חיפוש

השקעות נדל"ן בגאורגיה – מה חשוב לדעת לפני סגירת העסקה?

השנים האחרונות, לפחות עד משבר הקורונה, התאפיינו בין היתר בעלייה בתמ"ג של גיאורגיה, בעיקר בזכות ענף התיירות המתפתח שמשך אחריו את ענף הבניה במדינה.

פרויקטים ממשלתיים רבים של פיתוח תשתיות יצאו לפועל גם הם בשנים האחרונות והקפיצו את המדינה בכמה מדרגות קרוב יותר אל המאה ה-21.

בהתאמה, גדל משמעותית גם שוק הנדל"ן במדינה, כאשר משקיעים מרחבי העולם גילו את הפוטנציאל האדיר של המדינה המתפתחת, אבל לצד האופוריה שהביא איתו הפיתוח, גיאורגיה עדיין נושאת איתה משקעים מהעבר ובעיות שהיא עדיין מתמודדת איתן.

כיצד משפיעים נתונים אלה על כדאיות עסקאות הנדל"ן במדינה? מה חשוב לדעת לפני שנכנסים לעסקה כזאת? יש מי שחושב שאתם צריכים לדעת יותר, לפני שתחתמו על קניית נכס אטרקטיבי בגיאורגיה.

נכון שהשקעות נדל"ן בחו"ל מושכות קבוצות רכישה, או חברות שמחפשות השקעה בטוחה עם תשואה גבוהה, אבל יש גם משקיעים פרטיים, שמבינים את הפוטנציאל ברכישת נכס בן 3 חדרים במחיר של דירת חדר במרכז הארץ.

שלא כמו המשקיעים הפרטיים, חברות גדולות וקבוצות רכישה בדרך כלל עושות את הבירורים הנחוצים ואת התחקירים הרלוונטיים לפני ההשקעה, כדי להקטין את הסיכון, אבל משקיעים פרטיים לפעמים מאפשרים לעצמם להיסחף אחרי הזרם ולהיכנס להרפתקאות נדל"ן שאולי יתחרטו עליהן בהמשך.

 

סיכונים בהשקעה בנדל"ן בגאורגיה

לצד הצדדים החיוביים הבולטים של מדינה כמו גיאורגיה וכדאיות ההשקעה בנדל"ן במדינה, קיימים לא מעט רעשי רקע, שעלולים להפוך לסיכונים עבור משקיעים בלתי מנוסים.

  1. גיאורגיה הייתה עד לא מזמן חלק מהגוש הקומוניסטי ונוהלה על ידי משטר, שהשאיר את תושביה ברמה נמוכה מבחינות רבות, בהשוואה למדינות המערב.משמעות הדבר היא כי יש בגיאורגיה מוסר עבודה שונה ומערכת ערכים שלא תמיד תואמת את אלה המוכרים לנו מהמערב התחרותי וההישגי.משמעות הדבר היא כי תושבי המדינה לא תמיד מסונכרנים עם הכללים וההיגיון המערבי וכדאי לקחת זאת בחשבון לפני ביצוע העסקה.
  2. גיאורגיה היא מדינה צעירה, שמנסה לעמוד על רגליה באזור שיש בו עדיין סכסוכים פוליטיים. משמעות הדבר היא כי תיתכן חוסר יציבות בתחומים רבים, ביניהם גם שוק הנדל"ן.
  3. גיאורגיה נמצאת במיקום אסטרטגי וחשוב ולכן נמצאת תחת איום מתמיד של המדינות החזקות באזור.
  4. מנגד – יחסים טובים של גיאורגיה עם שכנתה הגדולה והחזקה – רוסיה, מבטיחים לעת עתה את הביטחון והשקט במדינה והופכים אותה לסביבה בטוחה יחסית.

 

בשורה התחתונה

גיאורגיה היא מדינה מתפתחת וצעירה, המחזיקה ביתרונות רבים למשקיעי נדל"ן. יחד עם זאת, כמו בכל השקעה נדל"נית אחרת, חשוב להכיר גם את הסיכונים, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה, לצמצם את גורם ההפתעה ואת מידת הנזק, במקרה של טלטלה בלתי צפויה.

למאמרים נוספים בנושא כנסו לאתר של עו"ד לוי, שמשרדו מתמחה בין היתר בהשקעות נדל"ן בחו"ל.

בית למכירה

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »