חיפוש

מי צריך עורך דין תעבורה?

על פי הסטטיסטיקה, מאות עבירות תעבורה מתרחשות בכל יום בכבישי ישראל. חלקן מסתיימות בשליחת דוחות, חלקן מבשילות לכדי כתבי אישום וגוררות ענישה כבדה בדמות עונשי מאסר בפועל וקנסות כספיים אסטרונומיים, כל זאת בהתאם לנסיבות המקרה וחומרות העבירה.

אך כאשר אדם ניצב לבדו אל מול מערכת המשפט וגורמי אכיפת החוק, סיכוייו לצאת זכאי קלושים. לשם כך, יש צורך בסיוע של עורך דין תעבורה. להלן כמה מקרים בהם עורך דין כזה יכול לחלץ את העגלה מהבוץ.

 

מהירות מופרזת

עבירות מהירות הן מנת חלקם של רבים בציבור הנהגים בישראל. במסגרת החוק ישנן מספר דרגות חריגה מהמהירות המותרת, שנועדו לעגן את הענישה בצורה מסודרת ובהתאם לחומרת החריגה. בעוד ישנן עבירות מהירות המסתיימות בקנס כספי סמלי, חלקן גוררות קנסות כבדים, צבירת נקודות רישוי רבות ואף שלילה מנהלית של רישיון הנהיגה.

ביכולתו של עו"ד תעבורה מנוסה, כמו למשל עו"ד תעבורה אורון אילון, לבחון את פרטי המקרה, לגרום לתביעה לחזור מהאישום או להגיע להסדר טיעון, להמיר את הקנס לאזהרה ובכך לזכות את הלקוח שלו מאשמה.

 

תאונות דרכים

למרבה הצער, תאונות דרכים קורות על בסיס יומיומי וגוררות פגיעה ברכוש וחמור מכך, בחיי אדם. הבעיה הגדולה בתאונות דרכים נובעת מהלחץ והחרדה שאופפת את המעורבים בשניות שלאחר התאונה, דווקא כאשר יש לפעול בשיקול דעת ובקור רוח. לעיתים, ההתנהגות שלאחר תאונת דרכים עלולה להשפיע על מהלך האירועים שיתגלגל כתוצאה מהתאונה.

ייעוץ לאחר תאונת דרכים מטעם עורך דין תעבורה, עשוי לסייע לנהג המעורב להתכונן טוב יותר להשלכות התאונה, לרבות תיעוד מלא מהאירוע. ניסיונו של עורך דין תעבורה במקרה הזה עשוי לעשות את ההבדל בין זיכוי להרשעה, ולקבלת פיצויים בגין נזקי התאונה.

 

נהיגה בשכרות

אחת העבירות להן מתייחסים במלוא חומרת הדין בעולם התעבורה, היא עבירת נהיגה בשכרות. עצם היותה מהווה 5% מכלל תאונות הדרכים, החוק נוהג ביד קשה כנגד נאשמים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים. כאשר מדובר בעבירת נהיגה בשכרות, קיימים משתנים רבים שעשויים להכריע בפסק הדין, לרבות אמצעי איסוף הראיות, פעולותיו של השוטר שטיפל באירוע, ליקויים טכניים או פגמים במילוי הדוח ועוד.

עורך דין תעבורה יידע לבחון את חומר הראיות שלפניו ולפעול ללא לאות להקלה משמעותית בעונש, ובמקרים מסוימים לזיכוי מלא וביטול ההאשמות.

 

מומלץ תמיד להיעזר בעורך דין

אם כן, חשיבותו של עורך דין תעבורה בייצוג משפטי במקרים השונים היא רבה במעלה. האזרח הפשוט נוטה שלא להבין כלל את הדקויות וההבדלים המהותיים בתחום משפטי סבוך כמו דיני תעבורה, ולכן ניסיונו ומקצועיותו של עורך דין תעבורה הופכים לכלי הכרחי בכל מאבק משפטי, החל מביטול דוח פשוט והגשת ערעור עליו ועד לאישומי גרימת מוות ברשלנות והריגה. אל תהססו, ופנו עוד היום לעורך דין תעבורה, שיעשה את ההבדל עבורכם.

עורך דין לתעבורה

אולי יעניין אותך גם