חיפוש

תכנון מס: כך תעשו את זה נכון

כידוע, כל בעל עסק בישראל חייב לשלם מס הכנסה על ההכנסה החייבת של העסק. עסקים רבים נאלצים להיפרד מהמון כסף לצורך תשלומי המס, אך יש עסקים שעורכים תכנון מס נכון, וכך מקטינים את תשלומי המס בדרך חוקית ולגיטימית. על ידי היכרות מעמיקה עם פקודת מס הכנסה, ניתן לבצע פעולות שיקטינו את חבות המס למינימום האפשרי.

 

מה זה תכנון מס?

תכנון מס פירושו לחשב מראש את כל הפעילויות העסקיות, ולתזמן אותם באופן חוקי, על מנת להפחית את חבות המס התקופתית. מדובר בהליך המתבסס על ידע חשבונאי, שיודע לנצל את הזכויות השונות לצורך הפחתה בהוצאות המיסים. תכנון מס מחייב ראיה ממעוף הציפור, כלומר ראייה רחבה לטווח הארוך, והבנה מעמיקה בחוקי המיסוי ובתקינה החשבונאית.

 

מי צריך לעשות תכנון מס?

כמעט כל אזרח עובד בישראל יזדקק לשירותי תכנון מס במהלך חייו, גם אם הוא עובד כשכיר, וגם אם כעצמאי. שכירים שעונים על אחת מההגדרות הבאות עשויים להנות מהיתרונות של תכנון מס:

  • שכירים שמשלמים דמי מזונות
  • שכירים שיוצאים לחופשת לידה
  • שכירים שזכאים לדמי אבטלה
  • שכירים שיש להם ילד בעל לקויות למידה
  • שכירים ששוקלים פרישה מוקדמת

 

תכנון מס לעצמאיים

לאנשים שעובדים בתור עצמאיים יש סיבה מצוינת להשקיע בשירותי תכנון מס – הדבר עשוי להפחית להם את הוצאות המס הגבוהות בסוף השנה, ואפילו להגדיל את סכומי ההחזרים שאותם הם זכאים לקבל.

 

ביצוע נכון ויעיל של תכנון מס – איך עושים את זה?

בישראל, כמו ברוב העולם, זכותו של הנישום לתכנן את תשלומי המס שלו. התכנון צריך להיות מלווה על ידי איש מקצוע מתאים, כמו עורך דין, רואה חשבון או יועץ מס. במסגרת תכנון המס, הנישום מציג למתכנן המס את הפעולות העסקיות העתידיות שלו – ומתכנן המס מדריך אותו כיצד לפעול – אילו הוצאות להקדים, אילו הכנסות לדחות, אילו הוצאות לנכות ועוד.

 

תכנון מס – ליווי צמוד

כאשר בוחרים שירותי תכנון מס, חשוב לבחור ביועצים מקצועיים, אשר ישיגו את תוצאת המס הנמוכה ביותר, תוך הקפדה על חוקי המיסוי. לכן, הדרך הנכונה לתכנון מס היא בליווי של אנשי המקצוע המתאימים לכך ביותר – רואי חשבון ועורכי דין. שחר פרילינג משרד רואי חשבון ועריכת דין בתחום המיסוי והמשפט המסחרי יעניקו לכם שירות מקצועי ואיכותי, ויבטיחו שחבות המס שלכם תהיה נמוכה ככל האפשר.

 

לסיכום

הוצאות המס לא חייבות להיות כל כך גדולות, ניתן לצמצם אותן על ידי פעולות חוקיות כמו הקדמת הוצאות, דחיית הכנסות, הכרת הוצאות וניכויים שונים. מומלץ להיעזר במשרד רואי חשבון, אשר יערוך בדיקה של ההכנסות ושל ההוצאות של העסק שלכם, וידריך אתכם כיצד לפעול על מנת לצמצם ככל שניתן את הוצאות המס השנתיות.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »