חיפוש

מה תפקידו של עורך דין נדלן?

עסקאות נדל"ן הן חלק גדול מהעסקאות שנחתמות בכל יום בישראל ובעולם. על כן התפתח לו במהלך השנים תחום שלם של עיסוק מסביב לעסקאות אלה. אחד מבעלי המקצוע שמתמחה בתחומי הנדל"ן הוא עורך דין נדל"ן. עורך דין נדל"ן עוסק בתחומים רבים שקשורים לקנייה, מכירה, שכירה וחכירה של נכסי נדל"ן שונים. נפרט על כך בקיצור בפסקאות הבאות.

 

קנייה או מכירה של דירת מגורים

תחום עיסוק מרכזי של עורכי דין שעוסקים בענייני נדל"ן הוא ליווי של מכירה וקנייה של בתים למגורים. ישראלים רבים קונים ומוכרים את דירות המגורים שלהם כל הזמן, והם זקוקים לשם כך לליווי וייעוץ מקצועיים.

עורך דין נדלן ילווה את תהליך המשא ומתן בעסקה, יעזור בניסוח החוזה שנתחם, בבדיקת מצב הרישום של הדירה ועוד. רבים מהקונים והמוכרים של דירת המגורים שלהם, הם חדשים לחלוטין בתחום, ולכן יש להם צורך משמעותי עוד יותר בניסיון ובמקצועיות של עורך דין נדל"ן.

 

מכירה או קנייה של שטח מסחרי

גם מכירה או קנייה של שטחים מסחריים מהוות חלק גדול מהפעילות של עורכי דין לענייני מקרקעין. בדרך כלל, עסקאות של קנייה או מכירה של שטח מסחרי הן עסקאות שמעורב בהן ממון רב.

לכן יש צורך לבדוק כל פסיק ופסיק בחוזה שנחתם, בכדי לוודא שאין בו סעיפים שיגרמו להשלכות עתידיות לא רצויות מצד הקונה או המוכר. עורך דין טוב ידאג לעמוד על האינטרסים שלכם בזמן ניסוח החוזה, וידאג להסביר לכם בצורה בהירה ונהירה את המשמעויות של כל סעיף בחוזה הנחתם.

 

עסקאות קומבינציה ותמ"א 38

עסקאות קומבינציה הן בעצם עסקאות בהן קרקע מסוימת מועברת לקבלן בתמורה לחלקים עתידיים בפרויקט שייבנה עליה. מקרה פרטי של עסקאות קומבינציה הן תמ"א 38 מסוג 1 ומסוג 2. במקרים כאלה עורך הדין לענייני נדל"ן יעזור בניסוח של החוזה, בדיוק התגמולים שבעלי הקרקע יקבלו בעתיד, ובשמירה על האינטרסים של הקבלן בעת החתימה על החוזה.

 

השכרה וחכירה של נכסי נדל"ן

גם עסקאות של חכירה והשכרה הן תחום הפעילות של עורך דין נדל"ן. במקרים של עסקאות קטנות כמו השכרת דירה למגורים, לעיתים ניתן להסתפק בחוזה אחיד ובמקרים מסוימים בייעוץ של עורך דין. במקרים של חתימה על חוזי השכרה גדולים כמו השכרה של שטחים מסחריים או בנייני מגורים, יש צורך בעורך דין לענייני נדל"ן שילווה את העסקה מתחילתה ועד סופה.

 

תפקידיו השונים של עורך דין נדל"ן – סיכום

עורכי דין לענייני נדל"ן מתעסקים במגוון רחב של עסקאות וחוזים. מכירה וקנייה של דירות מגורים, שטחים מסחריים, חתימה וניסוח של עסקאות קומבינציה וחכירה והשכרה של נכסי נדל"ן שונים, כל אלה הם רק חלק מהפעילות של עורך דין לענייני נדל"ן. עורכי דין אלה מהווים חלק חשוב בחתימה מושכלת על עסקה שכזאת.

מה תפקידו של עורך דין נדלן?

אולי יעניין אותך גם

הסכמי שכירות
עורך דין מקרקעין
הבנת החוקיות של הסכמי שכירות

רוב האנשים בארץ חיים בשכירות, מאחר ויוקר המחייה אינו מאפשר לחלק ניכר מהאוכלוסייה לרכוש דירה למגורים. לכן אין זה מפתיע כי שוק השכירות בכל הערים

קרא עוד »
מה זה עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
מה זה עורך דין מקרקעין

תחום הנדל"ן המתפתח הביא לכך שעסקאות המקרקעין הן בין העסקאות היקרות והמשמעותיות ביותר, במסגרתן יש להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי, בכדי להבטיח לעצמנו

קרא עוד »
קניית דירה
עורך דין מקרקעין
5 טיפים לקניית דירה

לצד מספר אירועים בודדים בחיים, כמו חתונה והרחבת המשפחה, קניית דירה היא אחד האירועים המשמעותיים ביותר. בין אם לצורך השקעה ובין אם לצורך מגורים, רכישת

קרא עוד »