חיפוש

רשלנות רפואית באבחון סרטן – איך לפעול נכון?

על פי עדויות עדכניות, כ- 39% מהאנשים יאובחנו כחולים בסרטן בשלב כלשהו בחייהם.

למרבה המזל, ההתקדמות הן ברפואה והן בטיפול העלו את שיעור ההישרדות של רבים מאותם אנשים, אבל רק אם זה נתפס בזמן.

גילוי ואבחון מוקדם הם דבר חיוני בכל הנוגע לשרוד סרטן.

מאבק במחלת הסרטן קשה מספיק מבלי לדאוג לגבי הכספים המלווים בכך. אם המאבק שלכם התקשה על ידי אבחנה שהוחמצה או התעכבה, צרו קשר עם משרד עורכי דין לרשלנות רפואית בכתובת https://prmm.co.il.

 

מחלת הסרטן

סרטן הוא אחד מסיבות המוות המובילות בעולם, אחרי מחלות לב, עם כ- 50,000 מקרים חדשים וכמעט 10,000 מקרי מוות רק השנה. סיבת מוות מובילה נוספת היא טעות רפואית או אבחון שגוי. זה נתון מפחיד. מחקרים אחרונים מצביעים על כך שהוא מהווה כ -10% ממקרי המוות השנתיים ברחבי העולם.

 

אבחון שגוי של סרטן

אחד מתוך 70 חולים מאובחנים כחולי סרטן כאשר אין להם את המחלה בפועל, מה שמוביל לטיפול, ניתוח או כימותרפיה מיותרים. באותה מידה, אנשים רבים מאובחנים בצורה לא נכונה במשהו אחר כאשר הם אכן חולים בסרטן. אבחון שגוי יכול להוביל להחמצת אפשרויות הטיפול ולהעלאת שיעורי התמותה. תזמון הוא הכל עם המחלה הארורה הזו.

 

אבחון סרטן שהוחמץ

ישנן סיבות רבות לכך שרופא עלול לפספס אבחון סרטן: אי לקיחת היסטוריה משפחתית מפורטת; אי בחינה יסודית; פירוש שגוי או התעלמות מתסמינים; אי בדיקת/בדיקת סרטן למרות שהתסמינים מרמזים אחרת; אי הפנייה למומחה לסרטן; תקלות בתקשורת בין הרופא, המעבדה וצוות בית החולים; קריאה לא נכונה של תוצאות הבדיקה; תוצאות מעבדה מוטעות ועוד…

כל אלו הן דוגמאות לרשלנות בדרך זו או אחרת, ואם אבחון הסרטן שלכם התעכב בגינן, אתם זכאים לפיצוי. אין לכך שום תירוץ, אבחון שהוחמץ או התעכב יכול להשאיר אדם מבולבל, כועס, מתוסכל ואולי אפילו נלחם על חייו. האחראים צריכים להיות אחראים.

 

אבחון פסול ורשלנות רפואית

על מנת לייצר תביעה מוצלחת לרשלנות רפואית, עורך הדין שלכם חייב להוכיח רשלנות בבחינת הרופא את המטופל או בפרשנות התוצאות. במידה ובאמת התקיימה רשלנות רפואית, על השאלות הבאות להיענות ב"כן":

  • האם הייתם ביחסים רשמיים של רופא-מטופל?
  • האם רופא או מומחה אחר היה מאבחן כראוי על סמך אותן ראיות?
  • האם הכישלון הזה מצד הרופא גרם לך לנזק (פיזי, כלכלי, מצב רפואי)?

 

סיכום

אם אכן יש לכם מקרה של רשלנות רפואית, שום דבר לא יכול להחזיר את הזמן האבוד ואת אפשרויות הטיפול, אך אבחון סרטן שהוחמץ או התעכב לא אמור להטיל עומס כלכלי מיותר עליכם או על משפחתכם. עורך דין מוסמך לאבחון רשלנות רפואית בסרטן יכול לבחון היטב את המקרה שלכם כדי לקבוע את הדרך הטובה ביותר לעזור לכם ולמשפחתכם.

 

משקל

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »