חיפוש

ייצוג משפטי של חברת תרופות

ישנם מקרים, ולצערנו בכמות לא קטנה כלל, בהם חברות התרופות מתנהגות בדרכים לא לגיטימיות ולא חוקיות, במקרים רבים כדי למקסם רווחים וכתוצאה מכך נוצרת פגיעה בחולים.

חוץ מתביעה אישית של חולים שנפגעו באופן ישיר בידי הרשלנות הרפואית בהן נקטנה חברות התרופות, כמו מקרים לדוגמא בהם חולה נטל תרופה שיוצרה בידי אותה חברת תרופות ולקה בתופעת לוואי שלא הייתה מצוינת על גבי העלון הרפואי של התרופה, ובמקרים אלו החולה תובע ישירות את הקונצרן האחראי על ייצור התרופה הפגומה, קיימים גם תביעות ייצוגיות.

תרופות וכדורים

תביעות ייצוגיות – מה זה?

באופן כמעט מוחלט עורך דין הוא זה שמגיש את התביעה הייצוגית במסגרת מערכת החוק הישראלית.

תביעה ייצוגית מאפשרת לאדם אחד לתבוע בשם קבוצה שלמה. מקרים אלו מתרחשים כאשר כל נפגע בקבוצה נפגע בצורה קלה ולכן לא משתלם לאותו נפגע לצאת בהליך משפטי עיקש וארוך מול קונצרן תרופות גדול.

תביעות ייצוגיות אלו יוצרות כלי חזק לשיפור ההתנהלות של הגופים הגדולים ומונע מהם "להתחמק" מעונש בקלות ולחשוב בשנית על כל עבירה על החוק שאותו גוף גדול עושה.

חשוב לשים לב כי בישראל פושה תופעה מכוערת של תביעות סרק כנגד גופים גדולים וזאת כדי להגיע לפשרה כספית מהר ובכך להרוויח כסף ולהוציא שם רע לחברה הנתבעת.

תביעת חברות תרופות

כאשר אנו מדברים על תביעה ייצוגית נגד חברת רתופות מסוימת, חשוב להבחין כי חייבת להיות עילה מספקת בקרב אנשים רבים ולא רק עבור אדם אחד בודד או קבוצה קטנה של אנשים.

לדוגמא, כאשר מטופל ניגש לחנות לא מוכרת כדי לבצע רכישת ויאגרה ורוכש כדור מזויף, אזי דווקא בעל החנות או המשווק של התרופה המזויפת הם האשמים והאחראים לכל חולי ופגע שעלול לקרות למי שנוטל את הגלולה המזויפת וכמובן שלא מדובר בקונצרן התרופות שמייצר את הגלולה המקורית.

דוגמא זו מדגישה חלק מכמות המחקר הנדרש לביצוע בטרם ניגשים לתביעה ייצוגית. קרו מקרים בעבר כאשר חברת תרופות נתבעה בנוגע לאפקטים שליליים אשר נגרמו בעקבות שימוש בתרופה שלהם אך לבסוף התברר בבדיקות מעבדה כי מדובר היה בחיקוי של הגלולה.

לכן, חובה לבצע בדיקות חיצוניות מטעם בעלי מקצוע כמו מומחים רפואיים לטענת התביעה, וזאת מפני שחוות דעת מגוונות מרופאים בכירים הינן בעלות משקל רב בבית המשפט.

תביעות ייצוגיות בישראל

בשנת 2011 שינתה חברת פריגו, חברת תרופות אשר מפעליה ממוקמים בירוחם, את הרכב התרופה לטיפול בבעיות הורמונליות בבלוטת התריס –  אלטרוקסין.

שינו בהרכב התרופה לא דווח והחולים המשתמשים בתרופה לא ידעו כלל על השינויים שחלו בהרכב התרופה, ושינויים אלו גרמו לתופעות לוואי שליליות אצל רבים מהמטופלים: נשירת שיער, השמנה וסחרחורות. בית המשפט קיבל תביעה ייצוגית כך שכל נפגע בפרשה יקבל קרוב לעשרת אלפים שקלים פיצויים.

אולי יעניין אותך גם

רשלנות בניתוח
רפואי
תביעת רשלנות רפואית

אם יש משהו שמשותף כמעט לכל האנשים, זו התחושה שכאשר אנחנו פונים אל הרופאים שלנו, אנחנו תמיד בידיים טובות. עם זאת, בפועל זה לא בדיוק

קרא עוד »
איש צוות חדר ניתוח
רפואי
רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

לדאבוננו, גם רשלנות בלידה מתרחשת. שיתוק מוחין זו הפרעה במערכת העצבים המרכזית, או למען הדיוק, קבוצה של הפרעות נוירולוגיות. במקרים מסוימים ניתן לגלות סכנה להפרעות

קרא עוד »
תרופות ומזרק
רפואי
עו"ד חברת תרופות

ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד חברות התרופות ונגד המערכת הרפואית בכלל הינם מגוונים ובעלי השלכה משמעותית הן על חיי הפציינטים והן על תוחלת הטיפול הרפואי שיגיע

קרא עוד »
רופאה
רפואי
חוות דעת רופאים

חוות דעת של רופאים מומחים היא קריטית לצורך הגשה של תביעת רשלנות, ואנחנו כאן בכדי להסביר את כל הפרטים החשובים לצורך הגשת התביעה. חוות דעת

קרא עוד »
דוקטור עם משקפיים וכיסוי פה
רפואי
תביעות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית אשר בוצעה ע"י הרופא המטפל כמו גם המוסד בו התרחש הטיפול הן נפוצות ביותר, אולם על מנת לקבל את הכספים המגיעים לכם חשוב

קרא עוד »
חדר ניתוח
רפואי
עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הפכה בשנים האחרונות לאחת התביעות הנפוצות ביותר בתחום הנזיקין, כאשר ישנה חשיבות רבה ללקיחה של עו"ד מתמחה בתחום – ובמידה וגם אתם מעוניינים

קרא עוד »