חיפוש

החזרים וביטולים במלון או קניות – מה ניתן לעשות חוקית אם לא נותנים לכם

לא פעם אנו עדים למצבים שבהם לקוחות מבקשים החזר כספי לאחר ביטול ומקבלים תשובה שלילית או החזר חלקי. ראוי לציין כי החוק קובע בדיוק באילו מצבים ניתן לקבל החזר כספי במצבים שכאלו וגם, נקבע הגובה של ההחזר המדובר. אם חוויתם קושי במצב שכזה ולא ניתן לכם החזר, כדאי שתדעו שאתם לא צריכים לשבת בחיבוק ידיים. שכן – יש מה לעשות בנושא.

 

הרקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר ששמענו שמכרים שלנו סגרו מלון בארץ וביטלו מספיק זמן מראש טרם ההגעה. ראוי לציין כי המלון המדובר דוגל בשיטת הביטולים ומאפשר לבטל במידה ומי מבני המשפחה חלה בקורונה. כך היה בדיוק עם המכרים שלנו. שכן, מדובר במשפחה בת 5 נפשות ש – 3 מתוכם חלו בקורונה והבינו שהם צריכים לבטל את ההגעה למלון. הנציג מטעם המלון ציין כי הוא מבטל את העסקה ללא חיוב, אך אב המשפחה גילה לאחר זמן מה שחשבונו חויב בכל זאת. הדבר גרם לנו לצאת ולבדוק את הנושא באופן מעמיק.

 

מה ניתן לעשות אם לא נותנים לכם החזר עבור הזמנה במלון?

בחרנו לחלק את המדריך ל – 2 חלקים. תחילה נעסוק בהחזר עבור שהייה במלון. ראוי לציין כי אין זה משנה אם מדובר במלון יוקרה כמו למשל דיויד ריזורט ים המלח. שכן, החוק זהה לכל המלונות באשר הם. שימו לב – אם לא נותנים לכם החזר או אם אומרים לכם שתקבלו החזר ובסופו של דבר ראיתם שיש חיוב, עליכם לבצע את השלבים הבאים:

  1. ליצור קשר עם המלון ולוודא אם מדובר בטעות
  2. אם לא מדובר בטעות – לאיים בתביעה ולראות אם יש שינוי
  3. אם אין שינוי – לפנות אל עורך דין

 

מה ניתן לעשות אם לא נותנים לכם החזר עבור רכישה בקניון?

החוק מאוד ברור לגבי החזרים של רכישות בקניונים. אנחנו יכולים לומר לכם שלא מזמן ערכנו קנייה במותג מוכר בתוך קניון בים המלח ונאמר לנו בפירוש מהי מדיניות ההחזרים. שכן, במצב שכזה, המדיניות יכולה להשתנות. הרי יש בגדים שניתן להחזיר אחרי חודש ויש בגדים בסוף עונה שניתן להחזיר תוך שבוע ימים. כך שצריך לבדוק אם החנות עוברת על החוק. אם כן, יש ליישם את השלבים שצוינו לעיל.

 

נאלצתם לפנות על עורך דין? קחו טיפ חשוב

אם נאלצתם לפנות אל עורך דין, כדאי שתדעו שאתם צריכים להיות בטוחים שמדובר בעורך דין טוב שבקיא בנושא זה. שכן, ככל שיהיה לו יותר ידע וניסיון, הוא יוכל להביא אתכם אל התוצאה הרצויה בהליך התביעה. שימו לב שאתם בוחרים נכון כדי שתוכלו לקבל את המגיע לכם לפי החוק.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף בנושא החזרים וביטולים, מאחלים לכם שתקבלו את המגיע לכם.

מאזניים

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »