חיפוש

כיצד בוחרים עורך דין לכתיבת צוואה?

צוואה מאפשרת מימוש של עיקרון אשר אנשים רבים רואים בו חשיבות – מימוש רצונו של המנוח בעת לכתו. ישנם חוקים המתייחסים לחלוקת העיזבון של המנוח במידה והוא לא השאיר צוואה, אך כיום, מרבית האנשים מכינים צוואה מראש כדי למנוע מחלוקות מיותרות בין בני המשפחה והקרובים שלהם. כתיבת צוואה נעשית בנוכחות עורך דין צוואות. כיצד בוחרים עורך דין כזה? תשובות במאמר הבא.

 

כתיבת צוואה

אם בעבר הרחוק אחרי מוות של אדם המשפחה שלו הייתה צריכה לדעת כיצד לחלק את העזבון בינה לבין עצמה, מה שיצר ריבים וסכסוכים חריפים, כיום כתיבת צוואה לפני המוות נראית כמו עניין טריוויאלי למדי. לאדם מסוים יש נכסים, כספים ורכוש שונה שהוא צבר במהלך חייו, כך שזוהי זכות לגיטימית שלו לבחור מה יעשו איתם לאחר לכתו.

כתיבת צוואה היא עניין חשוב בנושא זה. חוק הירושה קובע למי ילך הרכוש של אדם מסוים לאחר לכתו במידה והוא לא יכתוב צוואה בזמן. כתיבת צוואה כאמור מסוגלת למנוע סכסוכים עתידיים בין בני המשפחה של המנוח ובין הקרובים שלו. כמו כן, היא מאפשרת להם להבין את רצונו של המנוח ולכבד אותו גם לאחר מותו. ניתן לקרוא עוד על כתיבת צוואות באתר https://elkayamlaw.co.il.

 

מדוע צריך עורך דין צוואות?

צוואה היא מסמך משפטי לכל דבר ועניין. אדם שנפטר אומנם מותיר אחריו צוואה ברוב המקרים, אך לאחר המוות שלו הדבר היחידי שיהיה רלוונטי בעיני החוק היא הצוואה. מכיוון שמדובר במסמך משפטי, הוא צריך לעמוד בתנאים שונים הכתובים בחוק כדי להוות מסמך משפטי קביל. עורך דין צוואות יכול לאפשר עמידה בתנאים אלו.

עורך דין צוואות הוא איש מקצוע בעל הבנה משפטית ובקיאות בחוק, כאשר תחום ההתמחות שלו נוגע לצוואות וירושות. לכן, הוא אמור לדעת כיצד לנסח את הצוואה בצורה התקינה. כמו כן, הוא יכול למנוע מהמנוח העתידי לבצע טעויות שונות בעת כתיבת הצוואה שיכולות להפוך אותה ללא קבילה, כמו הבאה של אחד מהיורשים למעמד כתיבת הצוואה.

 

חכמת ההמונים

אחת השיטות לבחירת עורך דין צוואות מוצלח היא חכמת ההמונים. עורך דין צוואות הוא בעל מקצוע בסופו של דבר. אם יש נגר שהרוב המוחלט של סביבתכם ממליץ עליו, מדוע שלא תשמעו להמלצות על עורכי דין?

 

בירור מעמיק

הקשבה לסביבה היא רק החלק הראשון בו תוכלו להתוודע אל עורך דין מסוים. שמעתם על עורך דין כלשהו? בצעו בירור מעמיק, כאשר את הדגש שלכם שימו על הניסיון שיש לעורך הדין בכתיבת צוואות.

 

תחושת נוחות

כתיבת צוואות שונה מהליכים משפטיים בבית המשפט. מדובר על אירוע אינטימי יותר, בו כותב הצוואה נדרש לקבל לפעמים החלטות לא פשוטות. לכן, מומלץ לבחור עורך דין צוואות שתרגישו בנוח איתו לאורך כל התהליך, כדי שתוכלו להיות מרוכזים רק בחלוקת העזבון.

עורך דין לכתוב צוואה

אולי יעניין אותך גם

רצון אחרון וצוואה
עורך דין צוואות וירושות
כל מה שחשוב לדעת על צוואה

עריכת צוואה היא צעד חשוב ומשמעותי בתכנון העתיד האישי והמשפחתי שלכם. צוואה מאפשרת לכם לקבוע מראש את אופן חלוקת הרכוש והנכסים לאחר הפטירה, בהתאם לרצונותיכם

קרא עוד »
עורך דין צוואות וירושות
קבלת דירה בירושה

אזרחים רבים מקבלים דירה בירושה מקרוב משפחה ועליהם לבצע את כל התהליכים הבירוקרטיים כדי שנכס זה יירשם על שמם.   הליך של קבלת דירה בירושה

קרא עוד »