חיפוש

האם הפיצוי על תאונת אופנוע נמוך לעומת תאונה ברכב?

תאונות אופנוע עלולות להוביל לנזק רב, הן נזק רכושי משמעותי והן נזק גופני שכולל חבלות, פציעות חמורות ואף מוות. אם הייתם מעורבים בתאונת אופנוע, אתם עשויים לתהות האם הפיצוי שתוכלו לקבל נמוך מזה שנוטים לקבל בהינתן תאונת דרכים ברכב. אנחנו כאן בשביל לענות לכם על השאלה הזו. במסגרת המאמר נבדוק את הגורמים שעשויים להשפיע על הפיצוי שתוכלו לקבל בגין תאונת אופנוע ונשווה אותו לפיצוי בגין תאונת דרכים ברכב.

 

חומרת הפציעות

גורם אחד שעשוי להשפיע על הפיצוי בגין תאונת אופנוע הוא חומרת הפציעות שנגרמו לנפגע. בניגוד למכוניות, אופנועים אינם מספקים כל הגנה לרוכביהם, מה שהופך אותם לרגישים יותר לפציעות.

בשל היעדר אמצעי הגנה כמו כריות אוויר וחגורות בטיחות, לרוכבי אופנוע יש נטייה גבוהה יותר לסבול מפציעות קשות בתאונות, כולל פציעות מוחיות, פציעות הקשורות לעמוד השדרה וכן שבירת עצמות ואיברים אחרים. פציעות אלו דורשות פעמים רבות טיפול רפואי מקיף וטיפול ארוך טווח, מה שיכול להגדיל את סכום הפיצוי.

תאונת אופנוע

נושא האחריות

גורם נוסף שעשוי להשפיע על הפיצוי בגין תאונת אופנוע הוא אחריותם של הצדדים המעורבים. בישראל, הפיצויים בגין תביעות נזקי גוף מבוססים על עקרון האשמה. אם יימצא שהנהג השני אשם בתאונה, יתכן שאתם תהיו זכאים לקבל פיצויים על נזקיכם, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר וכאב וסבל.

עם זאת, אם ימצא שאתם הייתם האשמים באופן חלקי ("אשם תורם") או מלא בתאונה, סכום הפיצוי עשוי להיות מופחת. אנחנו ממליצים להיעזר בעורך דין במיוחד לאור חלק זה, מכיוון שחברות הביטוח מנסות להתנער מאחריות או להפחיתה באמצעות השימוש ברכיב האשם התורם.

 

הסיכון הכרוך בנהיגה

חברות הביטוח עשויות לנסות להציע סכומי פיצוי נמוכים יותר עבור תאונות אופנוע בהשוואה לתאונות דרכים ברכב בשל תפיסת הסיכון של נהיגה באופנוע לעומת רכב. אופנועים נתפסים לרוב כמסוכנים יותר ממכוניות, וייתכן שקשה יותר לכמת את הנזקים שנגרמים כתוצאה מכך. זה יכול להוביל להצעות פיצוי נמוכות יותר מחברות הביטוח. עם זאת, חשוב לזכור כי יש לכם זכות לבקש פיצוי הוגן עבור נזקיכם, ללא קשר לסוג הרכב המעורב בתאונה.

תאונת אופנוע

חשיבות הייצוג המשפטי

מעורבותו של עורך דין יכולה להשפיע רבות על גובה הפיצוי הסופי שיקבע. עורך דין מנוסה יכול לעזור לך לנווט את ההליך המשפטי, לאסוף ראיות ולנהל משא ומתן עם חברות הביטוח כדי להבטיח שתקבל פיצוי הוגן. אין לנו ספק שפנייה לעורך דין, ללא קשר אם נסעת על אופנוע או ברכב, יכולה לשנות את תוצאות התביעה שלכם ואת גובה הפיצוי אותו תקבלו.

 

לסיכום

הפיצוי בגין תאונת אופנוע עשוי להיות נמוך או גבוה מזה של תאונת דרכים, בהתאם לגורמים שונים. בעוד שחברות הביטוח עשויות לנסות להציע סכומי פיצוי נמוכים יותר עבור תאונות אופנוע, חשוב לבקש פיצוי הוגן עבור הנזקים שלכם.

תאונת אופנוע

אולי יעניין אותך גם

עורך דין לתעבורה
עורך דין תעבורה
מי צריך עורך דין תעבורה?

על פי הסטטיסטיקה, מאות עבירות תעבורה מתרחשות בכל יום בכבישי ישראל. חלקן מסתיימות בשליחת דוחות, חלקן מבשילות לכדי כתבי אישום וגוררות ענישה כבדה בדמות עונשי

קרא עוד »