חיפוש

גירושין לאחר חתונה אזרחית – מה ההבדל?

אם בעקבות מניעה של הדת להתחתן בטקס דתי או בעקבות הימנעות של המתחתנים (לרוב בגלל סיבות אידיאולוגיות-חילוניות) עצמם, זוגות רבים מתחתנים בטקס אזרחי. אם עולה ההכרח להתגרש, אתם תצטרכו לקבל גט מהרבנות גם אם התחתנתם בנישואין אזרחיים.

ישנם זוגות רבים המעדיפים להתחתן בנישואין אזרחיים ולא בטקס דתי. בדרך כלל, אנשים מעדיפים להתחתן בטקס אזרחי בעקבות הסתייגויות מסוימות מהמוסד הרבני בארץ ישראל. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי גם במקרים בהם זוג מתחתן בטקס אזרחי, הוא עשוי לבקר בבית הדין הרבני. מתי? אם הזוג מחליט להתגרש, החוק בישראל קובע כי יהיה עליהם להגיע לבית הדין הרבני ולקבל את הגט.

זוג בחתונה

נישואין אזרחיים לעומת נישואין בטקס דתי

החוק בישראל גורף כי על בית הדין הרבני קיימת הסמכות הבלעדית להעניק גט לזוגות נשואים. אם חושבים על כך לרגע, קיימת כאן ניגודיות. אם המוסד הרבני בארץ ישראל אינו מכיר בכוחם של נישואין אזרחיים, כיצד הוא מעניק גט לאותם זוגות הנישאו באותו טקס אזרחי?

ובכן, ההלכה קובעת כי יש למנוע מצבים של ילדים ממזרים, שנולדים מחוץ למסגרת הנישואין. לכן, בכדי לאפשר לזוגות ללכת איש ואישה לדרכיהם (בעת גירושין), המוסד הרבני קובע כי יש לקבל ממנו את האישור לגט. באופן זה, המוסד הרבני שולל מצב של נישואין (גם אם אזרחיים). בין אם אתם מחפשים אחר עורך דין גירושין בתל אביב או בכל אזור אחר בארץ, כדאי תמיד להסתייע בשירותיהם של הטובים ביותר שתוכלו לאתר.

גירושין לאחר טקס אזרחי

בשורה התחתונה, כאשר מתגרשים ישנו משקל רב המוטל על כף המאזניים. בין אם מדובר בהסדר תשלום דמי המזונות או בהסדרי משמורת, לשני הצדדים בזוגיות המתפרקת יש מה "להפסיד". ישנן סיטואציות בהן אין צורך להתגרש ברבנות (אם התחתנתם בטקס אזרחי).

מה הם הסייגים לכלל זה? ובכן, אם אין בתכנונכם להתחתן בטקס דתי בעתיד, אתם אכן תוכלו לפנות אל בית משפט רגיל (ולא רבני) בכדי לקבל את תעודת הגירושין המיוחלת. חשוב לזכור שאם הדבר מתאפשר, עדיף להימנע מהליכי גירושין מורכבים.

גירושין בבית משפט או דרך מגשר?

לא פעם, ניתן להגיע להסדרים מצוינים עבור כל הצדדים, כולל הילדים כמובן. ניתן לפנות אל עורך דין גירושין המבצע גישור עבורכם, ולפתור את הסוגיות ביניכם. לרוב, יהיה מדובר בתהליך הרבה יותר הגון. בין אם התחתנתם בטקס אזרחי או דתי, זכותכם להחליט להתגרש ולבצע את ההליכים המתאימים.

עורך דין גירושין מומלץ בת"א קודם כל יישב אתכם לפגישת ייעוץ, במהלכה תוכלו לשפוך אור על כל מה שמרגיש לכם חיוני. היה ואתם מרגישים כי מגיעות לכם אי-אלו זכויות על נכסים, עו"ד גירושין מנוסה ידע לייעץ לכם באופן האידיאלי ביותר עבור השגת המטרה.

אולי יעניין אותך גם

בדיקה מקיפה
חוקים
המחיר האמיתי של הדירה

קניית דירה היא אירוע משמח לכל הדעות, פרק חדש בחייך מתחיל, אך האם שמת לב לדבר חשוב? היום יש להיזהר ולקחת בחשבון את כל ההוצאות

קרא עוד »
פספורט זר
אזרחויות ודרכונים
מדריך הוצאת דרכון זר

חושבים להוציא דרכון זר? נדמה לכם שאולי גם אתם זכאים לכך? אם כך, אין ספק שאתם צודקים והאמת היא, שלא כדאי לוותר על כך. דרכון

קרא עוד »
חוקים
מהו סעד הצהרתי?

רוצים לקבל את כל המידע בעבור הגשה של צעד הצהרתי? עו"ד גיא בית זית מסביר מהו בדיוק סעד הצהרתי ומה חשוב לדעת לגבי ההליך. הפרטים

קרא עוד »