חיפוש

במה מטפל בית המשפט לענייני משפחה?

ניהול תא משפחתי הוא עניין מורכב למדי, כאשר לא אחת מתגלעים חילוקים ואי הסכמות בין הצדדים, העלולים להגיע לכדי סכסוכים לא נעימים. אופיים המשפחתי של סכסוכים אלו, הביא את המחוקק לקבוע מסגרת מיוחדת בה יידונו אותם סכסוכים משפחתיים – בית המשפט לענייני משפחה

 

מהו בית המשפט לענייני משפחה?

התא המשפחתי הוא ללא ספק אחד הדברים היקרים ביותר לליבנו, אך לעיתים, מתגלעים אי אילו סכסוכים בין בני המשפחה, באופן המצריך את עזרתו של עורך דין לענייני משפחה על מנת להגיע לפיתרון יעיל וייחודי לאופיים המשפחתי של אותם הסכסוכים.

אופיים הייחודי של סכסוכים אלו, הביאה את המחוקק להקים את בית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט לענייני משפחה הוא למעשה בית משפט שלום, אשר קיבל את סמכויותיו לדון בענייני משפחה מטעם שר המשפטים ובמסגרתם, יכול לסטות מסדרי הדין המקובלים ולקבל כל ראיה הנראית לו, במטרה להגיע לפתרון היעיל והמיטבי ביותר.

 

מיהם בני המשפחה על פי בית הדין לענייני משפחה?

כפי שניתן להבין, סמכויותיו של בית המשפט לענייני משפחה ניתנו לו במסגרת דיונים הנוגעים לסכסוכים משפחתיים, כאשר בני משפחה ייחשבו: בני זוג, ידועים בציבור, הורים, אחים, ילדים ונכדים. במקרים מסוימים, אף צאצאי בני הזוג, אחיינים וקטינים המתגוררים עם האחראי עליהם, ייחשבו אף הם כבני משפחה.

 

מהן סמכויותיו של בית המשפט לענייני משפחה?

בית המשפט לענייני משפחה מוסמך לעסוק בנושאים העיקריים הבאים:

 

תביעות בענייני המעמד האישי

אל קטגוריה זו משתייכים דיני נישואין וגירושין, אפוטרופסות, ניהול נכסי נעדרים, דיני ירושה, צוואות, אימוץ ועוד.

 

תביעות אזרחיות (ללא הגבלה בסכום התביעה)

תביעות אלו עוסקות בכל תביעה הקשורה בהפרת חוק ו/או התנהגות מזיקה (לא פלילית).

 

תביעה למזונות או מדור

תביעה למזונות או מדור (תשלומי מגורים הכוללים שכירות, ועד בית, הוצאות שוטפות לניהול הבית ועוד) הן חלק מהותי מתהליך הגירושין.

 

תביעת אבהות / אימהות

תביעות אלו נועדו לקבוע הורות, לרוב באמצעות בדיקות גנטיות.

 

החזרת קטין חטוף

החזרת קטין חטוף היא אחת הסוגיות המורכבות, במיוחד כשהיא כרוכה בחטיפת ילדים ממדינה למדינה.

 

עורך דין לענייני משפחה

סכסוכים משפחתיים הם סכסוכים מורכבים למדי, הן מבחינת ההיבט הרגשי והן מבחינת התהליך המשפטי עצמו ולכן, בסכסוכים כאלו חשוב שתהיו מיוצגים על ידי עורך דין מקצועי ומומחה בתחום ענייני המשפחה, על מנת שתוכלו לעבור את התהליך בצורה המיטבית ולהבטיח כי האינטרסים שלכם יישמרו.

 

לסיכום

בית המשפט לענייני משפחה נועד ליישב סכסוכים משפחתיים ובין תחומי הסמכות העיקריים של בית המשפט לענייני משפחה נמצאים: תביעות בענייני המעמד האישי, תביעות אזרחיות, תביעה למזונות או מדור, תביעת אבהות / אימהות והחזרת קטין חטוף. ובכדי להבטיח את שמירת האינטרסים שלכם, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

עורך דין לענייני משפחה

אולי יעניין אותך גם