חיפוש

האם הצבת פריטי נוף בשטח ציבורי מצריכים אישור או היתר

בעוד שחלק מפריטי הנוף מצריכים ממכם אישור והיתר רלוונטיים, חלק מפריטי הנוף לא דורשים זאת. אם אתם מעוניינים לשדרג ולשפר את המרחב האישי שלכם ואת ביתכם, כמובן שאף אחד לא יגיד לכם אחרת. יחד עם זאת, אל מי צריך לפנות בכדי לקבל אישור והיתר במרחב הציבורי? האם צריך בכלל?

בין אם אתם מעוניינים להתקין ספסל במרחב הציבורי או כל פריט נוף קבוע אחר, אתם צריכים אישור והיתר רלוונטיים. האחריות על כך היא בידי העירייה של אותה עיר, או בידיה של הרשות המוניציפאלית. לאחר קבלת אישור מתאים, תוכלו לקבל שירות מאחד מנותני השירותים אשר עובדים במקביל לעירייה, או לרשות המוניציפאלית. לאחר שהבהרנו את זה, יהיה חשוב להתעכב על סוגי הפריטים שאתם מעוניינים להטמיע במרחב הציבורי, או במרחב האישי שלכם. הנה כל מה שצריך לדעת.

 

אילו סוגי פריטים ניתן להטמיע במרחה ציבורי עם ובלי היתר?

בואו נתחיל עם ספסלים, צמחיה מלאכותית, כדים לגינה ועוד. בפועל ובשטח, אף אחד לעולם לא יגיד לכם לא לשדרג את המרחב הציבורי בעזרת כדים לגינה ובעזרת צמחיה מלאכותית. כשאנחנו אומרים מרחב ציבורי, אנחנו לא מתכוונים כמובן לאמצע הרחוב. 

אנחנו מתכוונים למשל לשטח הבניין של מתחם מגורים משותף. אם אתם מעוניינים למקם ספסל בשטח הבניין, אתם תצטרכו כמובן לקבל אישורים והיתרים מתאימים. יחד עם זאת, כדים לגינה של בניין מגורים בדרך כלל לא יצריכו ממכם יותר מאשר את האישור של ועד הבית. יחד עם מה שציינו כאן, חשוב גם להבדיל בין פריטי נוף אלו לפריטים אחרים. למשל, עמוד.

ספסל ציבורי

 

התקנת וקדיחת עמודים במרחבים ציבוריים ופרטיים

אם אתם מעוניינים לקדוח לאדמה עמוד במרחב הציבורי, כמובן שאתם חייבים לקבל אישור מהעירייה בדיוק כמו אישור לפרגולה, או מהרשות. יחד עם זאת, בדרך כלל קדיחת עמוד בשטח המגורים הפרטי שלכם לא תצריך קבלת היתר. בואו ניקח את הדוגמה של כדורסל בגינות פרטיות. 

אם אתם רוצים לקדום עמוד כדורסל מקצועי בגינה הפרטית שלכם, אף אחד לא יכול להגיד לכם שום דבר. יחד עם זאת, חשוב להבחין בין עמודים בגדלים שונים. ישנם עמודים מאוד גבוהים, שעשויים להוות סיכון במקרה שהם מתמוטטים או קורסים. עמודים מהסוגים האלו בדרך כלל יצריכו היתר כזה או אחר.

 

עם מי צריך לדבר בכדי לקבל פרטים על היתרי בנייה?

אם אתם צריכים לברר לגבי היתרי בנייה במרחב הציבורי והפרטי, אנחנו ממליצים לדבר עם מהנדס העיר. את מהנדס העיר אתם תוכלו למצוא בעירייה של עירכם, או ברשות המוניציפאלית באזור מגורכם. אם אתם מתגוררים ביישובים מרוחקים, תוכלו לפנות אל הרשות ולקבל מידע נוסף. בפועל, ביישובים מרוחקים בדרך כלל ישנה רשות אזורית אחת אשר אחראית על טווחי קילומטרים יחסית רבים. 

אולי יעניין אותך גם

בדיקה מקיפה
חוקים
המחיר האמיתי של הדירה

קניית דירה היא אירוע משמח לכל הדעות, פרק חדש בחייך מתחיל, אך האם שמת לב לדבר חשוב? היום יש להיזהר ולקחת בחשבון את כל ההוצאות

קרא עוד »
פספורט זר
אזרחויות ודרכונים
מדריך הוצאת דרכון זר

חושבים להוציא דרכון זר? נדמה לכם שאולי גם אתם זכאים לכך? אם כך, אין ספק שאתם צודקים והאמת היא, שלא כדאי לוותר על כך. דרכון

קרא עוד »
חוקים
מהו סעד הצהרתי?

רוצים לקבל את כל המידע בעבור הגשה של צעד הצהרתי? עו"ד גיא בית זית מסביר מהו בדיוק סעד הצהרתי ומה חשוב לדעת לגבי ההליך. הפרטים

קרא עוד »