חיפוש

עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קשישים

העלייה הקבועה בתוחלת החיים באוכלוסיה הכללית, הובילה ישראלים רבים להבנה כי עליהם לרכוש ביטוח סיעודי.

מטרתה של פוליסת ביטוח סיעודי היא לאפשר למבוטח להסתייע כלכלית בחברה שמבטחת אותו במידה ותחול הידרדרות במצבו הרפואי שבגינה לא יוכל עוד לתפקד בכוחות עצמו בחיי היומיום. למרבה הצער, ככל שיותר אנשים רוכשים פוליסות סיעוד שנועדו להגן עליהם מפני מצבים של חוסר אונים מסוג זה, כך אנו שומעים על יותר מקרים שבהם מבוטחים נזקקים לשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח, כדי למצות את זכויותיהם ברגע שהצורך לממש את הפוליסה עולה.

במסגרת הסקירה שלהלן נסביר על אופן הגשת תביעת ביטוח סיעודי בגיל מבוגר, מה עושים כשחברת הביטוח מנסה להתנער מאחריותה כלפי המבוטח, ובאיזה אופן עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קשישים, יכול לסייע במימוש זכויותיו הרפואיות של הקשיש.

 

אופן הגשת תביעת ביטוח סיעודי קשישים לחברת הביטוח

ככלל, כאשר קשיש בישראל המבוטח בביטוח סיעודי פרטי, מגיע למצב המחייב אותו לממש את זכותו לקבלת קצבת סיעוד מחברת הביטוח ממנה רכש פוליסת ביטוח סיעודי, עליו להגיש למבטחת טופס "בקשה לפדיון ביטוח סיעודי". אל הטופס הזה יהיה על המבוטח לצרף רשומות רפואיות רלוונטיות, אשר יוכיחו את עובדת זכאותו לקבלת הסעדים המבוקשים. על פניו מדובר בהליך פשוט למדי. אולם למרבה הצער, אין דבר רחוק יותר מן האמת.

 

האם ניתן להגיש תביעת ביטוח סיעודי קשישים ללא עורך דין תביעות ביטוח?

אף שברמה העקרונית נראה כי הגשת תביעת ביטוח סיעודי קשישים, היא עניין של מה בכך, ולכן ניתן לבצע את הפעולה בצורה עצמאית, הלכה למעשה, חברות הביטוח בישראל נוטות לערום קשיים על המבוטחים שלהן, דווקא בתרחישים בהם בעל הפוליסה נזקק לסיוע. תביעות ביטוח סיעודי רבות המוגשות על ידי קשישים בישראל, נדחות באופן כמעט אוטומטי, בטענות ותואנות שונות מצד חברות הביטוח, במרבית המקרים אינן מוצדקות ועושות עוול חמור למבוטח.

 

ביטוח סיעודי קשישים: מה עושים כשחברת הביטוח מנסה להתנער מאחריותה

כפי שציינו לעיל, מבוטחים רבים בישראל שרכשו ממיטב כספם פוליסת ביטוח סיעודי, מגלים ברגע האמת שאין להם כתובת. כשאדם בגיל השלישי נאלץ לפנות לחברת הביטוח כדי לממש את זכויותיו הרפואיות והסיעודיות, בחלק לא מבוטל מן המקרים, חברות הביטוח אינן שועות לבקשתו, אלא מעבירות את המבוטח מסכת ארוכה של טרטורים עד לדחיית תביעתו באופן סופי. זהו מצב בלתי נתפס, המוביל להחמרת המצוקה וחוסר האונים של קשישים במצב סיעודי ובני משפחתם.

לפיכך, הדבר הנכון ביותר עבור אדם מבוגר שמגיע למצב סיעודי ולבני משפחתו, הוא להסתייע בהליך הגשת תביעת הסיעוד בעורך דין המנוסה בהליך של הגשת תביעת ביטוח סיעודי קשישים, ויודע להתנהל מול חברות הביטוח לשם מיצוי זכויותיו של המבוטח.

