חיפוש

עברתי ניתוח לא מוצלח – מה עליי לעשות?

לאחר טיפול רפואי שלא צלח, אנחנו יכולים לחוש מגוון רחב של רגשות, החל מכעס, הדחקה, דיכאון או סבל רב. במידה ואנחנו מרגישים שפגעו בגופנו, ונגרם נזק שלא לצורך, במקום טיפול מהימן וראוי – ייתכן שנוכל לבצע פעולות בנושא ולהשיג פיצוי הולם. תביעות על רשלנות רפואית הן ההליך שמעניק לנפגעים פיצויים ומיצוי דין עם הרשלנים עצמם. במידה ועברתם ניתוח לא מוצלח ואתם תוהים מה לעשות – אנחנו כאן עם כל ההסברים. 

 

ניתוח לא מוצלח – מה קורה אחר כך?

ניתוח לא מוצלח יכול להיות חוויה טראומטית, פיזית ורגשית קשה. התוצאות שלאחר מכן עלולות להשאיר אותנו עם תחושות של בלבול, כעס ותסכול. במקרים מסוימים, אנחנו עלולים אפילו להתחיל לתהות האם הניתוח בוצע ברשלנות. אם אתם מוצאים את עצמכם במצב כזה, חשוב לדעת אלו צעדים אפשר לנקוט כדי לבדוק אם רשלנות רפואית באבחון המחלה או המקרה, לקח חלק בתהליך הרפואי.

 

מה אפשר לעשות אחרי ההבנה שהניתוח בוצע ברשלנות?

ראשית, חשוב להבין שניתוח כושל אינו אומר בהכרח שהתרחשה רשלנות. הליכים כירורגיים הם מסוכנים מטבעם וכרוכים ברמת סיכון מסוימת. עם זאת, אם אתם חושדים שמשהו השתבש במהלך הניתוח שלא היה צריך לקרות, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לחקור יותר.

  • צרו קשר עם המנתח או הצוות הרפואי – בקשו מהם להסביר מה קרה במהלך ההליך ומדוע התוצאה לא הייתה מוצלחת. לעתים קרובות, הסבר פשוט יכול להקל על החששות שלנו ולעזור לנו להבין מה קרה. אם ההסבר שסופק אינו מספק, או אם אתם מרגישים שאינכם מקבלים תשובות ברורות, תוכל לפנות לחוות דעת נוספת מגורם רפואי אחר.
  • התייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית – עורך דין מנוסה במקרים של רשלנות רפואית יכול לעזור לכם להבין את הזכויות והאפשרויות המשפטיות שלכם. הם יכולים גם לסייע לכם בחקירת המקרה שלכם ובקביעה אם רשלנות שיחקה תפקיד בניתוח הכושל. כדי להוכיח שהתרחשה רשלנות במהלך הניתוח, עלינו להיות מסוגלים לקבוע שהמנתח או הצוות הרפואי הפרו את סטנדרט הטיפול. במילים אחרות, הם לא העניקו את אותה רמת טיפול שאיש מקצוע רפואי סביר ומוכשר היה מספק בנסיבות דומות.

 

איך ניתן לדעת האם בוצעה רשלנות?

כדי לבסס רשלנות, עורך הדין שלנו עשוי לאסוף ראיות כגון תיעוד רפואי, הצהרות עדים ועדויות מומחים. ראיות אלה ישמשו לבניית תיק נגד אנשי המקצוע הרפואיים האחראים לניתוח. חשוב לזכור שמקרי רשלנות רפואית הם מורכבים ויכולים להיות מאתגרים להוכחה. עם זאת, אם יש לכם הוכחות לכך שהתרחשה רשלנות, ייתכן שתהיה זכאי לפיצוי בגין נזקים כגון הוצאות רפואיות, הפסדי שכר וכאב וסבל.

לסיכום, אם עברתם ניתוח לא מוצלח ואתם חושדים שרשלנות רפואית היא המקרה, חיוני לנקוט בפעולה כדי לחקור לעומק. שוחחו עם המנתח או הצוות הרפואי שלכם, בקשו חוות דעת שנייה ושקלו להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »
מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »