חיפוש

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה – מהן הזכויות שלי?

אם נפגעתם בתאונת דרכים במהלך יום העבודה, ואפילו אם מדובר בתאונה שקרתה בדרך אל או חזרה מהעבודה, התאונה נחשבת הן תאונת דרכים והן תאונת עבודה. מה המשמעות של הגדרה כזו ואיך מטפלים במקרים כאלו מול כלל הגורמים המעורבים?

על כך בכתבה הבאה.

 

איך יודעים מתי תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה?

באופן כללי, ההגדרה עבור תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, הינה כל תאונת דרכים הנגרמת בעקבות דרישות העבודה של העובד. כלומר, תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך חזור, בין אם מדובר בעובד המגיע לעבודתו ברגל או בתחבורה ציבורית, נחשבת גם תאונת עבודה. בנוסף, אם במהלך יום העבודה על העובד לצאת ממקום העבודה לצרכים שונים כמו משלוחים, פגישות או הגעה לסניף אחר של מקום העבודה – תאונת דרכים במהלך המעבר בין המקומות נחשבת כתאונת עבודה.

מתי לא מדובר בתאונת עבודה? אם במהלך הדרך מהעבודה אל הבית או אל יעד אחר, העובד ביצע עיקוף שלא קשור לצרכי העבודה כמו עצירה בסופרמרקט, בבנק או בכל מקום אחר שהוא לא היה מחויב להגיע אליו, או שאינו במסלול הקבוע שלו.

 

מה עושים אם נפגעים בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

ראשית, במקרים כאלו חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים ותאונות עבודה, אשר יוכל לייעץ על הדרך הטובה ביותר לפעול. השיקול המרכזי בטיפול בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, הוא למי לפנות קודם – למוסד לביטוח לאומי או לחברת הביטוח. ההבדל נובע מכך, שאם נקבעים אחוזי נכות בפנייה למוסד לביטוח לאומי, אז גם חברת הביטוח חייבת להכיר באחוזי נכות אלו. על כן, במקרים בהם התאונה גרמה לנזק פיזי ניכר, וישנה אפשרות של קבלת אחוזי נכות, עדיף לפנות למוסד לביטוח לאומי קודם. בכל מקרה, חשוב לציין כי על אף שמעורבים שני גופים שונים בתביעה, בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה לא מתקבל כפל פיצויים, אלא נקבע סכום סופי לפיצוי על נזקי גוף, רכוש ואובדן ימי עבודה, אשר את חלקו משלם המוסד לביטוח לאומי ואת השאר חברת הביטוח.

 

איך חשוב להתנהל לאחר תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

כמו בכל תאונת דרכים, ראשית חשוב לתעד היטב את מקום התאונה, הנזק שנגרם לכלי הרכב וכן מפגעים בסביבה, אם הם היו גורם לתאונה. בנוסף, אם היה מעורב בתאונה רכב נוסף, יש לבקש את פרטי הנהג, פרטי הרכב ופרטי הביטוח. לאחר התאונה, חשוב לפנות לטיפול רפואי גם אם לא נראה שנגרמה פגיעה משמעותית, שכן לעיתים עוברים כמה ימים עד שמתחילים להופיע כאבים. כמו כן, חשוב לפנות למשטרה על מנת להוציא תיעוד של התאונה, שכן ללא אישור משטרה לא ניתן יהיה להתייחס לתאונה בתביעה.

 

תמרור של תאונה

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »