חיפוש

גישור לגירושין – האם זה חובה או בחירה

כשאתם עומדים מתחת לחופה ביום הכי מרגש בחייכם (עד אז) עם בחיר ליבכם – אתם בוודאי לא חשבתם שזה יגיע לאן שזה הגיע. אולם, כמו שאומר המשפט המפורסם "האדם מתכנן תוכנית, והאל צוחק". לא תמיד הכל קורה לפי התוכניות שלנו, וככה אנחנו מגיעים למצב שאנחנו נמצאים בו היום.

בישראל אחוזי הגירושין הם לא הגבוהים ביותר בעולם, אך הם עדיין גבוהים ממה שהיינו רוצים שהם יהיו. בין 30 ל-40 אחוז מהזוגות בישראל נכנסים להליך של גירושין. המספר הגבוהים והסכסוכים הקשים שנוצרים בבתי הדין הרבניים ובבתי המשפט – הניעו את המדינה לעשות מעשה. הטקסט שאתם קוראים יעסוק בהחלטה הזו – חובת גישור לגירושין.

 

האם חובה לפנות לגישור במקרה של גירושין

החוק במדינת ישראל קובע כי על כל זוג המעוניין להתחיל תהליך של פרידה וגירושין – חייב קודם כל לעבור תהליך גישור אצל מגשרת או מגשר מוסמכים. התהליך המינימלי על פי החוק אורך כארבעה מפגשים, אך הוא יכול להימשך גם יותר זמן. הליך גישור הוא תנאי לתחילת תהליך גירושין הן בבית המשפט והן בבית הדין הרבני.

לא מעט דיו נשפך, ולא מעט פוסטים נכתבו בעד ונגד החובה שהמדינה מטילה על זוגות המעוניינים לסיים את הקשר ביניהם. כדי לקבל תמונה רחבה וכוללת יותר, פנינו אל מגשרת באיזור השרון (ששמה שמור במערכת) שתסביר לנו את היתרונות והחסרונות של גישור לגירושין.

 

חסרונות הגישור לגירושין

כשעלינו לבשר בשורות רעות ובשורות טובות בבת אחת, אנחנו מאמינים שכדאי לפתוח מהצד השלילי ולסיים בנימה חיובית. לכן נציג קודם כל את החסרונות של גישור לגירושין, כפי שאנחנו הבנו אותם מהמומחית איתה דיברנו.

חסרון מרכזי בהפנייתה של המדינה של זוגות לתהליך גישור הוא הפגיעה בחופש הבחירה. אם שני אנשים בוגרים החליטו על דעת עצמם שהם לא מעוניינים יותר להמשיך את הקשר ביניהם – זו זכותם המלאה לחשוב ככה. חסרון אחר הוא הוספת העלות של הפנייה למגשר לתהליך הגירושין, שהוא לא זול מלכתחילה.

 

יתרונות הגישור לגירושין

אולם, במקביל לכל החסרונות, יש גם לא מעט יתרונות לפנייה לגישור לפני גירושין. ראשית, פנייה לגישור מסייעת לזוגות ללבן עניינים עוד לפני הגעה לבית הדין או לבית המשפט. כך, ההליך המשפטי יכול להיות הרבה יותר מהיר ונוח לכל הצדדים. יתרון נוסף הוא העובדה שפנייה לגישור נותנת לזוג זמן לחשוב ולהבין את המשמעות של הפרידה. כך מסייעים לאלו שלא בטוחים בהחלטה שלהם.

 

סיכום

לסיכום, גירושין יכולים להיות עסק מכוער. זה לא משנה אם אתם גרים באילת, בתל אביב, בהוד השרון או בקריית שמונה. החובה החוקית לפנות לגישור לפני הליך גירושין טומנת בחובה יתרונות וחסרונות, אך אנו מאמינים שהיתרונות גוברים על החסרונות. אנחנו ממליצים לכם לבחור במגשר או מגשרת שיבינו את המורכבות שלכם, ויגלו רגישות וחמלה.

איש משפט

 

אולי יעניין אותך גם