חיפוש

איך להגיש תביעה על פציעה? רק עם עו"ד נזיקין

תביעה על פציעה שייכת לתחום מורכב ומעניין השייך לדיני נזיקין.

דינים אלה עוסקים בפגיעה שנגרמה לאדם – בגוף, או ברכוש, על ידי אדם אחר, או במסגרת אחריותו של אדם אחר, בשוגג או במתכוון.

משום כך, תביעת נזיקין על פציעה יכולה להיכנס לתחום של רשלנות רפואית, או תאונת דרכים, ייתכן שמדובר דווקא על תאונת עבודה, או פציעה שנגרמה בגלל החלקה בעקבות רשלנות של צד ג אשר לא הקפיד על כללי הבטיחות אשר נמצאים בתחום האחריות שלו.

כך או כך, כדי להגיש תביעת נזיקין בגלל פציעה, תזדקקו לעו"ד נזיקין.

 

חובת ההוכחה בתביעת נזיקין בגלל תביעה

עורכי דין מומחים לדיני נזיקין, כמו למשל עו״ד שי סולטן, יודעים היטב, כי חובת ההוכחה במקרה של תביעות נזיקין (בין אם מדובר על פציעה או נזק אחר), מוטלת על התובע.

משום כך, יש שורה של צעדים אשר התובע חייב לנקוט בהם כדי להגדיל את הסיכוי לקבל פיצויים ראויים בבית המשפט, עבור הנזק שנגרם לו:

 

פעולות הכרחיות לביסוס תביעת נזיקין

  1. פניה לעורך דין נזיקין כדי לבדוק את סיכויי ההצלחה בבית המשפט לפי הנתונים הקיימים בתיק וכן לצורך איסוף יסודי ומקיף של כל הראיות הדרושות, שכן לעיתים קרובות קשה לקבל ממוסדות רפואה את המסמכים הדרושים, בעיקר אם הם הנתבעים.
  2. צילומים וסרטונים של הנזק שנגרם ואם אפשר – של המקרה במהלכו נגרם הנזק, כמו למשל צילומים ממצלמת הרכב במקרה של תאונת דרכים.
  3. תיעוד יסודי ומקיף של הטיפולים הרפואיים לה נזקק המטופל בעקבות הנזק (הפציעה) שנגרם לו, בין אם מדובר על סיכום טיפול, סיכום בדיקה רפואית, מרשמים לתרופות, תיעוד אשפוז בבית חולים, קבלות עבור טיפולים פרטיים ועוד.
  4. חוות דעת רפואית, הניתנת על ידי רופא מומחה בתחום הרלוונטי (אורטופד, גניקולוג וכן הלאה) המוכיחה כי הנתבעים לא ביצעו את חובת הזהירות המוטלת עליהם במלואה, כי הנזק שנגרם ללקוח יכל להימנע אם היו פועלים אחרת וכן מהי מידת הנזק, לצורך הערכת גובה הפיצויים בבית המשפט

 

מה יכול לקבל תובע בתביעת נזיקין על פציעה?

תובע בתביעת נזיקין על פציעה, אשר בית המשפט קבע כי הוא צודק בטענותיו, יכול לקבל פיצויים בגובה רב.

פיצויים אלה עשויים לכלול את הפסד המשכורת של התובע מיום הפציעה, עלויות טיפולים רפואיים שונים, עלויות המפצות את התובע על עוגמת נפש (במקרה של פציעה חמורה למשל), אובדן יכולת תפקוד, פגיעה נפשית בעקבות הפציעה וכן הלאה.

בנוסף, ייתכן כי התובע יצטרך לשלם גם הוצאות משפט.

אלה עשויות להסתכם בסכומים גדולים מאוד בפני עצמן: הוצאות שכ"ט עו"ד ועלויות המומחה לכתיבת חוו"ד רפואית, אשר לרוב נחשבת חיונית במקרים כאלה ואף עולה כסף רב.

 

לסיכום

לצורך הכנה יסודית ונכונה של כתבי תביעה בתחום הנזיקים במקרה של פציעה חשוב לפעול בצורה מסודרת, יסודית ומקצועית, בעזרת עו"ד נזיקין מוסמך ומנוסה.

 

פסיקה משפטית

אולי יעניין אותך גם