חיפוש

5 טיפים לקניית דירה

לצד מספר אירועים בודדים בחיים, כמו חתונה והרחבת המשפחה, קניית דירה היא אחד האירועים המשמעותיים ביותר. בין אם לצורך השקעה ובין אם לצורך מגורים, רכישת דירה טומנת בתוכה השלכות רבות, בעיקר השלכות פיננסיות משמעותיות. בימינו שוק הנדל"ן עובר טלטלות רציניות, לפיכך כדי להבטיח קניית טובה ומושכלת חשוב לעקוב אחרי מספר עקרונות מפתח. לשם כך, ריכזנו עבורכם 5 טיפים חשובים לקניית דירה.

 

קניית דירה – יוצאים לדרך

בלי גינונים מיותרים ובלי הקדמות ארוכות – בואו ניגש לעניין. להלן 5 טיפים לקניית דירה באופן מושכל ומוצלח:

 

    1. מה היא מטרת הרכישה?

לפני הכול, חשו שתדעו בניכם לבין עצמכם מה היא מטרת הרכישה. כלומר, מטרת הרכישה תהווה נקודת מוצא לבחירת הדירה שכן, דירה למגורים ודירה להשקעה יהיו בעלות מאפיינים שונים וצרכים שונים. במידה ומטרת הרכישה היא דירה למגורים, חשוב לוודא אם היא עונה על הצרכים שלכם מבחינת גודל, מיקום, רעש מסביב, שכנים ועוד. כמו כן, לפני רכישת דירה להשקעה צריך לבדוק מה מחירי השכירות שניתן לדרוש עבור הדירה, מה תהיה התשואה, האם קיים ביקוש גבוה למגורים באזור זה ועוד.

 

    2. היעזרו בגורמים מקצועיים

כאמור, רכישת דירה ככל הנראה תהיה העסקה המשמעותית בחייכם. בהתאם, הליך הרכישה עטוף בעניינים בירוקרטיים וכרוך בעלויות מיסוי רבות. במידה ואינכם אנשי מקצוע מתחום המקרקעין, ככל הנראה לא תוכלו להתמודד על ההליכים הללו בצורה שתיטיב איתכם. לכן, חשוב מאוד להיוועץ באנשי מקצוע רלוונטיים כאשר החשוב בהם יהיה עורך דין מקרקעין, לפרטים נוספים הקליקו כאן.

 

    3. יד שנייה או קבלן?

קיימות שתי אפשרויות נפוצות לרכישת דירה: רכישה מקבלן או רכישת דירה יד שנייה. לכל אחת מהאפשרויות קיימות יתרונות וחסרונות מובנים, חשוב להחליט כבר בשלבים הראשונים איזו אפשרות מתאימה לכם יותר.

 

    4. בדיקת עלויות

אחד מהגורמים החשובים ביותר נוגע כמובן לעלות. כשאתם בוחנים מה היא עלות הדירה, חשוב לוודא לא רק מה המחיר המבוקש אלא מה כלול בתוכו. במקרים רבים, מוכר הדירה מציין מה המחיר אך לא מספר שתצטרכו לשלם בנפרד כל מיני עלויות נלוות. לכן, חשוב מאוד לוודא מה כולל המחיר אותו דורש בעל הנכס או הקבלן, וכן אם ישנן עלויות נוספות.

 

    5 ניהול משא ומתן מושכל

שלב חשוב למדי בהליך הרכישה הוא המשא ומתן. לפני שיתחיל המשא ומתן, חשוב להגיע מוכנים ולאסוף את כל הנתונים הרלוונטיים. מאפיינים של האזור, מחירי דירות אחרות, יתרונות וחסרונות, ככל שתבואו בעלי ידע נרחב יותר כך תוכלו לנהל את המשא ומתן ממקום של שליטה ובהתאם התנאים שלכם בהכרח ישתפרו.

 

לסיכום – ידע זה כוח

השורה התחתונה של כל 5 הטיפים היא שככל שתדעו יותר כך תרוויחו יותר. דאגו להשיג את כל הידע הדרוש לפני רכישת הדירה, כך תבטיחו רכישה מושכלת ובמחיר המתאים ביותר עבורכם.

קניית דירה

אולי יעניין אותך גם

הסכמי שכירות
עורך דין מקרקעין
הבנת החוקיות של הסכמי שכירות

רוב האנשים בארץ חיים בשכירות, מאחר ויוקר המחייה אינו מאפשר לחלק ניכר מהאוכלוסייה לרכוש דירה למגורים. לכן אין זה מפתיע כי שוק השכירות בכל הערים

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
מה תפקידו של עורך דין נדלן?

עסקאות נדל"ן הן חלק גדול מהעסקאות שנחתמות בכל יום בישראל ובעולם. על כן התפתח לו במהלך השנים תחום שלם של עיסוק מסביב לעסקאות אלה. אחד

קרא עוד »
מה זה עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
מה זה עורך דין מקרקעין

תחום הנדל"ן המתפתח הביא לכך שעסקאות המקרקעין הן בין העסקאות היקרות והמשמעותיות ביותר, במסגרתן יש להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי, בכדי להבטיח לעצמנו

קרא עוד »