חיפוש

דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק

הוצאת דרכון זר הפכה בשנים האחרונות לכמיהתם של רבים בשל סיבות רבות ומגוונות. בין הסיבות של אותם אנשים נוכל למצוא את הרצון לשפר את תנאי החיים שלהם, להוריד את כמות ההוצאות, לאפשר לעצמם לקנות דירה בשכונה אירופאית נחמדה, או לפחות לא לשלם עליה שכר דירה מופקע. תהליך הוצאת הדרכון הזר היא תהליך שחשוב להכיר. במאמר זה נתמקד בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק.

דרכון בן לאומי

זכאות להוצאת דרכון פורטוגלי

רבים חושבים שתהליך הוצאת הדרכון הוא פשוט ומתאים לכולם, אך לא כך הדבר. עוד לפני שתיגשו לתהליך, בדקו שאתם עומדים בשלושה תנאי בסיס להוצאת הדרכון:
1. אתם בני 18 ומעלה.
2. אין לכם עבר פלילי מכל סוג שהוא.
3. יש לכם קשר משפחתי למגורשי ספרד ופרטוגל.

רק אחרי שבדקתם שאתם אכן עומדים בתנאים האלו, תוכלו לגשת לתהליך.

דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק

הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק היא בהחלט אפשרית, אך יותר מסובכת. ההתיישבות המחודשת של מגורשי ספרד ופורטוגל מזוהה בעיקר עם מדינות כמו מרוקו ותוניסיה הסמוכות אליהן, לבנון, אלג'יריה, בולגריה, טורקיה, בולגריה ועוד.

עיראק היא מדינה שמראש ממוקמת מבחינה גאוגרפית במיקום רחוק יותר מספרד ופורטוגל, ולכן הסברה היא שהמגורשים לא הגיעו עד לשם, ובהתאם לכך – צאצאיהם אינם נחשבים כבעלי קשר משפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל. זאת בנוסף לעובדה שרוב המתיישבים בעיראק הגיעו אליה בעקבות גירוש בבל שקרה מאות שנים לפני כן, ולכן הוכחת הקשר המשפחתי היא קשה ומסובכת.

איך מוכיחים קשר משפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל?

טפסים, טפסים, טפסים. תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק הוא מורכב אפילו יותר מהרגיל, בגלל הסיבות שפירטנו קודם לכן. ולכן, על מנת להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק, תצטרכו לעבוד קצת יותר קשה. אבל אל דאגה! בסוף הכל ישתלם.

יש כמה סוגי טפסים שתצטרכו לאסוף על מנת להוכיח את הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל, שיוכלו לבסוף להעניק לכם את הדרכון הפורטוגלי הנכסף.

בגדול, היינו מצפים למצוא רשימת טפסים שנחוצים לתהליך, עם הסבר על רמת החשיבות של כל אחד מהם. היות ורשימה כזו לא קיימת, מומלץ וכדאי למצוא טפסים רבים ככל האפשר. ברגע שתביאו מספר רב של טפסים כמקשה אחת, יהיה קל יותר להשתמש בהם כראיה על הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל.

דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק – באילו טפסים כדאי להצטייד?

אז לפני הטפסים, את שפת הלדינו אתם מכירים? במידה ואתם שולטים בשפה או יודעים לשלוף מילים ממנה, מעולה. חשוב לדעת – ידיעת השפה לא מהווה תנאי לקבלת הדרכון, אך שימוש בה בהחלט יכול לסייע ולחזק את הוכחת הקשר והשורשים שלכם.

אמרתם טפסים? אמרתם הכל. וכשאנחנו אומרים הכל, אנחנו בהחלט מתכוונים לזה. כל מסמך שיכול להעיד ולהוכיח את הקשר שלכם עם מגורשי ספרד ופורטוגל, יהווה צעד אחד קדימה בדרך לדרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק.

ספרים ומסמכים בשפת הלדינו יוכלו בהחלט לתפקד כטפסים חשובים בתהליך. ספרי תפילה הכתובים בלדינו, הגדות של פסח, כתובות, ספרי קריאה וכל מסמך כזה או אחר בשפת הלדינו.

לכל אחד מאיתנו יש כמה תעודות שצברנו לאורך החיים. הצטיידו בהן מראש. תעודות רשמיות מכל סוג שהוא, תעודת לידה, תעודת עולה חדש, וכל תעודה שיכולה להוכיח את הקשר, תשחק תפקיד חשוב בהכרעה האם אתם זכאים לדרכון הפורטוגלי או לא.

מהו שם המשפחה שלכם? שאלה מצוינת. שם המשפחה יכול להוות חלק משמעותי שיעיד על הקשר המשפחתי והמוצא שלכם. ברחבי האינטרנט קיימות רשימות עם 60 שמות המשפחה המזוהים באופן מידי כשמות משפחה פורטוגלים. את רשימת השמות המלאה תוכלו למצוא באתר https://portuguesecitizen.co.il. בין השמות נמצאים השמות אהרוני, פינטו, זוארץ ועוד.

הרשימה מכילה את שמות המשפחה שמשתייכים באופן מובהק למוצא הפורטוגלי, אמנם גם שמות אחרים יכולים לעבור בדיקה ועשויים בהחלט להיות זכאים להנפקת הדרכון הפורטוגלי.

