חיפוש

המעסיק הקודם עושה לך בעיות? יש מה לעשות עם זה!

במידה ואתם חשים שמתקיימת פגיעה בזכויותיכם במקום העבודה שלכם, אתם ממש לא צריכים להתמודד עם כך לבד. אתם זקוקים לעורך דין לענייני עבודה – הוא איש המקצוע אשר יוכל לסייע לכם לממש את כל הזכויות שעל פי חוק מגיעות לכם, וגם לשמר מערכת יחסים תקינה עם המעסיק שלכם. אם גם אתם מתלבטים, בהחלט הגעתם למקום הנכון.

 

ראשית, מהם דיני עבודה?

דיני עבודה הם מכלול חוקים אשר תפקידם להסדיר את היחסים בין עובדים לבין מעסיקים. דיני העבודה בין היתר משפיעים על האופן שבו החברות מתייחסות לעובדים שלהן על שכרם של העובדים וסף הדרישות מהעובדים. לפרטים נוספים, אפשר לפנות למשרד עורך דין דיני עבודה חיפה.

 

תחומי העיסוק של משפט העבודה

קודם כל, מתן ייעוץ משפטי בתחום דיני העבודה, כמו גם מתן ייעוץ וליווי בעת הליכים משפטיים בבתי הדין לעבודה. במסגרת משפט העבודה גם נערכים הסכמי עבודה, ונכללים טיפול וייצוג בהליכי שימוע טרם הפיטורים. ניתנת חוות דעת משפטית באשר לגישות וסכסוכי עבודה קיבוציים.

 

מה מטרת דיני העבודה?

מחוק ההודעה לעובד נובעת אחת הזכויות הבסיסיות של העובד, על פיה יש למעסיק עד שלושים ימים מתחילת העבודה על מנת לפרט בפני העובד את הזכויות ותנאי ההעסקה הסוציאליות בעניינו. כל אלה בשביל למנוע עמימות בנוגע לזכויות ותנאי העסקה שמגיעות לעובד על פי חוק.

במקרים מסויימים מצטמצמת התקופה לעד שבוע, למשל במידה והעובדת או העובד הם מתחת לגיל 18. מדובר בדוגמה לזכות אוטונומית, שפירושה שהעובד אינו מתבקש לדרוש כדי לקבלה ולכן גם ללא הוכחת נזק בעניין ביכולתו של העובד להגיש תביעה אל מול המעסיק בעניין.

 

חשיבות דיני העבודה

בהחלט מתקיימת חשיבות להתמצאות בכל הנוגע לדיני העבודה. עובד אשר מתמצא בהם, יוכל למשל לדעת שבאפשרותו לתבוע פיצויי הלנת שכר אם עברו תשעה ימים ממועד קבלת השכר כאשר טרם קיבל אותו באופן מלא או חלקי, ובמיוחד עבור שעות נוספות, חגים, פריון עבודה ועוד.

 

אם כך, במה מתמחה עורך דין לדיני עבודה?

תחומי הפעילות של עורך דין לדיני עבודה כוללים את חובות וזכויות המעסיק והעובד, יחסי עובד מעביד, פיטורי עובדים, חוזה עבודה ועוד. הנושאים האלה מקבלים חשיבות עליונה ומהסיבה הזו ניתונים רק בבית דין לענייני עבודה, אשר מתמחה בסוגיות לתחומי תעסוקה בלבד.

במסגרת העיסוק שלו בתחום משפט העבודה, מרבה עורך הדין לדיני עבודה לנסח ולערוך הסכמי עבודה כמו גם לעתוב חוות דעת משפטיות במגוון של תחומים ולהעניק ייעוץ וליווי משפטי צמוד מעסיקים ולעובדים בכל ענפי המשק.

 

לסיכום

משרד עורכי הדין של רועי סבג בחיפה עוסק בתחום דיני העבודה בהצלחה כבר זמן רב, כאשר הניסיון שצברנו לאורך השנים בתחום ייצוג מעסיקים ועובדים בסוגיות אשר קשורות בדיני עבודה מעניק לנו ייתרון גדול על פני משרדי עורכי דין אחרים. במידה ואתם מחפשים גישור, ייעוץ או ייצוג, מומלץ ליצור עמנו קשר, ואנחנו נשמח מאד לסייע עם מיטב הכלים והידע שעומדים לרשותנו.

מעסיק

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?
עורך דין דיני עבודה
האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?

מהו חל"ת? חופשה ללא תשלום.  יציאה לחופשה ללא תשלום יכולה להתקיים כאשר העובד מבקש חופשה כזאת, או כאשר המעסיק מוציא עובד לחל"ת. מהן הזכויות של

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
זכויות עובדים – אחים ואחיות

לכל העובדים במדינה יש זכויות אשר מעוגנות בחוק, וכך גם לאחים ואחיות. חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו, ידע מתי הן מופרות ויוכל לפנות במידת

קרא עוד »