חיפוש

מה לעשות בעת תאונה עם נזקי גוף?

נזקי גוף בתאונת דרכים מאפשרים לקבל פיצוי כספי גבוה יחסית מחברת הביטוח.

אבל בשביל לממש את התנאים הנקובים בפוליסה של הנפגע, חשוב לערב עורך דין וכדאי לעשות את זה כמה שיותר מהר

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים רשאי על פי החוק בישראל להגיש תביעה. התביעה מוגשת נגד החברה שמבטחת את הרכב שבו נסע הנפגע, בעוד במקרים של הולך רגל מגישים את התביעה נגד החברה שמבטחת את הרכב שפגע בו. זו הגנה גורפת של החוק בישראל והוא אמור להבטיח שכל נפגעי תאונות הדרכים יפוצו בגין נזקי גוף שנגרמו להם.

הבעיה היא שנזקי הגוף מאפשרים לקבל פיצוי כספי יחסית גבוה מחברת הביטוח, אבל רק אם מגישים את התביעה בצורה מסודרת ועל בסיס טענות משכנעות. בשביל להגדיל את הסיכוי לקבל פיצויים, רצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע ועורכי דין.

 

שלב ראשון: הגשת תביעה

בשלב הראשון צריך לערב עורך דין נזקי גוף על מנת להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. החוק אמנם לא מחייב ייצוג על ידי עורך דין, אבל שירות כזה חוסך זמן עבור הנפגע ואף מאפשר לו לרכז את כל החלק הבירוקרטי של הטיפול במקרה תחת קורת גג אחת.

את התביעה מגישים נגד חברת הביטוח המבטחת את הרכב שבו שהה הנפגע בעת התאונה, או כאמור נגד חברת הביטוח שמבטחת את הרכב הפוגע אם מדובר בהולך רגל. אם הרכב אינו מבוטח בביטוח חובה, מה שמהווה עבירה על החוק, אפשר להגיש תביעה לקרנית: קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

שלב שני: ביסוס תביעת נזיקין אזרחית

תביעת נזיקין אזרחית נגד חברת הביטוח צריכה להיות מבוססת על מסמכים שתומכים בטענת הנפגע. החוק אמנם מאפשר לקבל פיצוי כספי בגין נזקי גוף בכל היקף, אך יש משמעות גדולה לשאלה מה הפיצוי שדורשים וכמובן איך מתכוונים להוכיח אותו.

הדרך להגדיל את הפיצוי הכספי היא לאסוף כל מסמך או קבלה על כל הוצאה כספית שנגרמה עקב הפגיעה בתאונת דרכים. חוץ מזה, יש מקרים שבהם כדאי להתייעץ עם עורך דין כדי לדרוש כבר בתחילת התהליך תשלום על חשבון הסכום שייפסק – כדי למנוע מצב של חובות בהליך משפטי שנמשך שנים רבות.

 

שלב שלישי: שכר טרחה

תאונה עם נזקי גוף יכולה לזכות את הנפגע בפיצוי כספי גבוה. מבחינת שכר טרחה, כדאי לדעת שעורכי דין רשאים לגבות אותו רק עד תעריף מרבי שנקבע לכך. לכן בשלב השלישי משלמים את שכר הטרחה, אך מוודאים שהוא לא חורג מהתקרה.

לסיכום, התנהלות נכונה בעת תאונה עם נזקי גוף היא חובה ולא פריבילגיה. בשביל לקבל פיצוי כספי גבוה, צריך להשתמש בזכויות השמורות לכל נפגע על פי החוק ולהתייעץ עם עורך דין כמה שיותר מוקדם.

 

איש משפט קורא

אולי יעניין אותך גם