עורך דין דיני עבודה
האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?

מהו חל"ת? חופשה ללא תשלום.  יציאה לחופשה ללא תשלום יכולה להתקיים כאשר העובד מבקש חופשה כזאת, או כאשר המעסיק מוציא עובד לחל"ת. מהן הזכויות של

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
זכויות עובדים – אחים ואחיות

לכל העובדים במדינה יש זכויות אשר מעוגנות בחוק, וכך גם לאחים ואחיות. חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו, ידע מתי הן מופרות ויוכל לפנות במידת

קרא עוד »