חיפוש

איך מחליטים על גובה המזונות בהליך גירושין?

הליך גירושין הוא הליך מורכב ומאתגר וגם בהליכים הידידותיים והנעימים ביותר קיימת מורכבות רבה ואף קושי. החלק הנפשי של גירושין הוא חלק מאד קשה גם כשכבר אין אהבה והיחסים האינטימיים אינם. פרידה היא כמו מוות, גם כשהרגשות קשים, גירושים הם מקבילים לתהליכי האבל המקובלים ולחוות ולעבור דרכם הוא תהליך שדורש את שלו. מעבר להתמודדות הנפשית גם חלוקת הרכוש והמזונות הם התמודדות כשלעצמה גם כאשר יש הסכם ממון והכל מסודר, על אחת כמה וכמה כשלא.

ראשית, חשוב מאד להסדיר את כל סוגיות הרכוש לפני הגישורים עצמם- זה יחסוך הרבה מאד עוגמת נפש בעתיד וגם הרבה בלגן. תביעת מזונות לעומת זאת ניתן לשנות גם לאחר הסדר הגירושין, במידה וחל שינוי באורחות חייו של אחד מההורים.

 

תמורות הדין בסוגיית המזונות

תביעת מזונות מתייחסת לעלות הדרושה על מנת לקיים את הילדים ברמת חיים מאפשרת באופן בסיסי לכל הפחות. בשונה מהמקובל לחשוב לעיתים, תביעת מזונות אינה קשורה לתביעת מזונות אישה אותה ניתן להגיש במקרים שבהם האישה לא עובדת וטרם נחתם הסכם הגירושים, וזאת במטרה לאפשר לה להמשיך ולקיים את אותה רמת החיים אליה התרגלה במהלך חיי הנישואין שלה.

בעבר תביעת מזונות התנהלה באופן אוטומטי כמעט ובשונה מהאופן שבו היא נעשית היום. השינוי שחל בשנים האחרונות הוביל לכך שגובה מזונות הילדים נקבעים בהתאם להכנסה של כל אחד מבני הזוג תוך חישוב של העלות בה כל אחד מההורים נושא והשיקול נוטה לאיזון כלכלי. כך קורה שבמקרים רבים נשים מגישות תביעת מזונות בסכומים מסומים, אבל גובה השכר שלהם דומה לזה של הגרוש והן לא מצליחות להוכיח שאכן עלות קיום הילד בה הן נושאות גבוהה מזו שנושא בה האב, ובית המשפט לא מקבל את התביעה.

 

חשיבות עורך הדין בתהליך

תביעת מזונות מקובל לנסות להסדיר בהליך גישור לפני שפונים אל בית המשפט, יחד עם זאת רק לעיתים תהליך הגישור צולח, ולא בהכרח בגלל הכדאיות או חוסר הכדאיות שלו לשני הצדדים.

תהליך הגישור נעשה במעמד נייטרלי כלומר שני בני הזוג לשעבר ניצבים מול מגשר בהליך שהוא יחסית אינטימי, כלומר במעמד שלושת הצדדים, אבל זה לא אומר שאת התהליך הזה לא צריכים ללוות אנשי מקצוע מאחורי הקלעים. זה דווקא אינטרס של שני הצדדים להצליח בהליך הגישור ולהגיע לכדי הסכמה מחוץ לבית המשפט. יחד עם זאת זה לא במקרה שתהליכי הגישור בשיעורים גבוהים כל כך מתפוצצים מבלי להגיע למסקנות שאפשר ליישם.

ליווי של עורך דין מקצועי ומיומן שיוכל להאיר את התמונה ולהציג את המצב בצורה הריאלית והעניינית ביותר יאפשר להפיק את התוצאות הטובות ביותר לשני הצדדים, תוך הזמן הקצר ביותר, עם מינימום של עלויות ומינימום של כאבי ראש ולב.

גירושין

אולי יעניין אותך גם