חיפוש

סיבות לבצע פינוי של שוכר בצורה מהירה

עבור בעל נכס – פינוי של שוכר בעייתי עשוי להיות בעיה לא פשוטה.

אסור לו בהחלט לבצע כל הליך פינוי ללא פסק דין שמורה על כך, אפילו אם סעיפים יסודיים בחוזה הופרו ואם השוכר גורם לבעיות משמעותיות.

קיים הליך משפטי מזורז לפינוי שוכר לפני סוף תקופת השכירות, ויש מספר מקרים שבהם רצוי לנקוט בו.

 

אי תשלום השכירות

הסיבה הנפוצה ביותר לפנות שוכר במהירות היא היעדר תשלום ראוי בעבור השכירות. הרבה פעמים יש תקופה מקדימה שבה הדייר מאחר בתשלומים, הצ'קים שהוא מביא הם ללא כיסוי וכדומה. באופן דומה, גם אי עמידה בתשלום שאר תשלומי המגורים: ארנונה, חשבונות חשמל ומים, ועד בית, ודומיהם – הם בדרך כלל תשלומים שמעוגנים בחוזה השכירות, ואי תשלומם מהווה עילה לתביעת פינוי.

 

תום תקופת השכירות

קיימים מקרים שבהם השוכר מתבצר בנכס גם אחרי תום תקופת השכירות המוגדרת בחוזה ומסרב להתפנות. במקרה כזה – יש למשכיר עילה מובהקת לנקוט נגדו צעדים משפטיים על מנת להוציא אותו מהנכס.

 

גרימת נזק לנכס

הסעיף הזה תלוי במידה רבה בחוזה השכירות ובאופן שבו הוא מגדיר את שלמות הדירה, למשל: שלמות הקירות והצבע שלהם, שמירה על חפצים ורהיטים שהדירה מכילה, וכו'. חוזה השכירות בדרך כלל פוטר את הדייר מאחריות על נזק שנגרם מבלאי סביר, ובצדק. עם זאת, נזק שנעשה בכוונת תחילה ובמזיד, או מתוך חוסר זהירות קיצוני – עשויים להוות צידוק משפטי לפינוי הדייר.

משכיר שמעוניין לתבוע את פינוי הדייר, אך גם לקבל ממנו פיצויים בעבור הנזק צריך לזכור שתביעת פינוי בהליך מזורז מונעת ממנו כל תביעה אחרת, ושהוא ייאלץ כנראה לבחור בתביעה רגילה (וארוכה).

 

שימוש שלא לפי החוזה

בחוזה השכירות מוגדרים בדרך כלל האופנים שבהם ניתן להשתמש בדירה, בדר"כ למגורים הבלעדיים של החתומים על החוזה. אם השוכרים עושים בדירה שימוש שאינו לפי המוגדר בחוזה, למשל – משכירים את הדירה לצד שלישי, משתמשים בה למטרות מסחריות או פומביות וכיו"ב- יש עילה לתביעת פינוי.

 

פעילות לא חוקית בדירה

מדובר בסוג מקרים שאינו מאוד נפוץ אך כמובן מהווה אף הוא עילה לפינוי – במידה והשוכרים משתמשים בדירה למטרות שאינן חוקיות. למשל – אם הדירה הופכת להיות מחסן נשק, חממה לגידול סמים, וכן הלאה.

 

הפרת הסדר הציבורי

פינוי משפטי נעשה לעיתים גם במקרים חוזרים ונשנים של רעש קיצוני, התקהלות מפריעה, ובאופן כללי הפרת השלווה של שאר דיירי האזור. כמובן, לא כל אירוע כזה נחשב למפגע,  אבל אם מדובר בהפרעה סדרתית שאינה נפתרת על ידי שיחה וקריאה לסדר – יתכן שנדרשים צעדים חמורים יותר.

 

לסיכום

בעל נכס שמתמודד עם שוכר בעייתי צריך לזכור שהנזקים שגרמים לו, בין אם נזקים לנכס או נזקים כלכליים כתוצאה מחובות הדייר – הם ככל הנראה סיבה טובה מספיק לנקוט בהליך משפטי נגדו ולהביא לפינויו מהנכס.

 

החזרת מפתח

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »