חיפוש

אילו מחלות מקנות הקלות ממס?

אחת מההוצאות הכספיות הכי יציבות ונוקשות היא ההוצאה על מס הכנסה. למעשה, לפי חוק, כל אזרח בוגר במדינת ישראל חייב בתשלומי מיסים, אלא אם כן הוא עומד באחד מהתנאים אשר פוטרים או מקלים על גובה המיסוי. לא רבים יודעים כי גם עבור מחלות מסוימות ניתן לקבל הקלה ממס, ולעיתים אף פטור מלא משתלום מס הכנסה. אם כך, במסגרת אילו מחלות ניתן לקבל הקלה ממס? הישארו איתנו

 

מס הכנסה – מה זה בכלל?

לפני שנעסוק באפשרות לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה חשוב להבין מה הוא בכלל מס ההכנסה. מדינות שונות נבדלות באופן בו הן בוחרות לגבות מיסים מהאזרחים שלהן, ישנן כאלו שגובות יותר מהעשירים על מנת לסייע לעניים, וישנן כאלו שדווקא בוחרות בדרך השנייה.

יחד עם זאת, כמעט כל המדינות גובות מהאזרחים מיסים, שכן מיסוי מהווה את המצבור הכלכלי המשמעותי ביותר, באופן הזה המדינה יכולה לספק לאזרחיה שירותים חשובים לרבות שירותי ביטחון, סלילת כבישים, הקמת תשתיות ועוד. במדינת ישראל כל האזרחים הבגירים חייבים בתשלומי מיסים, אלא אם כן הם עומדים בתנאים מסוימים המזכים בהקלות או בפטור.

מס הכנסה עקב מחלה

הקלות או פטור ממס הכנסה

פטור או הקלה ממס ניתנים במדינת ישראל כתלות במצב חיים זמני או קבוע. למשל, אזרח המשרת שירות חובה בצה"ל פטור מתשלום מס לאורך השירות וכן מספר שנים לאחר שחרורו, מקרה זה מהווה דוגמה למצב חיים זמני המעניק פטור ממס. דוגמה אחרת, אדם אשר נקבעו לו 100% נכות קבועים, יקבל פטור קבוע ממס הכנסה אפילו אם שכרו החודשי יהיה גבוה במיוחד, מקרה זה הוא דוגמה למצב בו ניתן פטור קבוע ממס הכנסה עקב מצב חיים מתמשך.

 

פטור או הקלות ממס עקב מחלות

גם באשר למחלות מסוימות, חולים יכולים לזכות בהקלות משמעותיות או בפטור מלא מתשלומי מיסים. באופן כללי, מחלות קשות במיוחד יזכו בפטור מהיר לא הליכים בירוקרטיים ממושכים. ריכזנו עבורכם מספר מחלות אשר במסגרתן ניתן לקבל הקלות או פטור ממס:

 

  • סרטן

לחולי סרטן ניתן פטור ממס באופן אוטומטי לשנה האחרונה של המחלה, בהמשך ניתן להגיש בקשה לפטור מלא לכל החיים.

מס הכנסה עקב מחלה

  • טרשת נפוצה

טרשת נפוצה גם היא אחת המחלות שיכולות לזכות בפטור מלא ממס הכנסה, זאת דרך הליך בירוקרטי במסגרתו ניתן לממש זכות זאת וזכויות נוספות.

 

  • סוכרת

סוכרת גם היא מחלה קשה וכרונית. לכן, חולי סוכרת יכולים לזכות לפטור מלא ממס הכנסה.

 

  • אירוע מוחי

אירוע מוחי יכול להיות משנה חיים מהקצה אל הקצה. בהתאם, אלו שחוו אירוע מוחי יכולים לקבל הטבות או פטור בהתאם לחומרת הנזקים שהאירוע המוחי גרם.

 

לסיכום – קחו את שמגיע לכם

המדינה מוצאת לנכון להקל על אלו שלא שפר עליהם מזלם ולקו במחלה קשה. במידה ואתם נמנים בין האנשים הללו, אל תהססו וממשו את הזכויות שלכם. בהצלחה רבה ובריאות איתנה!

מס הכנסה עקב מחלה

 

אולי יעניין אותך גם