חיפוש

עצמאיים ופרילנסרים – איך לכתוב חוזה עבודה

אם אתם עצמאיים ופרילנסרים, אין זה אומר כי אינכם זקוקים לחתום על חוזה עבודה.

חוזה עבודה לעובדים עצמאיים ופרילנסרים נחתם בין העובד לבין מזמין השירות.

מטרתו של החוזה, להגן על זכויות העובד, וכן למנוע הגעה לסכסוך כלכלי בעתיד.

עצמאיים ופרילנסרים – איך לכתוב חוזה עבודה, קדימה, בואו נתחיל.

 

מבוא

כיום, אנשים רבים בוחרים לספק שירותים כעובדים עצמאיים, במגוון תחומים, ביניהם עיצוב, שיווק, פרסום, ייעוץ ועוד. לעובדים עצמאיים שליטה על עבודתם. הם יכולים לבחור האם הם מעוניינים במזמין השירות, באילו פרויקטים לבחור, וכן יכולים לקבוע את זמני עבודתם.

לצד היתרונות הגלומים בעבודה כעצמאיים, ישנו חסרון, והוא הצורך להגן על הזכויות באופן עצמאי. בעוד שזכויותיו של עובד שכיר, מוגנים תחת שורת חוקים בהם מעסיקיהם מחויבים, העובד העצמי צריך להגן על הזכויות שלו לבדו. הדרך לעשות זאת, היא כתיבת חוזה עבודה. עו"ד ונוטריון שמעון האן, הוא איש המקצוע שיוכל לסייע בכך.

 

הגדרת העבודה של העובד העצמאי

כמו בכל הסכם עבודה, ישנה חשיבות רבה לתאר באופן מפורט את טיב השירות אותו מעניק העובד העצמאי. יש לצין מהם הפרויקטים ומה תפקידו של העובד. כמו כן, יש לצין האם חוזה העבודה הוא לתקופה זמנית או לעבודה קבועה.

הגדרת התפקיד והשירות, יסיעו למנוע היווצרות אי הסכמות בשלבים מאוחרים. כמו כן, הדבר יסייע למנוע מקרים בהם העובד משקיע זמן עבודה נוסף, מבלי תשלום.

 

סעיף אודות הפרת חוזה

בהסכם העבודה כדאי לצין כיצד ייפתרו אי הסכמות בין העובד למזמין השירות. כמו כן, יש לכלול סעיף, אודות הפרת חוזה, על מנת להימנע מהגעה לסכסוכים נרחבים ובעיות משפטיות. יש לצין מהי ההתנהלות בכל הנוגע להפרת החוזה, האם יוטלו השלכות כספיות ועוד.

 

קביעת השכר וצורת התשלום

זהו חלק חשוב בכתיבת הסכם העבודה. בחלק זה יש לקבוע מהו התשלום בעבור השירות. מלבד השכר, יש לקבוע האם הוא יגלום תשלומים נוספים, לרבות ימי חופשה, הפרשות לפנסיה, ביטוח לאומי ומס הכנסה.

כמו כן, בחלק זה, תקבע גם צורת התשלום. האם התשלום ישולם באופן גלובלי או פר שעות. כמו כן, תקבע צורת התשלום במידה של הארכת הפרויקט.

בנוסף, יקבע כיצד התשלום יבוצע, האם בתשלום אחד או שמא יועבר במספר תשלומים. האם התשלום ישולם טרם תחילת העבודה או רק לאחר השלמת כלל העבודה ועוד.

 

מהיכן תבוצע העבודה – מהבית או המשרד

עוד חלק בכתיבת חוזה העבודה, היא הקביעה מהיכן תתבצע העבודה. העבודה יכולה להתבצע מביתו של העובד, וכן ממשרדו של מזמין השירות. קביעה זו בחוזה העבודה, נועדה למנוע עלויות הנוגעות לנסיעות.

 

עצמאיים או פרילנסרים – איך לכתוב חוזה עבודה

כאמור, אם אתם עצמאיים או פרילנסרים, אין זה אומר שאינכם זקוקים לחוזה עבודה. על חוזה העבודה לכלול את הגדרת העבודה, סעיפים אודות הפרת חוזה, קביעת השכר וצורת התשלום, וכן מהיכן תבוצע העבודה.

חתימה על מסמך

 

אולי יעניין אותך גם