חיפוש

מנעולנים – האם הם צריכים הכשרה על פי החוק

כדי להפוך למנעולן צריך להיות בראש ובראשונה אדם האוהב לעזור לזולת גם בשעות לא קונבנציונאליות, אך האם צריך הכשרה לשם כך על פי החוק? המאמר יעסוק בשאלה זו.

 

האם מנעולנים זקוקים להכשרה?

על פי החוק בארץ מנעולן אינו זקוק לתעודה או החזקת רישיון מיוחד על מנת לפתח קריירה בתחום זה. הוא צריך להיות אדם מוכשר עם יכולות טכניות שיקנו לו ניסיון והבנה טכנית גם בהמשך. אך על אף זאת, ישנם קורסים המכשירים למקצוע זה ואף מעניקים תעודה. לקוחות המעוניינים לראות תעודה, ויש כאלו, יתרשמו ממנה. התעודה מתורגמת גם לאנגלית ולכן ניתן להציג אותה כאשר עובדים מעבר לים. בין אם מכשירים מנעולן מאזור המרכז ובין אם מנעולן בבאר שבע, ניתן לעבור קורס או ללמוד את המקצוע עם מנחה צמוד כקורס פרטי. כל מקצוע הנלמד באופן פרטי מקצר משמעותית את התהליך ויותר אפקטיבי מבחינה תיאורטית ומעשית. אין צורך בלמידת עמיתים, אלא רק בהכשרה טכנית. מעבר לכך כל אדם מתקדם בקצב שלו ואין צורך להמתין לכאלו שלוקח להם קצת יותר זמן ללמוד כיצד לפרוץ מנעול. אך מעל לכל מנעולן צריך תעודת יושר ולהיות נקי מתיקים פליליים על מנת לעסוק במקצוע זה.

 

מה הכישורים של המנעולן?

בין אם מקבלים הכשרה בקורס ובין אם בהדרכה צמודה, המנעולן צריך להיות בעל אישיות מיוחדת. לא כל אדם יכול לקום באמצע הלילה ולרוץ לעזור לאנשים. זוהי עבודה מלחיצה אם מתקשרים למנעולן בשעות לא שגרתיות על מנת שיחלץ אותם מהרכב, העבודה או הבית. לפיכך המנעולן צריך להיות זמין 24/7 ולגלות רגישות ואמפתיה לאנשים שנתקעו במקום מסוים ונכנסים לפניקה. בנוסף, מבחינה מקצועית המנעולן צריך להחזיק בארגז כלים עם כל הציוד הדרוש לפריצת מנעולים ובזה יש להשקיע מעט מבחינה כספית, דבר שישתלם בטווח הארוך, בדיוק כמו שההכשרה משתלמת. מנעולן המעוניין לפתח קריירה במקצוע זה צריך לדעת אף לשווק את עצמו באמצעות האינטרנט, מגנטים או פליירים לתיבות הדואר. היום הרשתות החברתיות הן הדרך הטובה ביותר לשיווק ולמרות זאת, מנעולן מקצועי יקבל גם המלצות מפה לאוזן ויתוגמל בהתאם.

 

האם ההכשרה משתלמת?

כדי להפוך למנעולן מקצועי ולצבור ניסיון ומומחיות צריך להשקיע לא מעט כסף בלימודים ובציוד. זוהי הוצאה של כמה אלפים אך היא משתלמת לאלו המגלים רצינות. ברוב הבתים והעסקים הדלתות עשויות מפלדה ואינן קלות לתיקון. צריך לדעת לתקן, להחליף או לפרוץ אותן מבלי לגרום להן נזק ולשם כך חשוב שתהיה הכשרה פרקטית לפעולה שיש לנקוט בעת הטיפול במנעולים. לסיכום, תעודת ההכשרה אותה מקבלים לאחר הלימודים היא באישור משטרת ישראל ולכן חשוב להציג את התעודה ללקוחות בצמוד לתעודת זהות. כך ניתן לזהות מנעולן מקצועי ומהיימן.

 

איש שרות

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »