חיפוש

תביעות ביטוח – מה ההבדל בין בריאות, רכב, חיים ודירה

כמעט כל פעולה או צעד שאנו לוקחים בחיינו עלינו לדאוג גם לבטח את עצמנו או את הרכוש שלנו מפני כל נזק ופגע, היום אפילו החיים שלנו מבוטחים כי לעולם אין לדעת מה יקרה מחר ולאיזה עזרה כלכלית נזדקק.

לכן נעשה סדר בכל הביטוחים – חובה ורשות ובאופן כללי מה ההבדל בין כולם כשזה מגיע לתביעות.

 

לפני הכול – מהו ביטוח?

ביטוח הינה פוליסה שאנו רוכשים על מנת להגן ולהעניק ביטחון לעצמנו ולרכוש שלנו, במידה ותקרה פגיעה מכל סוג נוכל להזדכות בזכויות המתאימות שייסעו כלכלית ואף יפצו אותנו על האובדן או הפגיעה. במקרה של פגיעה כלשהי על מנת לקבל את מה שמגיע לנו מחברת הביטוח נאלץ לתבוע אותם לזה, עבור התביעה חשוב ומומלץ מאוד לשכור שירותי עו"ד תביעות ביטוח שיבטיח תהליך יעיל עם סיכויים לתוצאות טובות יותר.

 

ביטוח חובה או רשות?

במדינה שלנו ישנם ביטוחים שחובה על כל אזרח לרכוש על מנת להבטיח סיוע בסיסי לכולם ולהימנע ממצבים בהם אנשים שנפגעו נזקקים לעזרה ללא שום יכולת או ביטחון, על ביטוחים אלה נרחיב בהמשך. מלבד ביטוחי החובה ישנם ביטוחי רשות הנוגעים בתחומים אחרים, הם מספקים סיוע רחב יותר מהסיוע הבסיסי או נוגעים בתחומים אחרים המשתנים מאדם לאדם כמו למשל ביטוח מקצוע, גם על ביטוחים מסוג זה נרחיב בהמשך.

 

ביטוחי חובה

ביטוחים אותם המדינה מחייבת את כל אזרחיה לרכוש – ביטוח לאומי הכולל ביטוח בריאות בסיסי, ביטוח רכב בסיסי. גם בביטוחים אלה עלולים להיות מקרים בהם תרצו לתבוע אותם על מנת לקבל את הזכויות שלכם. תביעה נגד ביטוח לאומי בדרך כלל תהיה בגין נכות רפואית מסוימת המגבילה את התובע ועל כן מגיע לו עזרה כלכלית – קצבה וזכויות אחרות. בתביעה מסוג זה מומלץ להיעזר בעורך דין מכיוון שהתהליך עלול להיות מסובך, עו"ד יפשט ויביא לתוצאות טובות יותר. גם בתביעות מול חברת ביטוח רכב מומלץ ואפילו חובה לשלב עו"ד במקרים בהם התביעה מגיעה לבית משפט עקב תאונת דרכים.

 

ביטוחי רשות

בהם נכללים ביטוח חיים וביטוח דירה ועוד רבים אחרים כמו – ביטוח תעודת מקצוע, כבודה ורכוש, אשראי, אובדן כושר עבודה, ביטוח מנהלים, חברות ועסקים ובעצם כל תחום בחיים שתוכלו לחשוב עליו. ביטוח החובה מספק שירותים בסייסים המגיעים לכל אזרח, ביטוחי הרשות מתאימים למי שרוצה להרחיב את שירותי הביטוח או לבטח עוד "תחומים" בחייו על מנת להבטיח שקט מפני כל צרה שעלולה לבוא.

 

לסיכום

ביטוחי חובה וביטוחי רשות חשובים ביותר לכולנו, אין לדעת מה יגיע מחר ויש סיבה שעולם הביטוח לא מפסיק לגדול מיום ליום, במידה והגעתם למקרה בו הנכם נדרשים לתבוע את כל ביטוח שהוא מומלץ וחשוב לשכור עו"ד לתביעות ביטוח המתמחים בזה וייסעו לכם להגיע לתוצאות טובות יותר.

ביטוחים שונים

 

אולי יעניין אותך גם

חוק ביטוח סיעוד
עורך דין ביטוחים
מהי גמלת סיעוד ולמה היא חשובה?

קשישים ואנשים שהגיעו למצב סיעודי לרוב יהיו זכאים לקבלת גמלת סיעוד שתסייע לקבלת עזרה, טיפול וסיוע בפעולות בסיסיות ויום יומיות. במאמר הבא נסביר מהי גמלת

קרא עוד »