חיפוש

מה לעשות במקרה של הפרת חוזה שכירות?

בישראל יש הרבה מאוד דירות שמושכרות מידי שנה ולא פעם בעלי הדירות מדווחים על התנהגות לא הולמת של השוכרים. מה עושים במצב כזה והאם יש דרך למנוע מעצמכם פגישה כלכלית? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

מתי חוזה שכירות מופר?

האמת היא, שכאשר מדברים על הפרת חוזה שכירות מדברים על מגוון רחב של מצבים ומקרים שעלולים, לצערנו הרב, להתקיים.

לדוגמה, מצב שבו הדייר יצא מהנכס בטרם עת ולא מוכן לשלם יותר, או לחילופין, מצב שבו הדייר לא מוכן להתפנות.

מצב שבו דייר לא משלם הוא עוד מצב קלאסי של הפרת חוזה שכירות וכך גם מצב שבו השוכר עושה השכרת משנה.

למעשה, כל סעיף שיש בחוזה ושלא מתייחסים אליו או לא מכבדים אותו – הוא מצב של הפרת חוזה שכירות.

חשוב שתדעו שאתם לא היחידים שזה קורה להם ובהחלט יש כמה פעולות שתוכלו לבצע במקרה כזה.

 

אל מי פונים?

לפני הכול, כדאי יהיה לנסות לדבר עם הדייר. לא אחת קורה שהשוכרים לא מתכוונים בזדון להפר את חוזה השכירות, אלא הם מוצאים את עצמכם בסיטואציה בלתי אפשרית. לדוגמה, מצב של פיטורין או משבר כלכלי כמו הקורונה עלולים להוביל לכך שלאותם שוכרים פשוט לא יהיה איך לשלם את שכר הדירה. אומנם אתם, בתור בעלי הדירה, לא צריכים לספוג את הנזק הכלכלי, אך לעיתים שיחה יכולה להבהיר את המצב ולסייע למצוא פתרון. במידה וזה לא עוזר, כמובן שתמיד תוכלו לפנות לעו"ד מקצועי ולבקש ממנו עזרה. מצד שני, כדאי לקחת בחשבון את העובדה שאם תפנו אל עו"ד ותנסו לדאוג לכך שתקבלו את המגיע לכם, עלול להיות שזה יהיה תהליך ארוך ומייגע מאוד. לכן, אם אתם יכולים לעשות מראש ביטוח לשכר הדירה וכך להימנע ממצבים לא נעימים, למה שלא תעשו זאת?

 

הביטוח שידאג לכך שתמיד תקבלו את שכר הדירה המגיע לכם

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, ואחרי שכולנו למדו לקח מאותם בעלי דירות שנתקעו עם דיירים שלא מתפנים או לא משלמים, אפשר גם להתנהל אחרת. משמעות הדברים היא שאתם יכולים לפנות אל חברה שאצלה תעשו ביטוח לשכר הדירה, וכך תוכלו להיות רגועים. זה אומר שכל שעליכם לעשות הוא לחתום על חוזה ולהפריש אחוז מסוים לאותה חברת ביטוח מתוך שכר הדירה החודשי. פוליסת הביטוח הזאת תהיה מה שיקל עליכם במידה והדיירים יפרו את חוזה השכירות בדרך כזו או אחרת. בצורה כזאת אתם תדעו שאפילו אם לא משלמים לכם, נעלמים או לא מפנים את הדירה, אתם בכל זאת תקבלו את מה שמגיע לכם. לא מעט בעלי דירות בחרו בשנים האחרונות לעשות ביטוח כזה ואתם יכולים להיות בטוחים שגם אתם לא תצטערו אם תבחרו בכך.

 

מפתחות וחוזה

אולי יעניין אותך גם

שעון וכסף
נדל״ן
הצד המשפטי של נדל"ן בחו"ל

עם הפיתוחים הטכנולוגיים שהנגישו את המידע והתקשורת לאנשים רבים, עולם השקעות הנדל"ן בחו"ל כבר איננו נחלתם של מתי מעט ויודעי דבר. הדלתות פתוחות לכולם. עם

קרא עוד »
לחיצת יד
נדל״ן
חוזה שכירות מומלץ להורדה

בעלי דירה? מתכוונים להשכיר אותה בקרוב? יש לכם הרבה אחריות כבעלים, וחלק ממנה כולל לדאוג לחוזה השכירות. צריך לוודא שהחוזה מדויק, מפורט ומעניק לכם ביטחון

קרא עוד »