חיפוש

האם זה חוקי לעשות על האש במרפסת הבית

מנהג העל האש הוא אחד המנהגים היותר מקובלים במדינת ישראל. כן, ממש כמו שנהוג לחגוג את חג הפסח בליל סדר מפואר, את ראש השנה בארוחת חג מהממת ומשפחתית ולשבת בסוכה ביחד עם כל החברים – גם על האש הפך למסורת של ממש בקרב הישראלים. עבור על האש לא צריך אירוע מיוחד, והישראלים מנצלים כל הזדמנות כדי לשלוף את הנפנפים, לפתוח את שק הפחמים ולהתחיל למנגל. בשנים האחרונות קיימת מגמה של מעבר לבתים כדי לא לחפש פיסת דשא בפארק, ובמאמר הקרוב נבדוק האם זה חוקי לעשות על האש במרפסת הבית.

 

רק אתם, המנגל, הפארק וכל עם ישראל

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו האוטו שלנו עמוס במוצרים, ציוד ואוכל שישמשו אותנו בעל האש כשאנחנו בדרך לפארק. אולם כשמגיעים אליו, מגלים פעמים רבות שהפארק כבר מלא באנשים ובמשפחות, והמשימה של למצוא חלקה לנפנף עליה הופכת לבלתי אפשרית כמעט. כל אחד סוחב משהו על הגב, מסתובבים בפארק ולפעמים רק אחרי דקות ארוכות ולפעמים גם שעות, מוצאים איפה להתיישב וסוף כל סוף להתחיל את המנגל המיוחל. מבאס, לא?

 

האם זה חוקי לעשות על האש במרפסת הבית?

בדיוק מהסיבה הזאת ומההבנה שהישראלים הם גם חמי מזג שלא אוהבים להסתובב הרבה ולחפש את מקום המנגול שלהם, נוצרו מכשירי גריל שמאפשרים להם לעשות את אותו הדבר בדיוק – בבית. גריל גז, לדוגמה, הוא אפשרות מושלמת למנגול ביתי, מבלי הצורך להסתובב, לחפש מקומות, לסחוב את החפצים ולהתמקם. אבל האם זה חוקי לעשות על האש במרפסת הבית?

 

חוקי או לא חוקי – זאת השאלה

אז מוצרי הגריל שמיועדים לעל האש ביתי הם בהחלט חוקיים לשימוש ומאושרים על ידי כל תקני הבטיחות הקיימים בארץ ובעולם, אולם השימוש בהם צריך להיות בהתאם להנחיות. כל שימוש שחורג מהנחיות אלו – יוצא מגבולות החוקיות של על האש במרפסת הבית, אך כל עוד עומדים במסגרת ההנחיות – הכל בסדר ואתם יכולים להנות מיופי של על האש גם בבית.

 

לא רק נוח, גם יותר יעיל

על האש במרפסת הבית היא לא רק יותר נוחה אלא גם הרבה יותר יעילה. בזמן שעל מנגל מתכת בפארק צריכים להצטופף השיפודים אחד על יד השני ולעשות כמה וכמה נגלות של כל הבשר, והוא מוגש למעשה בדירוג, שימוש בגריל גז ביתי גדול יותר מאפשר צלייה במקביל של יותר שיפודים, קבבים ובשר בכלל בעקבות הגודל הגדול שלו. בצורה זו, במקום לאכול בצורה מדורגת, כל הבשר יכול לצאת בבת אחת וגם הממנגל יכול להנות מישיבה סביב השולחן עם המשפחה והחברים לצד הבשר המעולה שצלה.

אז לסיכום, לא רק שעל האש במרפסת הבית הוא חוקי, הוא גם מומלץ מאוד ומעניק חוויה אחרת לאירועי העל האש. תהנו ובתאבון!

על האש

אולי יעניין אותך גם

בדיקה מקיפה
חוקים
המחיר האמיתי של הדירה

קניית דירה היא אירוע משמח לכל הדעות, פרק חדש בחייך מתחיל, אך האם שמת לב לדבר חשוב? היום יש להיזהר ולקחת בחשבון את כל ההוצאות

קרא עוד »
פספורט זר
אזרחויות ודרכונים
מדריך הוצאת דרכון זר

חושבים להוציא דרכון זר? נדמה לכם שאולי גם אתם זכאים לכך? אם כך, אין ספק שאתם צודקים והאמת היא, שלא כדאי לוותר על כך. דרכון

קרא עוד »
חוקים
מהו סעד הצהרתי?

רוצים לקבל את כל המידע בעבור הגשה של צעד הצהרתי? עו"ד גיא בית זית מסביר מהו בדיוק סעד הצהרתי ומה חשוב לדעת לגבי ההליך. הפרטים

קרא עוד »