חיפוש

אובדן כושר עבודה עקב תאונה – כך תפעלו

כל אדם שעובד, חשוף לאחוז מסוים של סיכונים במסגרת עבודתו. מן הסתם, יש מקומות עבודה בהם הסיכון הוא גדול במיוחד, כמו עבודה בבניין או בשיפוצים, ויש מקומות עבודה בהם הסיכון הוא מזערי. בכל מקרה, יציאה לעבודה כרוכה ברמת סיכון מסוימת, בין אם קטנה או גדולה.

לרוב תאונת העבודה תקרה עקב היעדר מיגון מתאים לעובד שעבר את התאונה, כמו היעדר רתמה או מעקה בטיחות לעובדים בתעשיית הבנייה. במדינת ישראל, מי שנפגע עקב מילוי תפקידו במקום העבודה שלו, עשוי להיות זכאי לפיצויים מהמדינה או מחברת הביטוח הפרטית שלו.

 

איך קובעים את כמות הפיצויים?

באופן כללי, גובה הפיצויים מושפע בעיקר מהרמה שבה נפגע העובד בתאונת העבודה שלו. ככל שבריאותו של אדם נפגעה בצורה יותר קשה, כך היכולות שלו לעבוד יורדת, והוא גם צריך לשלם יותר על טיפולים רפואיים. בנוסף, גם בני משפחתו של הנפגע נפגעים בעצמם מהאירוע. על כן, פגיעה קשה יותר תביא לפיצויים גבוהים יותר. אתר פיצויים הוא כלי נוח לבדיקה של גובה הפיצויים המשוער לאדם שעבר תאונת עבודה.

 

קבלת עזרה משפטית

הפעולה הטובה ביותר שאפשר לבצע במקרה של תאונת עבודה הוא פנייה לקבלת עזרה משפטית מעורך דין שמכיר את המערכות ואת ספר החוקים בנושא. הביטוח הלאומי הוא לא גוף שלרוב האנשים קל לעבוד מולו בצורה אינטואיטיבית, ולרוב אנשים נזקקים לעזרה משפטית שתתווך ביניהם לבין דרישות המוסד. אם אתם רוצים להבטיח שטענותיכם יתקבלו ואתם באמת תהיו זכאים לקצבת נכות ולקבלת כל הזכויות המגיעות לכם, כדאי מאוד שתפנו לעורך דין שמומחה בתחום ומכיר אותו מניסיון אישי.

 

חושבים שיש לכם מחלת מקצוע?

את הקצבה זכאים לקבל לא רק מי שנפגעו בתאונה, אלא גם מי שלקו במחלת מקצוע. מחלת מקצוע היא דבר שקורה לאט ובהדרגה. מדובר על מחלות שנגרמו לעובד עקב עבודתו המתמשכת, לדוגמא נזק לראייה או לאוזניים. במקרים מסוימים עבודה כוללת חשיפה לחומרים מסוימים, שעלולים לגרום לעובד ללקות באלרגיה לחומר, אפילו אם הוא לא מסוכן באופן כללי.

עצם החשיפה המוגברת לחומר באופן יום יומי יכולה להביא אדם ללקות באלרגיה. במקרים קיצוניים, עובדים נחשפים לחומרים ומתגלה אצלם מחלת הסרטן. אם אתם חושבים שיש לכם מחלת מקצוע, עליכם לפנות לעורך דין כדי לקבל את כל הזכויות שלכם.

 

תביעה נגד המעסיק

במקרים של תאונת עבודה, לעיתים קרובות יש אפשרות לתבוע לא רק את המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל פיצויים, אלא גם את המעסיק. זה מתאפשר במקרים בהם הייתה רשלנות של מקום העבודה, והוכח כי אותה רשלנות הביאה לתאונת העבודה או למחלת המקצוע בה לקה העובד. לדוגמא, אם עובד נפל מגובה בעבודתו כי לא סיפקו לו ציוד מתאים – זאת כנראה רשלנות.

אובדן כושר עבודה עקב תאונה – כך תפעלו

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?
עורך דין דיני עבודה
האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?

מהו חל"ת? חופשה ללא תשלום.  יציאה לחופשה ללא תשלום יכולה להתקיים כאשר העובד מבקש חופשה כזאת, או כאשר המעסיק מוציא עובד לחל"ת. מהן הזכויות של

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
זכויות עובדים – אחים ואחיות

לכל העובדים במדינה יש זכויות אשר מעוגנות בחוק, וכך גם לאחים ואחיות. חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו, ידע מתי הן מופרות ויוכל לפנות במידת

קרא עוד »