חיפוש

איך לבדוק את זכויות הפיצויים לאחר תאונת דרכים?

לצערנו, תאונות דרכים הפכו לאירוע שכיח ביותר וקשה למצוא היום אדם שלא היה מעורב בתאונת דרכים. אם זה בתור הולך רגל, תאונת פגע וברח, תאונה קלה או קשה ועוד. מדובר בחוויה לא נעימה בהחלט גם לפוגע וגם לנפגע, והיא לא נגמרת רק ברגע התאונה אלא משפיעה על המעורבים בתאונה גם זמן רב אחריה.

אם מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב מאוד שתדעו כיצד עליכם לפעול בכדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם מטעם המדינה וחברות הביטוח, פיצויים אלו יסייעו לכם להתמודד יותר טוב עם החוויה הטראומתית המלווה אתכם הן בפן הכספי והן בפן הנפשי.

 

חוק הפיצויים

ב1975 חוקקו חוק הנקרא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, חוק הנולד בשביל לשמור על הנפגע ולהקל על שגרת חייו בלי קשר למידת אשמתו בתאונה. בעבר, נפגעי תאונות דרכים נאלצו להתמודד בתהליכים ארוכים מול חברות הביטוח על מנת לקבל כספי פיצויים ולעיתים גם בסוף ההליך הם לא זכו לקבל את הכספים שנלחמו עבורם.

לשם כך, החוק נועד לעזור לנפגעים והוא קובע שכל מי שנחשב נפגע תאונת דרכים על פי החוק יקבל כספי פיצויים באופן אוטומטי. במצב שאינכם בטוחים שאתם אכן זכאים לפיצויים מטעם "חוק הפיצויים", מומלץ להתייעץ עם המרכז לפיצוי נפגעי תאונות, שם תוכלו לקבל מענה מקצועי שידריך אתכם בעניין.

 

סוגי פיצויים

המונח ״פיצויים״ כולל בתוכו מגוון סוגי פיצויים המתחלקים לקטגוריות שונות, לדוגמא: פיצויים רפואיים, סיוע סיעודי, פיצויים בגין רכוש שנפגע, פיצויים על סמך אובדן כושר עבודה ועוד. ולכן, חשוב לוודא שאתם תובעים את הפיצויים הנכונים התואמים את אופי התאונה, במקרים מסוימים תהיו זכאים לכמה סוגים שונים.

אז מהם סוגי הפיצויים? ישנם פיצויים הקשורים לעוגמת נפש בהם הנפגע סובל מכאבים או מחבלות שנגרמו לו במהלך התאונה, במקרים כאלו יש לצלם את החבלות שנגרמו במהלך התאונה ולפנות לקבלת טיפול רפואי מוקדם היכול לסייע לכם בתביעת הפיצויים.

סוג הפיצויים השני מתייחס לפגיעה חמורה יותר בהם הנפגע מקבל אחוזי נכות ודורש פיצויים קבועים ומתמשכים כתוצאה מהנכות וצורך בטיפול סיעודי קבוע שיסייע לו. גובה הפיצוי במקרים אלו ישתנה לפי גיל הנפגע, אחוזי הנכות, מין ועוד.

ישנו סוג נוסף הקשור ליכולת תפקודו של בנפגע ואובדן כושר עבודה במקרים מסוימים, במקרים כאלו צריך להוכיח את הקשר בין התאונה לבין חוסר תפקודו של הנפגע הנובע באופן ישיר מהתאונה.

 

סיכום

אם חוויתם תאונת דרכים, חשוב שלא תהיו לבד בתהליך ושתהיו מודעים לכלל הפיצויים המגיעים לכם בתור נפגעים, בין אם מדובר בפיצוי כספי או בטיפול סיעודי. ולכן חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי בעל ידע וניסיון על מנת לבדוק את זכאות הפיצויים שלכם, בכדי שתוכלו להשתקם בצורה הטובה ביותר.

איך לבדוק את זכויות הפיצויים לאחר תאונת דרכים?

אולי יעניין אותך גם