חיפוש

עובדים עם מחלה כרונית? כנראה מגיע לכם הקלות במס!

אם אתם סובלים ממחלה כרונית ולמרות זאת אתם עובדים ומרוויחים את לחמכם ביושר, ועדיין משלמים מס הכנסה – עצרו! ייתכן כי אתם זכאים להקלות במס או אפילו לפטור מלא, אשר יאפשר לכם לחסוך מידי שנה אלפי עד עשרות אלפי שקלים של תשלומים לרשויות המס שמופרשים מאת המשכורת החודשית שלכם.

 

מי זכאי להקלות במס הכנסה?

באתר רשות המיסים, ניתן לראות מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה, כאשר למרבה הפלא, לא תמיד מדובר במחלה קשה, אלא לפעמים דווקא במחלה כרונית נפוצה, כמו: בעיות מעיים, קרוהן, השמנת יתר ועוד. חלק מן המחלות מזכות בהטבות מס בהתאם לנקודות הזיכוי השונות, כאשר לעיתים שקלול כלל הנתונים הרפואיים, יכול להוביל לפטור מלא ממס הכנסה ולא רק להקלות מס.

הקלות במס

ככה קובעים אחוזי נכות למחלה כרונית

כדי שמוסד מס ההכנסה יכיר בנכות שלכם ויעניק לכם פטור, מה שתידרשו לעשות, הוא לא להגיש מסמכים רפואיים ואפילו לא לפנות לרופאים מומחים, אלא לגשת למוסד הביטוח הלאומי שיזמן אתכם לוועדות רפואיות בבעלות רופאים מטעמו, אשר הם אלה שיקבעו את אחוז הנכות שישפיע על ההקלות במס שלכם בהתאם לגובה אחוזי הנכות שייקבעו לכם.

 

השפעת אחוזי הנכות על גובה ההקלות ממס הכנסה

ככל שאחוזי הנכות שנקבעו על ידי ביטוח הלאומי הם גבוהים יותר, כך באופן יחסי גם ההקלות במס ההכנסה ונקודות הזיכוי הן גבוהות יותר.

אך כאשר אחוזי הנכות שנקבעו על ידי מס הכנסה עולות על 89 אחוזי נכות, כבר אין מדובר בהקלות מס ממס הכנסה אלא בפטור מלא על כל תשלומי המס שלכם, כאשר להשפעת הפטור יש ביטוי לא רק במשכורת החודשית, אלא גם על קופות הגמל השונות ונכסים כלכליים שנמצאים ברשותכם ובאופן כללי חייבים במס בעקבות מימוש הרווחים שלהם או משיכתם.

 

מחלה כרונית מזכה אתכם גם רטרואקטיבית!

במידה ונמצאתם זכאיים להקלות מס או אפילו לפטור ממס הכנסה, פעמים רבות הזכאות משפיעה לא רק על ההווה והעתיד שלכם, אלא גם על העבר, ויש לכם אפשרות לקבל החזר מס רטרואקטיבי על המס ששילמתם למרות שהייתם זכאים לפטור או הפחתה ממנו.

חשוב מאד לדעת ולזכור, כי הפטור הרטרואקטיבי מקנה זכאות להחזר מס  עד שש שנים אחורה בלבד, מה שאומר שמומלץ להתחיל בתהליך הבדיקה לזכאות בהקלות או בפטור למס הכנסה, מוקדם ככל האפשר – כדי לחסוך ולקבל החזר של כמה שיותר כסף על תקופה יותר ארוכה.

 

לסיכום

אם יש לכם מחלה כרונית ויחד עם זאת אתם עובדים איתה, ייתכן כי אתם זכאים להקלות מס או אפילו לפטור מלא בעקבות שקלול סך אחוזי הנכות שלכם. פעמים רבות הזכות להקלות או פטור משפיעה גם באופן רטרואקטיבי ומזכה להחזר מס, אך מכיוון שהוא מוגבל רק עד שש שנים אחורה, מומלץ להתחיל בהגשת הבקשה לפטור או הקלות במס, מוקדם ככל האפשר.

מחלה כרונית

אולי יעניין אותך גם