חיפוש

עורך דין ניירות ערך

דיני ניירות ערך נועדו להגן על האמינות והשקיפות בשוק ההון, למען מסחר שוויוני, הוגן ויעיל בניירות ערך.

דיני ניירות ערך מעוגנים במספר חוקים ותקנות כשהחוק המרכזי שביניהם הוא חוק ניירות ערך, תשכ"ח-1968.

 

מהן העבירות המרכזיות בתחום ניירות ערך?

תרמית בקשר לניירות ערך:

למעשה אלו שתי עבירות שונות שעונשן 5 שנות מאסר: הראשונה היא עבירת הנעה בתרמית שעניינה במי שהניע או ניסה להניע אדם לרכוש או למכור ניירות ערך על בסיס עובדות כוזבות והטעיות אחרות; העבירה השנייה היא עבירת השפעה בדרכי תרמית (או "הרצת מניות") שעניינה באדם שהשפיע במרמה על תנודות השער של ניירות ערך.

 

שימוש במידע פנים:

עבירות שעניינן שימוש במידע מהותי על חברה שלא פורסם לציבור באמצעות רכישה או מכירה של ניירות ערך של החברה. העונש הקבוע בחוק משתנה בהתאם למיהות העושה שימוש במידע הפנים: אם מדובר באיש פנים העונש הקבוע בחוק הוא מאסר חמש שנים. לעומת זאת, אם מדובר במי שאינו איש פנים שעושה שימוש במידע פנים שהגיע אליו במישרין או בעקיפין מידי איש פנים, העונש הקבוע בחוק הוא מאסר שנתיים.

 

עבירות דיווח:

עברות דיווח עניינן איסור הטעיה של המשקיע הסביר וחובת מסירת מידע מהותי עבור המשקיע.

ישנן התנהגויות פליליות נוספות הקשורות לניירות ערך בהן יכולות לחול הוראות שונות מחוק העונשין.

 

מהם הליכי חקירה וכתב אישום בעבירות ניירות ערך?

הרשות החוקרת בעבירות בתחום ניירות ערך היא רשות ניירות ערך. החקירות מתבצעות על ידי חוקרים ממחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות לניירות ערך, ולעיתים תוך שילוב חוקרים מיחידות חקירה נוספות.

לאחר סיום החקירה תיקים פליליים בתחום עבירות ניירות ערך, מועברים לעיון והחלטת פרקליטות מיסוי וכלכלה שבסמכותה להחליט על סגירת התיק או על הגשת כתב אישום.

 

הליכים חוץ פליליים בעבירות ניירות ערך

במקרים מסוימים בהם יש חשד להפרת הוראות הקשורות בניירות ערך, ישנה אפשרות לסיים את לסיים את העניין מחוץ לבית המשפט בהליכים של עיצום פלילי או הליך אכיפה מנהלי. בנוסף, במקרים מסוימים ניתן לסיים את ההליך בהסדר מותנה – הסדר במסגרתו החשוד מודה בביצוע עבירות המיוחסות לו ומתחייב לקיים את התנאים שדורש ההסדר, ומנגד הפרקליטות מתחייבת להימנע מהגשת כתב אישום.

 

היעזרו בשירותיו של עורך דין פלילי לקבלת ייעוץ וליווי משפטי

במידה שאתם מעורבים בחקירה או בכל הליך בירור אחר מצד הרשות לניירות ערך, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין ניירות ערך. עבירות ניירות ערך הן עבירות מורכבות, ולכן תידרשו לייעוץ משפטי של עורך דין פלילי בעל מומחיות מתאימה בניירות ערך כדי להגיע לתוצאות המיטביות עבורכם.

משרד מנשה רון הוא משרד עורכי דין פלילי מוביל ששותפיו יוצאי פרקליטות ומשרדים מובילים נוספים. לעורכי הדין במשרד ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות ניירות ערך, וכן הישגים מרשימים בתחום לרבות סגירת תיקים, מניעת הגשת כתבי אישום וזיכויים.

 

חוקים

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »