חיפוש

אתגרים נפוצים בתביעה מול ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הוקם על מנת להעניק רשת בטחון לכלל אזרחי ישראל במקרה והם מוצאים את עצמם נזקקים לאור מצב כלכלי קשה, פגיעה כתוצאה מפעולות איבה, תאונת עבודה, נכות מולדת או שנגרמה במהלך חייהם וגיל זקנה.

כולנו רוצים להאמין שברגע שנזדקק לעזרת המדינה ההליך יהיה פשוט וקל ונוכל להתמקד בשיפור איכות חיינו ובהחלמתנו המהירה, אך למרבה הצער גם היום בעידן הטכנולוגי שאמור לפשט דברים, הביטוח הלאומי נתפס בעיני רבים כמוסד אטום, בירוקרטי מדי אשר לא תמיד מאפשר להם למיצוי זכויות והמצב הכלכלי, הגופני והנפשי שלהם לא מקבל מענה.

עורך דין מיומן ומנוסה בתביעות מול ביטוח לאומי יכול לעזור לכם למצות את הזכויות שלכם ולהתחיל לצמוח למקום טוב יותר, להשתקם, להחלים ולתפקד טוב יותר למרות הקשיים.

 

עורך דין מיומן להגשת תביעה מול ביטוח הלאומי

המוסד לביטוח לאומי תומך כיום באוכלוסיות רבות בישראל, החל מאוכלוסיית הנכים, הקשישים, נפגעי פעולות האיבה, נפגעי תאונות העבודה, הנתונים במצב כלכלי קשה מכל סיבה שהיא ועוד. לכל אזרח שמורה הזכות לקבל את כל האמצעים הדרושים לו על מנת לנהל חיים של כבוד ושל צמיחה בין אם הלקות או הקושי שממנו הוא סובל הם מלידה והן אם נגרמו לו במהלך חייו.

אולם, למרבה הצער, אזרחים רבים שנקלעו למצב כלכלי קשה או נפגעו בגופם ובנפשם, מוצאים את עצמכם מול חומות בצורות של בירוקרטיה וקשיים אחרים שלא מאפשרים להם למצות את זכויותיהם. עורכות דין לביטוח לאומי חדיד – הלד בעלות נסיון רב ומיומנות רבה בהגשת תביעות מול הביטוח הלאומי על מנת שאתם תוכלו להתמקד בצמיחה, התפתחות, שיפור מצבכם הכלכלי והבריאותי ללא דאגות.

 

אתגרים נפוצים בתביעה מול ביטוח לאומי

להלן מספר אתגרים נפוצים בתביעה מול ביטוח לאומי:

  • חוסר מודעות לזכויות – גם היום ישנם אזרחים רבים במדינת ישראל שפשוט לא מודעים לזכויות שלהם, ולא יודעים שבשל הנכות או הלקות שממנה הם סובלים מגיעה להם קצבה או עזרה כלכלית אחרת. על ידי התייעצות עם עורך דין תוכלו לדעת מהם זכויותיכם.
  • תהליך ארוך ומתיש – עבור חלק מן המקרים מדובר בהליך ארוך ומתיש וריצה מועדה לועדה ועמידה במבחנים שונים. עורך דין טוב יכול לסייע לכם לצלוח את התהליך ולעודד אתכם בימים קשים כדי שתעמדו בו בעודכם סובלים מקשיים שונים.
  • מילוי טפסים נדרשים – על מנת לזכות בזכויותיכם יש צורך במילוי טפסים והגשת מסמכים, אולם אוכלוסיות שונות מתקשות מאד לעשות זאת בשל מכשולי שפה או מכשולי הבנה. מילוי נכון ומדוייק של הטופס והגשת המסמכים הנכונים הם קריטיים להצלחת התהליך.
  • ועדות רפואיות – הועדה הרפואית תפקידה להעריך את מידת העזרה שתקבלו נוכח מצבכם הרפואי או הנפשי, הצגה לא נכונה או לא מלאה של קשייכם לא תיתן לועדה את התמונה המלאה של הקשיים שלכם ולכן יש צורך בהדרכה מראש והכוונה כיצד לעמוד מול הוועדה וכיצד לספר את הסיפור שלכם.
  • עירעורים – במידה ולא תהיו מרוצים מהחלטת הועדה ניתן יהיה לערער עליה. ניסוח נכון ומדוייק של העירעור שלכם עם הנימוקים הנכונים יכול לסייע לכם לזכות בערער.

 

הסתייעות בעורך דין – הצלת חיים

לרוב, אוכלוסיית הפונים לביטוח לאומי הינן האוכלוסיות החלשות ביותר בחברה הישראלית. מכך זה רק טבעי שנוכחות של עורך דין מעולה לצידם יסייע להם להתמודד עם ההליך הבירוקרטי ולעתים הממושך והמתיש שבהגשת תביעה או עררים שונים לביטוח הלאומי, וייתכן שעורך דין טוב יהווה הצלת חיים של ממש במקרים מאד קשים.

אתגרים נפוצים בתביעה מול ביטוח לאומי

אולי יעניין אותך גם

חוק ביטוח סיעוד
עורך דין ביטוחים
מהי גמלת סיעוד ולמה היא חשובה?

קשישים ואנשים שהגיעו למצב סיעודי לרוב יהיו זכאים לקבלת גמלת סיעוד שתסייע לקבלת עזרה, טיפול וסיוע בפעולות בסיסיות ויום יומיות. במאמר הבא נסביר מהי גמלת

קרא עוד »