 

כיצד מסייע עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קשישים במימוש זכויותיו של המבוטח

במקרים בהם תביעת הביטוח הסיעודי של קשיש נדחית בידי חברת הביטוח בתואנות שווא, רצוי לבדוק בפרוטרוט מה היו נימוקיה לעניין הדחייה של תביעת גמלת הסיעוד.

במצבים כאלו יש גם מקום להשוות בין מסקנות המבטחת לחוות הדעת שהתקבלה בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, לגבי מצבו של המבוטח. במקרים שבהם נחשף שוני מהותי בין ממצאי המוסד לביטוח לאומי לממצאי חברת הביטוח, הדבר מרמז לעתים על רשלנות בצידו של הבוחן הרפואי שנשלח מטעם חברת הביטוח לבדיקת התובע. זהו מצב בו רשאי מבוטח להגיש ערר כנגד החלטת חברת הביטוח או להגיש תביעת נזיקין כנגד חברת הביטוח שניסתה להתנער מחבותה כלפיו.

 

על חשיבות הייעוץ המשפטי המקדים ברכישת ביטוח סיעודי קשישים

כאשר מדובר על פוליסות ביטוח סיעודי לקשישים ובכלל, ניתן היה להניח כי די ברכישת כיסוי ביטוחי על מנת שאדם יוכל ליהנות משקט נפשי בכל הנוגע לקבלת סיוע במימון הוצאותיו הסיעודיות כנדרש. אולם המציאות מעידה על כך שהדרך למימוש הזכאות לגמלת סיעוד מול חברות הביטוח בארץ, היא רצופת קשיים ומהמורות.

אין חולקין על כך שחברות ביטוח המציעות פוליסות ביטוח סיעודי, אינן עושות זאת לשם שמיים. מדובר בסופו של יום בגוף פיננסי שתכליתו למקסם את רווחיו. למרבה הצער, אחת הדרכים שבהן המבטחות מנסות לעשות זאת, היא באמצעות צמצום כמות המבוטחים שמשולמת להם קצבת סיעוד בכל מחיר. מכאן שישנה חשיבות מכרעת להבנת "האותיות הקטנות" בפוליסת הסיעוד המוצעת למבוטח, עוד טרום רכישתה.

עורך דין תביעות ביטוח סיעודי קשישים, המכיר את כל הטריקים והשטיקים של חברות הביטוח בישראל, מספק ללקוחותיו ליווי כבר משלב קבלת הצעות המחיר מחברות הביטוח השונות. במסגרת שירותיו של עורך דין תביעות ביטוח תוכלו לבחון את התנאים בפוליסת הסיעוד המוצעת לכם בעיניים מקצועיות, על מנת לוודא שבמידה ותדרשו להפעיל אותה ביום מן הימים, תוכלו לעשות זאת על נקלה.

בכוחו של עו"ד תביעות ביטוח לכוון אתכם גם בניהול מו"מ מול המבטחות השונות בנוגע לתנאי הפוליסה, ההחרגות והסייגים בה, שרצוי לשנות או להוסיף מבעוד מועד על מנת להמנע מפגיעה בזכויותיכם בשלב מאוחר יותר.

 

למי פונים כשצריך להפעיל את פוליסת הסיעוד: סוכן הביטוח או עורך דין תביעות ביטוח?

ישראלים רבים משלמים במשך שנים סכומים מכובדים על ביטוח סיעודי, בתקווה שאם ביום מן הימים ידרשו להשתמש בו בזקנתם, תהיה להם כתובת. אולם כפי שנוכחנו לדעת, חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם ביטוח סיעודי לקשישים. במצב בו תביעתכם נדחתה על ידי חברת הביטוח ישנו צורך לפעול במישור המשפטי בעזרת עורך דין להגשת תביעת ביטוח סיעודי קשישים.

עורך דין תביעות ביטוח המנוסה בהתנהלות מול המבטחות, בקיא בחקיקה העדכנית בתחום הביטוחי ויוכל לקצר עבורכם תהליכים על מנת שתוכלו לקבל את מלוא זכויותיכם בהקדם האפשרי.

מידע משפטי נוסף ניתן למצוא באתר tzipi.org.il

עריכת דין קשישים

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »