חיפוש

שירתת כרובאי 07? יש לך זכויות!

עצומה שנפתחה לפני כמה ימים מצד חיילים שמוגדרים כ"רובאי 07" גרמה לנו לחקור את הנושא באופן מעמיק כדי להבין על מה המהומה. לאחר שריכזנו את כל המידע העדכני ביותר בנושא, התיישבנו לכתוב את המדריך הנוכחי שיציג בפני כל דורש את הזכויות של רובאי 07. הישארו אתנו ותגלו תוך כמה רגעים את כל הזכויות שלא הכרתם עד כה.

 

רגע, מה ההגדרה בכלל של רובאי 07?

אם הגעתם לכאן מבלי לדעת מה זה בכלל אומר, נסביר כי "רובאי" זה מונח שמציג את רמת ההכשרה של כל חייל בהתאם לשורה ארוכה של יכולות לחימה בסיסיות. רמת רובאי 07 מתאימה ללוחמי יחידות החי"ר.

כלומר, לוחמי ההנדסה הקרבית והסיירות למיניהם. ראוי לציין שמדובר ברמה הגבוהה ביותר עבור חיילים שלא נחשבים למפקדים. חשוב לציין שמי שעברו קורס קצינים או קורס מכי"ם עשויים לא פעם להעלות את הרמה שלהם מרובאי 07 לרמה גבוהה יותר.

רובה

הזכויות של רובאי 07 החל משנת 2018

בשנת 2018 יצאה מדיניות חדשה שקבעה שיוצאי היחידות הקרביות שיש להם הסמכה שמוגדרת כ – רובאי 07 ויותר, יכולים להגיש בקשה לרישיון נשק. חשוב לציין שעד אז, זכות זו לא הייתה קיימת והחיילים נאבקו כדי שהיא תשתנה ותאפשר להם להגן על עצמם ועל אחרים גם באזרחות.

הנושא עלה לכותרות בימים האחרונים, כשחיילים שמוגדרים כרובאי 02 ו – 03 ביקשו גם כן לקבל את הזכות להוצאת הרישיון המדובר. רגע לפני שנמשיך הלאה, נציין שמי שמוגדרים כרובאי 07 יכולים פשוט להיכנס לקישור הבא ולהגיש בקשה לרישיון נשק: https://rovai07.co.il.

 

איך זה עובד?

מי שמוגדר כרובאי 07 צריך להשיג אישור שמעיד על שירות בצבא הגנה לישראל. מדובר באישור שקל מאוד להשיג (רק צריך ליצור קשר עם הגורמים המוסמכים לדבר בצה"ל ולמסור את כתובת המייל שלכם).

בנוסף לכך, יש להוסיף לבקשה גם אישור רפואי שיעיד על בריאות נפשית ופיזית, צילום של תעודת זהות ואישור מהמשטרה שמעיד שלמבקש הבקשה אין עבר פלילי. את כל אלה צריך להעלות לאתר ייעודי של המשרד המתאים שיודיע תוך זמן קצר על קבלת או דחיית הבקשה.

רובאים

קחו בחשבון – יכול להיות שהבקשה שלכם תידחה

רגע לפני שנמשיך, חשוב שתדעו שהבקשה שתגישו עשויה להידחות מסיבות שונות. שכן, זה לא מספיק לשרת כרובאי 07. חשוב לציין שתוכלו להגיש ערעור במידה ותגלו שהדחייה אירעה מסיבה שאינה מוצדקת. אם תרצו לקבל סיוע במצב שכזה, כדאי שתפנו לחברות שעוסקות בתחום. שכן, אלה יבדקו את הדחייה ויעמדו לצידכם במידה וניתן יהיה לערער עליה.

 

מילים אחרונות לסיום

עכשיו אתם מכירים בזכויות העדכניות ביותר של מי ששירתו כרובאי 07 בצבא. בשלב זה נותר לכם רק לנצל את הזכויות ולהעביר את המידע הלאה, כדי שכולם יכירו בזכויותיהם שקבועות בחוק.

חיילים

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »