חיפוש

מהי גמלת סיעוד ולמה היא חשובה?

קשישים ואנשים שהגיעו למצב סיעודי לרוב יהיו זכאים לקבלת גמלת סיעוד שתסייע לקבלת עזרה, טיפול וסיוע בפעולות בסיסיות ויום יומיות. במאמר הבא נסביר מהי גמלת סיעוד, עבור מי היא נועדה ומדוע היא כל כך חשובה עבור אנשים שהגיעו למצב סיעודי.בשנת 1980 נחקק בישראל חוק הסיעוד, הגולם בחובו את חוק ביטוח גמלת הסיעוד שנועד למתן סיוע מהמדינה עבור אלו הזקוקים לטיפול סיעודי ומעוניינים להמשיך לגור בביתם.

במאמר הבא נסביר מהי גמלת סיעוד, עבור מי היא ניתנת, אלו זכויות היא מקנה, מהם הקריטריונים אשר צריך לעמוד בהם על מנת לקבל את הגמלה ובעיקר מדוע היא כל כך חשובה.

 

מהי גמלת סיעוד?

גמלת סיעוד היא חלק מחוק ביטוח סיעוד שנחקק בשנת 1980 על ידי המוסד לביטוח לאומי – הנועד לתת סיוע עבור תושבי ישראל שהגיעו למצב סיעודי וכעת זקוקים לטיפול וסיוע סיעודי על מנת לתפקד באופן יומיומי ולבצע פעולות בסיסיות שכעת אינם מסוגלים לבצע לבדם.גמלת סיעוד היא גמלה הניתנת לאלו שנחשבים כזכאים לקבלת שירותי סיעוד בצורת קצבה חודשית או ביטוח סיעודי – אלו הזכאים לה צריכים לעמוד בקריטריונים שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

גמלת הסיעוד נועדה עבור אלו שאינם מעוניינים לעבור למוסד סיעודי (לדוגמא – בית אבות) ומעוניינים להמשיך ולגור בבית מגוריהם, אך נזקקים לקבל טיפול והשגחה ע״י מטפלים סיעודיים שהוכשרו לכך. תוכלו להיכנס ל – בשיבהטובהזכויותסיעודיות לקבלת פרטים נוספים.

 

מי זכאי לקבל גמלת סיעוד?

כפי שציינו קודם, על מנת להיות זכאי לקבלת גמלת סיעוד, על האזרח לעמוד במספר קריטריונים –

  • תושב מדינת ישראל שהגיע לגיל הפנסיה הנקבע בחוק.
  • הכנסתו החודשית אינו עולה על גובה של גמלת הסיעוד.
  • אדם שהגיע למצב סיעודי בו הוא אינו מסוגל לבצע פעולות בסיסיות כמו – רחצה, אכילה, שתייה, מתן צרכים, קימה ושכיבה, הליכה וכיוצא בזאת.
  • מבקש הגמלה אינו מקבל קצבה נוספת מביטוח לאומי.
  • גובה ההכנסה תיקבע בהתאם למצבו המשפחתי של מבקש הקצבה.

חשוב לציין שמבקש הקצבה צריך לעמוד בכל אחד מן הקריטריונים המפורטים לעיל.

 

מדוע גמלת הסיעוד כה חשובה?

אדם שהגיע למצב סיעודי מתמודד עם קושי עצום, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית – שכן הוא איבד מעצמאותו ויכולתו לבצע פעולות בסיסיות ויומיומיות.גמלת הסיעוד נועדה לעזור ולתת סיוע לאלה שידם אינה משגת – ואינם יכולים לממן את הטיפול להם הם נזקקים באופן מלא, ובעזרתו יוכלו להמשיך לקיים חיים באופן שמכבד אותם.

לסיכום, במידה ובן משפחה הגיע למצב סיעודי מומלץ לפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת לברר ולהגיש בקשה לקבלת גמלת הסיעוד המגיעה לו מתוקף חוק הסיעוד ועל מנת לממש את כל זכויותיו בנושא.

חוק ביטוח סיעוד

 

 

אולי יעניין אותך גם