חיפוש

חוזה שכירות מומלץ להורדה

בעלי דירה? מתכוונים להשכיר אותה בקרוב? יש לכם הרבה אחריות כבעלים, וחלק ממנה כולל לדאוג לחוזה השכירות.

צריך לוודא שהחוזה מדויק, מפורט ומעניק לכם ביטחון בעת תקופת השכירות.

קל מאוד לעשות טעויות בחוזה, שייתכן שיתנקמו בכם בהמשך, וייקחו לכם הרבה זמן וכסף.

לכן, אף כי ניתן לקחת חוזה סטנדרטי מהאינטרנט, חשוב גם לעבור עליו ולבדוק כי אתם מסכימים לתנאים שבו.

תוכלו להיעזר בחוזה שכירות להורדה בדיוק לצורך זה.

 

מה חשוב לבדוק בחוזה שכירות?

יש כמה נקודות שכדאי להתייחס אליהן כאשר אתם עוברים ומנסחים על החוזה:

 

פירוט מצב הדירה

חשוב לפרט את המצב בו הדירה נמצאת טרם כניסת הדיירים. ניתן להתייחס לריהוט שנשאר בדירה, לציוד מטבח, למצב הקירות וכו'. יש לציין כי בסיום תקופת השכירות הדירה צריכה להיות באותו מצב, וכי זוהי אחריות הדיירים לדאוג לכך.

 

אופן התשלום 

יש לציין באופן מדויק כיצד יתבצע התשלום עבור הדירה – בצ'קים או העברה בנקאית? בתחילת החודש או בתאריך אחר? יש גם לדאוג לכתוב מה קורה במידה והשוכרים מאחרים בתשלום, האם יש קנס מסוים? אלה תנאים שחשוב לסכם ביחד עם השוכרים בהתאם למה שנוח לשניכם.

 

נזקים ותיקונים 

לפי הנוהג בישראל, בעל הדירה הוא האחראי הבלעדי לתקלות וליקויים בדירה. חשוב לציין זאת בחוזה, אך לכלול גם סעיף שאומר כי במידה והשוכרים הם אלה שגרמו לתקלה, הם גם אחראיים על הטיפול בה.

 

אופן תשלום חשבונות 

נהוג כי הדיירים מעבירים את חשבונות הדירה על שמם והתשלום שלהם הוא באחריותם בלבד. כלומר, כבעלי דירה אתם אינכם צריכים להתעסק בתשלומי חשמל, מים, ארנונה או גז. אך על מנת לוודא שהתשלומים אכן יתבצעו ולא יצטברו חובות, בעלי דירה לרוב מקבלים מן הדיירים צ'קים פתוחים עבור הגורמים הללו. בחוזה מציינים כי במידה והשוכרים לא משלמים את החשבונות, בעל הדירה רשאי לעשות שימוש בצ'קים הפתוחים לכך.

 

סעיפים מיוחדים 

כפי שנאמר, כדאי לכם כבעלי דירה לסכם את תנאי החוזה במשותף עם השוכרים, כך כולם יוכלו לצאת מרוצים. פעמים רבות שוכרים מבקשים להוסיף לחוזה סעיפים מיוחדים שיעזרו להם במקרה שלא יוכלו מסיבה מסוימת לגור בדירה. סעיף אחד הוא אישור סאבלט, שכירות משנה לתקופה מוגבלת בזמן. עליכם להחליט האם אתם מוכנים לאפשר לדיירים שאינכם מכירים להתגורר בדירה לתקופה מסוימת. מומלץ במקרה כזה להוסיף סעיף שאומר שהדיירים חייבים להיות מאושרים על ידכם.

סעיף נוסף הוא יציאה מוקדמת, שמאפשר לשוכרים לעזוב את החוזה מוקדם מהתאריך שנחתם. במידה ואתם מסכימים לתנאי כזה, עליכם לוודא כי מצוין בחוזה שהשוכרים הם האחראיים הבלעדיים על מציאת המחליפים. כמו כן, יש לכתוב כי גם את הדיירים הללו אתם כבעלי דירה צריכים לאשר.

כעת נותר לאחל תקופת שכירות מוצלחת ללא תקלות ובעיות!

הסכם חתום

אולי יעניין אותך גם

שעון וכסף
נדל״ן
הצד המשפטי של נדל"ן בחו"ל

עם הפיתוחים הטכנולוגיים שהנגישו את המידע והתקשורת לאנשים רבים, עולם השקעות הנדל"ן בחו"ל כבר איננו נחלתם של מתי מעט ויודעי דבר. הדלתות פתוחות לכולם. עם

קרא עוד »