חיפוש

כיצד עובדת תביעה על אובדן כושר עבודה

כאשר נפצעים או חולים במחלה המונעת אפשרות לעבוד, ניתן להגיש תביעה על אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח שלכם.

במידה ותביעתכם תתקבל תקבלו תגמולים חודשיים בסכום מסוים בהתאם למקצוע שלכם ובהתאם להסכם שלכם עם חברת הביטוח.

כמו כן, אם ייקבע כי מדובר באובדן חלקי אחוזי התגמולים יהיו חלקיים.

 

הגשת מסמכים

כדי להגיש תביעה לחברת הביטוח על אובדן כושר עבודה על המבוטח ללקט מסמכים רפואיים המוכיחים כי אין באפשרותו לעבוד. כמו כן, עליו להגיש 12 תלושי משכורת ואישור מרופא תעסוקתי. חברת הביטוח תבחן את המסמכים ולאחר מכן תקבע אם המבוטח זכאי לתגמולי אובדן כושר עבודה ואם כן, האם מדובר באובדן כושר מלא או חלקי.

 

רופאים וחוקרים מטעם החברה

חברת הביטוח יכולה לדרוש שהמבוטח יפגוש רופא מטעם החברה לפני ההחלטה על אובדן כושר העבודה והאם מדובר באובדן חלקי או מלא. כמו כן, לאחר התחלת קבלת התגמולים יכולה חברת הביטוח לדרוש פגישות עם רופא מטעמה במהלך תקופת התגמול ועל המבוטח להגיע לפגישות אלה כדי להימנע מהפחתה של התגמולים או הפסקתם. בנוסף, החברה יכולה לשלוח חוקרים פרטיים שיבצעו תצפיות על המבוטח כדי לוודא כי אכן ממשיך אובדן כושר העבודה ושמצבו הבריאותי אכן תואם את המתואר במסמכים הרפואיים של המבוטח שהוגשו לחברה.

 

תקופת המתנה

לאחר שהתביעה התקבלה ישנה תקופת המתנה בין חודש לשלושה חודשי המתנה בהתאם לתנאי המבוטח מול החברה כמו בכל פוליסה אחרת. אם למבוטח ישנה הרחבה לכיסוי הנקראת פרנצ'יזה – הרחבה הנותנת תשלום כפול בשני החודשים הראשונים של תקופת התגמול – המבוטח יקבל את החודשים הללו בסיום תקופת ההמתנה.

 

עו"ד מומחה לתחום

ניתן לשכור עו"ד שיטפל בכל הליך תביעת אובדן כושר עבודה. העו"ד ידאג, שכל המסמכים שלכם מלאים ומוגשים כראוי. כמו כן, עורך הדין יבחן מקורות נוספים שאתם עשויים לקבל מהם תשלומים כמו ביטוח לאומי, ביטוחי בריאות, ביטוח מחלות קשות ועוד. במקרה וקיימת התנגשות בין הביטוחים עורך הדין יוודא כי המבוטח יקבל את התגמול הטוב ביותר עבורו.

חשוב לדעת, למרות שחברות הביטוח עלולות לדחות את התביעה לאובדן כושר עבודה בטענות שונות, כאשר הטענות כלליות ולא ברורות בתי המשפט ייטו לרוב לטובת המבוטח.

 

לסיכום

תביעת אובדן כושר עבודה היא הליך מורכב הכולל מספר אלמנטים שונים. הגשת מסמכים – על המבוטח להגיש מסמכים רפואיים המוכיחים את אי יכולתו לעבוד, 12 תלושי משכורת ואישור מרופא תעסוקתי. רופאים וחוקרים מטעם החברה – החברה עשויה לדרוש שרופא מטעמה יבחן את מצב המבוטח, לשלוח לרופאים במהלך תקופת התגמול, ולשלוח חוקרים שיראו כי המצב הרפואי של המבוטח תואם למסמכים שהגיש. תקופת המתנה – בין חודש ועד שלושה חודשים בהתאם לפוליסה. עו"ד מומחה לתחום – ניתן לשכור עו"ד שיתנהל מול חברת הביטוח וידאג למבוטח בתביעתו ואף יבחן אופציות תגמול ממקורות נוספים.

 

ציוד משפטי

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?
עורך דין דיני עבודה
האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?

מהו חל"ת? חופשה ללא תשלום.  יציאה לחופשה ללא תשלום יכולה להתקיים כאשר העובד מבקש חופשה כזאת, או כאשר המעסיק מוציא עובד לחל"ת. מהן הזכויות של

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
זכויות עובדים – אחים ואחיות

לכל העובדים במדינה יש זכויות אשר מעוגנות בחוק, וכך גם לאחים ואחיות. חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו, ידע מתי הן מופרות ויוכל לפנות במידת

קרא עוד »