חיפוש

דברים שחשוב לציין כאשר רוכשים דירה מקבלן

רכישת דירה היא מהלך מאוד משמעותי שרוב האנשים רוצים להגיע אליו, וחשוב לדעת שזהו מהלך שילווה על הקונה כנראה לעוד שנים רבות ועליו לברר את הסעיפים של הרכישה, את יכולותיו הכלכליות ולהיות בטוח במהלך הזה על מנת לא לייצר חוסר יציבות לשנים הבאות.

 

כמה זה עולה

כיום, מחיר ממוצע של דירה עומד על 1.6 מיליון שקלים, ומחיר ממוצע של משכנתא הינו בין 700 ל800 אלך שקלים, ואלו כמובן רק הממוצעים, ישנן דירות באזור המרכז שההמוצע שלהן נושק ל2 מיליון שקלים והמשכנתא בהן עוברת גם את ה850 אלך שקלים, ככה שמובן לכולם שמדובר בהמון כסף שיש לדעת להשקיע ולהשתמש בו בצורה מחושבת וחכמה.

 

מה זה אומר לרכוש דירה

ההבדל בין רכישת דירה מקבלן- יד ראשונה או לרכוש דירה מיד שנייה עומד על כמה דברים, כאשר אתם רוכשים דירה יד ראשונה, זה אומר שיש לכם את האפשרות "לשחק" עם העיצוב והמבנה שלה עוד לפני שהיא נבנית לעומת זאת כאשר רוכשים דירה מיד שנייה, יש פחות כאבי ראש, הדירה מגיעה מובנית ואין צורך לרדוף אחרי קבלים ובעלי מקצוע.

חשוב לשים לב כאשר רוכשים דירה גם מיד שנייה וגם מקבלן, שלרוב המחיר המקורי לא יעמוד לבדו אלא יתווספו אליו עוד הוצאות רבות שיכולות להגיע גם למאות אלפי שקלים נוספים.

 

רכישת דירה מקבלן

חשוב לזכור כאשר רוכשים דירה מקבלן, שזהו תהליך ארוך ומרגע החתימה והרכישה עד לקבלת בית עומד שניתן להכנס לגור בו עוברות שנים, הממוצע עומד כיום על 27 חודשים. לכן יש לתכנן קדימה ולחשוב על המשמעויות שבכך ובכן גם להשתמש בשירותיו של עורך דין קניית דירה מקבלן.

בדירות חדשות, חשוב מאוד לעשות שיעורי בית וסקר שוק מעמיק לפני שניגשים לראות ולדבר עם קבלנים ומשווקים, מפני שלרוב, אם לא נגעתם בנושא לפני, תוכלו ליפול כטרף לאנשי השיווק, לעומת רכישת דירה יד שנייה שבמקרה כזה אין יותר מידי ימינה ושמאלה, מפני שהדירה כבר עומדת וניתן לראות מה קיים ומה לא קיים בה.

יש לחשוב מראש על התקציב שנתון לרשותכם, הכולל גם מה צפויות להיות ההוצאות, מה ההון העומד לרכשותם, כולל נכסים כמובן, ובנוסף יש לחשוב לטווח הרחוק, במקרה ואתם זוג צעיר שמתכנן להביא ילדים לעולם יש לחשוב על האם תצטרכו חדרים בשבילם, האם יש סיכוי שבו לא תשארו לגור באזור אחד לטווח הרחוק ובעיקר, לא לקפוץ גבוה מידי ולשים לב שלקנות דירה משמע- להסכים להשתקע במקום אחד (במקרה ואתם מתכננים אכן לגור בה) ואם יש לכם הסתייגויות לגביי זה, מומלץ להיות ערניים לכך.

 

בדיקות

חשוב לבדוק מה הפרוייקט, מי היזם, מה יש בסביבה, מי בפועל בונה, מי בעלי הקרקע ומה היסטוריה שלה, האם יש היתרי בניה, מה המפרט הטכני של הדירה, מה כולל המחיר וכמה היא תעלה לכם וכמובן בדיקת המשכנתא עו"ד לתמ"א 38 יוכל לעזור לכם בתהליך זה.

 

מטבעות ובית

אולי יעניין אותך גם

שעון וכסף
נדל״ן
הצד המשפטי של נדל"ן בחו"ל

עם הפיתוחים הטכנולוגיים שהנגישו את המידע והתקשורת לאנשים רבים, עולם השקעות הנדל"ן בחו"ל כבר איננו נחלתם של מתי מעט ויודעי דבר. הדלתות פתוחות לכולם. עם

קרא עוד »
לחיצת יד
נדל״ן
חוזה שכירות מומלץ להורדה

בעלי דירה? מתכוונים להשכיר אותה בקרוב? יש לכם הרבה אחריות כבעלים, וחלק ממנה כולל לדאוג לחוזה השכירות. צריך לוודא שהחוזה מדויק, מפורט ומעניק לכם ביטחון

קרא עוד »