ומה עם מסמכים שאין לי גישה אליהם?

שאלה מצוינת. על מנת למצוא את כל המסמכים הרלוונטים לתהליך באופן מקיף, תוכלו לפנות לגנאולוגים, מומחים לחקר המשפחה, שיוכלו, תמורת תשלום כמובן, למצוא ולהנפיק עבורכם את המסמכים שקשה להגיע אליהם. בנוסף, אותם גנאולוגים יוכלו לכתוב חוות דעת מומחה התומכת במוצא מבקש הדרכון הפורטוגלי – אתם.

אספתי את כל המסמכים, אני עומד בתנאים. מה מכאן?

אז קודם כל – סבלנות. נכון שעבדתם קשה עד עכשיו בשביל להשיג את כל הטפסים, אבל עכשיו מתחיל תהליך שקצב ההתקדמות שלו כבר לא תלוי בכם, והוא בהחלט עשוי לקחת זמן.

נסחו בקשה אותה תגישו לקהילה היהודית בפורטוגל. הבקשה צריכה להכיל את הראיות שאספתם, המסמכים, הטפסים – כל מה שמוכיח את הקשר ביניכם לבין מגורשי ספרד ופורטוגל. הקהילה היהודית תקבל את הבקשה והטפסים שתגישו, ובהנחה והיא תמצא אתכם כבעלי קשר ומוצא מוכחים, תצטרכו לשלם אגרה, שאחריה תקבלו תעודה המאשרת את הקשר שלכם למגורשים.

קיבלתם את התעודה? נהדר. כעת תשלמו אגרה נוספת. את האגרה יש להגיש בצירוף מסמכים נוספים כמו תעודת היושר שלכם, תעודת לידה וצילומי עמודי הדרכון בו אתם מחזיקים כעת. חשוב לציין – את כל המסמכים שתגישו יש לתרגם לשפה הפורטוגזית, ולהחתים אותם אצל עורך דין.

לאחר הגשת כל המסמכים והאגרות, נותר רק להמתין. המסמכים שלכם נמצאים בידי משרדי הממשלה הפורטוגלית, שבודקת אותם ובוחנת את הקשר והמוצא שלכם, ולפיכך תקבע את זכאותכם או אי זכאותכם לדרכון הפורטוגלי. בין היתר, בודקת הממשלה הפורטוגלית גם באילו מדינות ביקרתם לאחרונה, האם קיימים עבורכם רישומים פליליים במקום כלשהו בעולם, ועוד.

בהנחה ואתם עומדים בכל הדרישות הללו – תישלח אליכם על ידי הממשלה הפורטוגלית תעודת לידה פורטוגלית. באמצעות תעודת הלידה הזו, תוכלו להזמין ולקבל את הדרכון הפורטוגלי.

בהצלחה רבה!

אולי יעניין אותך גם

4 תנאים לקבלת אזרחות אוסטרית
אזרחויות ודרכונים
4 תנאים לקבלת אזרחות אוסטרית

במרבית מדינות אירופה, חוקי האזרחות קובעים כי הזכאות לאזרחות מותנית בקשר דם בלבד, ללא קשר למקום היוולדו של האדם. כיום, עם התיקון לחוק האזרחות האוסטרית,

קרא עוד »
חתימה
אזרחויות ודרכונים
איך להוציא אזרחות פורטוגלית

ההטבות שקיימות לכל אזרח מהאיחוד האירופאי למימוש בתוך יבשת אירופה הן מעבר לכל דמיון. ככל שמעמיקים יותר ויותר, מגלים את היתרונות הכלכליים, חברתיים, חינוכיים ואפילו

קרא עוד »
אילו מסים יש בעת מעבר לחו"ל?
אזרחויות ודרכונים
אילו מסים יש בעת מעבר לחו"ל?

ישראלים רבים בוחרים לרדת מהארץ משלל סיבות שונות ומגוונות. כמו עבודה חדשה או מגורים ליד קרובי משפחה במדינה רחוקה עם תרבות אחרת. הכסף מעסיק את

קרא עוד »
מסמך
אזרחויות ודרכונים
המדריך להוצאת דרכון פולני

אם תמיד חלמתם לגור בעיר בירה אירופאית קלאסית, לעבוד בשעות ובתנאים שרק באירופה העובדים מקבלים, לנצל את סופי השבוע ואת החופשות כדי לטייל בכל רחבי

קרא עוד »
פספורט זר
אזרחויות ודרכונים
מדריך הוצאת דרכון זר

חושבים להוציא דרכון זר? נדמה לכם שאולי גם אתם זכאים לכך? אם כך, אין ספק שאתם צודקים והאמת היא, שלא כדאי לוותר על כך. דרכון

קרא עוד »
ויזה לארהב
אזרחויות ודרכונים
ויזה לארה"ב – אשרת E2

אם עד היום ניסיתם לרכוש פעילות עסקית קיימת או לפתוח עסק ללא ויזה לארה"ב, סביר להניח כי נתקלתם בחומותיה הבצורות של הבירוקרטיה, שביקשה מכם לעמוד

קרא עוד »