חיפוש

כשהדברים יוצאים משליטתם – האם פסיכולוג יכול לנקוט באמצעים משפטיים כנגד מה שסיפרתי לו?

אנשים רבים פונים לפסיכולוג על מנת לטפל בבעיות שמקשות עליהם, להתגבר על ההתמודדויות היום יומיות שלהם ולשתף ולפרוק את העול שיושב עליהם.

הטיפול הפסיכולוגי תורם לבריאות הנפשית של האנשים הללו ומאפשר להם להגיע לאיזון ושלווה נפשית.

על מנת לאפשר למטופל לחשוף בפני הפסיכולוג דברים אינטימיים ואישיים, חובת הסודיות מהווה חלק מהחוזה הטיפולי.

כל המידע שהמטפל מספר לפסיכולוג צריך להישאר סודי אלא אם כן העניינים יוצאים משליטה ומדובר במקרים מיוחדים בהם הפסיכולוג רשאי לנקוט באמצעיים משפטיים נגד הדברים שהמטופל סיפר לו.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על המקרים בהם המטפל צריך לדווח על התכנים של טיפול נפשי וכן על ערכים מנחים שהפסיכולוג צריך להקפיד עליהם במהלך הטיפול הפסיכולוגי.

 

חיסיון פסיכולוגי

החיסיון הפסיכולוגי מהווה כלי חשוב שמסייע ביצירת אמון ופתיחות במהלך הטיפול הפסיכולוגי. חוק זה מאפשר למטופלים להיפתח לגמרי בפני הפסיכולוג ללא חשש מחשיפת התכנים שהם מספרים לו. המטפל יקשיב לשיתופים שלהם, ינסה לסייע להם וישמור על סודיותם ופרטיותם.

 

מתי הפסיכולוג צריך לדווח על התכנים של טיפול נפשי?

במקרים מסוימים, המטפל צריך ורשאי לדווח על התכנים שהמטופל משתף איתו במהלך הטיפול הנפשי. להלן מספר דוגמאות למקרים כאלו:

  • כאשר חייל פונה לטיפול נפשי ולפסיכולוג עולה חשד סביר שהחזקת הנשק מסכנת אותו ושהוא עלול להשתמש בו על מנת לפגוע בעצמו, על המטפל ליצור קשר עם פסיכיאטר צבאי כונן.
  • כאשר הפסיכולוג חושד שמטופל קטין או חסר ישע סובל מהזנחה, התעללות נפשית, התעללות פיסית או התעללות מינית מצד האחראים לו, עליו לדווח על כך לפקידי סעד או למשטרה.

 

על אילו ערכים מנחים הפסיכולוג צריך להקפיד?

חוץ מחוק הסודיות, במהלך הטיפול על המטפל להקפיד לשמור על הקוד האתי שכולל מספר ערכים מנחים חשובים. ראשית, המטפל צריך לדאוג אך ורק לטובתו הנפשית של הלקוח ולנסות לפעול בדרכים שונות על מנת לקדם את איכות חייו ולסייע לו להתמודד עם בעיותיו.

בנוסף, על המטפל לשמור על מקצועיות, להכיר את המקצוע בו הוא מתמחה ולהתעדכן מדי פעם לגבי תאוריות ותחומים חדשים. כמו כן, על המטפל לשמור על יושרה מקצועית ולהימנע מהטעיה של המטופל שעלולה לעכב את התקדמות הטיפול.

יתר על כן, על הפסיכולוג להימנע מקשרים נוספים עם הלקוחות שלו שעלולים לפגוע באובייקטיביות הטיפול, לוודא שהבעיות והקונפליקטים האישים שלו לא משפיעים על המטופל ועל השירות שהוא יקבל ולהשתדל לפעול לטובת המטופל בלי אפליה הנובעת מהבדלי דת, גזע, מין וכדומה.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על תחום הפסיכולוגיה? מחפשים פסיכולוג מקצועי שיעניק לכם טיפול איכותי? היכנסו ל- https://www.alhasapa.co.il, השתמשו במנוע החיפוש על מנת למצוא מטפל מתאים או קראו מאמרים שונים הנוגעים לנושאים פסיכולוגיים שונים.

 

בחור צעיר מבולבל - תמונה להמחשה

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »