חיפוש

הבנת החוקיות של הסכמי שכירות

רוב האנשים בארץ חיים בשכירות, מאחר ויוקר המחייה אינו מאפשר לחלק ניכר מהאוכלוסייה לרכוש דירה למגורים. לכן אין זה מפתיע כי שוק השכירות בכל הערים בארץ נמצא במגמת התפתחות. מחירי השכירות רק הולכים ועולים, מאחר והביקוש לדירות להשכרה נמצא גם כן במגמת עלייה. עם זאת, חשוב להכיר ולהבין את החוקיות של הסכמי השכירות, מאחר ולא כל סעיף המופיע בחוזה נחשב לחוקי. הדבר נכון הן לגבי השוכרים והן לגבי המשכירים, מאחר ושני הצדדים חייבים להיות מודעים לכל הניואנסים הקשורים לנושא.

 

החוקיות של הסכמי שכירות – נקודות ששווה להכיר

יוני לוי עורך דין נדל"ן נחשב לאחד מעורכי הדין המומלצים ביותר עבור כל מי שמעוניין לשכור או להשכיר דירה. מדובר על עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו לעומק, דבר שיוכל לסייע לכם לערוך הסכם שכירות חוקי ומקצועי, שיגן על האינטרסים שלכם. הדבר חשוב במיוחד לבעלי הדירות, מאחר ולא פעם ניתן לשמוע על שוכרים שהורסים את הדירה, או לחילופין, מפסיקים לשלם שכר דירה.

מקרים מסוג זה מצריכים טיפול מקצועי ומיומן, מאחר והניסיון לפנות את השוכר מהדירה בכוח, נחשב ללא חוקי ועלול להוביל לפיצויים. לכן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומיומן שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם הסכם שכירות חוקי לחלוטין, שנועד להגן על הנכס שלכם ועל הזכויות שלכם כבעלי הנכס.

 

מה כדאי לדעת לגבי הסכם שכירות?

היום ניתן למצוא באינטרנט מגוון עצום של הסכמי שכירות שונים, דבר שגורם לרוב האנשים פשוט להוריד את אחד ההסכמים ולהחתים עליו את הדיירים. אך חשוב לזכור כי לא כל הסכם שכירות שתמצאו באינטרנט יוכל להגן על האינטרסים שלכם. כמו כן, חלק גדול מההסכמים האלו מכילים סעיפים לא חוקיים, אשר לא יוכלו לשמש אתכם במידה והדייר מפר את החוזה. למשל, רבים מכניסים סעיף לפיו במידה והדייר מאחר בתשלום השכירות ניתן יהיה לפנות אותו ואת כל הציוד שלו בכוח, מבלי שהוא יוכל לדרוש על כך פיצויים.

כמובן שסעיף זה אינו חוקי ולא ניתן לאכוף אותו, מאחר ואם תנסו לפנות את הדייר שלכם בכוח, ככל הנראה תצטרכו לשלם לו על כך פיצויים. הדבר נכון גם לגבי סעיפים המאפשרים לכם, בתור בעלי הנכס, להחליף את המנעול של דלת הכניסה או לבצע כל פעולה שתמנע מהדייר להיכנס לנכס. חשוב לתת על כך את הדעת ולהימנע מהכנסת סעיפים מסוג זה לחוזה.

 

הסכם שכירות – כיצד לעשות זאת נכון?

כמובן שהסכם שכירות אידיאלי שיגן על כל הצרכים והאינטרסים שלכם יושג אך ורק באמצעות עורך דין, שמתמחה בתחום ומכיר את כל הדקויות. ניתן לומר באופן כללי, כי הסכם השכירות חייב להיות ברור ומדויק וכמובן לכלול את דמי השכירות המבוקשים, מועד התשלום וצורת התשלום. ההמלצה הכללית היא לא לוותר על 12 צ'קים, מאחר ומדובר על דרך נוחה ויעילה להבטיח לעצמכם את תשלום שכר הדירה. חלק מהמשכירים מאפשרים לשוכרים לשלם בהעברה בנקאית, אך יש לזכור כי הצ'ק יספק לכם ערבון נוסף.

מעבר לכך, חשוב לציין את האחריות של השוכר לשלם את דמי הארנונה, חשבון המים, חשבון הגז, חשבון החשמל ודמי וועד הבית. יש לוודא כי ההסכם מכיל סעיף שמחייב את השוכר להעביר על שמו את כל החשבונות האלו, על מנת שכל החובות יהיו על שמו, במידה והוא לא ישלם בזמן.

 

לסיכום

הסכם השכירות נחשב להסכם נפוץ ופופולארי, אך חשוב להכיר לעומק את כל הניואנסים השונים שלו. מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום.

הסכם שכירות

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מקרקעין
מה תפקידו של עורך דין נדלן?

עסקאות נדל"ן הן חלק גדול מהעסקאות שנחתמות בכל יום בישראל ובעולם. על כן התפתח לו במהלך השנים תחום שלם של עיסוק מסביב לעסקאות אלה. אחד

קרא עוד »
מה זה עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
מה זה עורך דין מקרקעין

תחום הנדל"ן המתפתח הביא לכך שעסקאות המקרקעין הן בין העסקאות היקרות והמשמעותיות ביותר, במסגרתן יש להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי, בכדי להבטיח לעצמנו

קרא עוד »
קניית דירה
עורך דין מקרקעין
5 טיפים לקניית דירה

לצד מספר אירועים בודדים בחיים, כמו חתונה והרחבת המשפחה, קניית דירה היא אחד האירועים המשמעותיים ביותר. בין אם לצורך השקעה ובין אם לצורך מגורים, רכישת

קרא עוד »