חיפוש

עם מי כדאי להתייעץ לפני השימוע

למעשה, שימוע הנו תהליך חשוב בדרך לקבל או לזיכוי מאישום פלילי, לכן חשוב לצלוח אותו להתייעץ עם כל הגורמים הרלוונטיים שעשויים לעזור להם במטרה לזכות את שמכם ולצלוח את השימוע.

ההעמדה לדין וכל התהליך שקודמים לה, עשויים להשפיע באופן קיצוני ומשמעותי על עתידכם ולהכתיב אותו. מהסיבה הזו, חשוב להבין מה עומד לפניכם ולהתייעץ וקבלת סיוע.

אלה יבטיחו את הצלחתכם ואת הופעתכם הטובה ככל האפשר בשימוע ובהמשך התהליך הפלילי שעשוי לעמוד לפניכם.

 

מה הוא בדיוק שימוע לפני כתב אישום?

שימוע לפני כתב אישום הוא הליך נהוג במשפט הישראלי, לפיו לחשוד שעומד לפני קבלת כתב אישום, יש הזדמנות להשמיע את דבריו ולהגן על עצמו בפני רשות התביעה שהגישה נגדו את התביעה. ההזדמנות שלמעשה מגולמת בהליך השימוע לפני כתב האישום היא ההזדמנות לשכנע את התביעה שלא להגיש נגדו כתב אישום ולסגור את התיק. השימוע נערך לרוב בכתב, על ידי העלאת הטענות על הכתב, אך לפעמים בהתאם לדרישות התביעה עצמה, הוא יכול להיערך בעל פה באמצעות עורך דין פלילי שייצג את הנאשם ויעביר את טענותיו במהלך שימוע לפני הגשת כתב אישום, אל התביעה.

 

למה כדאי להתייעץ לפני השימוע ועם מי כדאי?

מאחר והשימוע משחק תפקיד חשוב בהמשכו של המשפט נגדכם ומאחר שיש לו פוטנציאל אדיר לשחרר אתכם מהמשך הדין וההאשמות ולשים סוף לאישום נגדכם באותו הרגע – חשוב להשקיע בו את מירב המאמצים ולהתייעץ ככל האפשר, כדי לוודא שעשיתם כל מה שביכולתם ושאין מוכנים ממכם לתהליך השימוע. כך תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם להשתחרר מן המשפט ולצאת לחופשי.

לאחר שהבנו כי חשוב להתייעץ ולקבל את כל התמיכה והסיוע האפשריים – עולה השאלה עם מי כדאי לעשות זאת. למעשה, בכל הנוגע לתהליך ייעוץ לפני חקירה ולפני כתב אישום, חשוב שתרגישו מוכנים לחלוטין לקראת החקירה ושעומד לצדכם עורך דין מקצועי המעורה לחלוטין בדינים ובכל מיני תקדימים חשובים.

 

כיצד מתבצע לרוב הליך השימוע ומה מהלכיו?

תחילתו של הליך השימוע בידי עורך דין תכלול תחילה בקשה לקבלת חומרי החקירה הנוגעים ללקוח שלו, כדי שיוכל להתכונן ולנסח את טענותיו וטענות החשוד באופן הטוב ביותר. בהמשך, יש לעלות על הכתב את הבקשה להימנע מכתב אישום, ולעתיים גם יתאפשר לערוך כתב אישום פנים אל פנים בין עורך הדין והפרקליטות. לאחר מכן, תתקבל התשובה בדבר כתב האישום או ביטולו.

 

מה הם הסיכויים להצליח לבטל את כתב האישום בזכות השימוע?

השיקולים לביטול כתב האישום בעקבות שמיעת טענות החשוד ועורך דינו הם שונים ומשתנים מאדם לאדם. ככלל, חשוב לדעת שככל שאין לכם כל כך עבירות קודמות ורקע פלילי מסוים, גוברים הסיכויים שהתיק אכן ייסגר בזכות הליך השימוע ולא יוגש כתב אישום. מעבר לכך, ייעוץ של עורך פלילי ואף ייצוגכם בתהליך, עשויים להגביר את הסיכויים ולסייע לכם לצלוח את השימוע ללא כתב אישום וללא המשך בפעילויות וההגבלות של התביעה והמשטרה.

 

איש קורא

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »